1272

Mniej znaczy więcej, czyli minimalizm z tworzeniu stron www

identyfikacja wizualna

1. Dwie główne zasady minimalizmu to: less is more oraz doing more with less.

W praktyce minimalizm sprowadza się do eliminacji zbędnych elementów i pozostawieniu tylko tych niezbędnych do dobrego funkcjonowania produktu lub zrozumienia jego przesłania.

Korzenie minimalizmu sięgają japońskiego, tradycyjnego designu, który widoczny był i jest w ascetycznym niekiedy wystroju azjatyckich wnętrz.

Popularność minimalizmu i flat designu jest podyktowana co bardziej stylowym wyglądem aplikacji i systemów operacyjnych, co oczywiście przekłada się także na wszystko to, co jest publikowane w sieci.

Obecnie zasady omawiające minimalizm są lubiane i stosowane przez grafików i web designerów – wystarczy popatrzeć choćby na logo firmy Apple – Dbałość o szczegóły, prostota oraz materiały, z jakich wyprodukowane są iPhony, iPody, iPady, a przede wszystkim logo, zachwycają rzesze swoich zwolenników.

Powstaje coraz więcej stron internetowych i serwisów z miłą dla oka grafiką zaprojektowaną zgodzie z złożeniami minimalizmu w projektowaniu. Tworząc projekty stron www w takiej formie, pamiętamy jednak o podstawowej zasadzie – dobry layout nie tylko przedstawia treści ale też czyni je czytelnymi i użytecznymi.

To pozwala sądzić że Internautów zmęczyły już strony przeładowane grafiką – natarczywe reklamy, mnogość banerów czy krzykliwych grafik. Dziś, aby zwrócić uwagę, stawiamy na prostotę, która budzi zaufanie i stabilność firmy, będzie także kojarzona z prestiżem.

Dowiedz się więcej…

1272

Design

minimalizm

sklepy internetowe

strony internetowe

Czytaj również