02-28 411

Największe rebrandingi 2019 roku

Największe rebrandingi 2019 roku

02-28 411

W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się brandingom największych marek, które zostały wprowadzone w minionym roku.

Wbrew często powtarzanej opinii, branding jest czymś więcej niż logo. To nie sposób na sprzedawanie towarów konsumentom, ale na budowanie relacji z ludźmi. Dziś to ludzie tworzą swoje własne światy, a marki, jeżeli chcą zaistnieć, muszą dawać prawdziwy powód by stawać się ich częścią. Branding to gra warta świeczki! Jeśli zostanie dobrze pokierowany, osadzi na długo naszą markę na rynku i pozwoli nam na nieskrępowany rozwój oraz generowanie regularnych zysków. Celem brandingu jest bowiem zbudowanie takiego wizerunku marki, który będzie więcej niż rozpoznawalny. Musi stać za nim szereg unikalnych cech i wartości, z którymi odbiorcy naszej marki będą się identyfikować. Ostatecznie przecież walczymy o to, by nasza marka była pierwszym wyborem konsumentów w branży.

Dlaczego duże marki decydują się na rebranding? Dla niektórych z nich to jedyny sposób, aby wymazać z pamięci konsumentów podstarzały i mało atrakcyjny image. Dla innych lekarstwo na przebyty kryzys wizerunkowy. Czasem jednak decyzja o odświeżeniu wizerunku ma na celu dotarcie do konsumenta z informacją o nowych celach czy produktach firmy.

W 2019 roku rebranding przeszło m.in logo studia Warner Bross. Graficy zmienili grubość liter w samym sygnecie oraz unowocześnili napis będący nazwą firmy. Pewną, przekorną zmianą jest także dodanie kropki do nazwy “Warner Bross.”co nie jest często spotykane - w tym jednak przypadku możemy śmiało powiedzieć, że “siedzi to!”

Kolejnym głośnym i mocno kontrowersyjnym rebrandingiem była zmiana logo ZARY - znanej firmy odzieżowej. Wielu specjalistów twierdzi że maksymalne ściśnięcie liternictwa w tym logu to zamach na letter-spacing i wygląda to jak sztuczne manipulowanie szerokością liter przez laika. Wszystko jest oczywiście kwestią gustu, jednak w tym konkretnym przypadku także mamy wrażenie, że nie jest to dobra droga. Czas pokaże czy logo przyjmie się i osiądzie na dłużej, czy w przyszłym roku będziemy mieć do czynienia z kolejnymi zmianami.

Nie oczywistą, ale znaczącą zmianą był także rebranding loga… Mastercard. Ktoś może uważać, że usunięcie z loga napisu, a pozostawienie samego znaku (który w dodatku jest maksymalnie prosty!) to nie rebranding. Jednak ta zmiana pokazuje jak silnie zbudowana została marka i jak mocno połączenie dwóch wypełnionych okręgów - czerwonego i żółtego wryło się nam w mózgi, że patrząc na takie logo, automatycznie wiemy, że chodzi o Mastercard.

Zmiana loga sieci kanałów Discovery. Także tutaj zostało “ujęte” a nie dodane - To bardzo ważne, by zdawać sobie sprawę, że logo samo w sobie ma być maksymalnie totalnie proste - nie nadamy żadnemu znakowi lekkości i nowoczesności jeśli dodamy do niego elementy. Graficy w Discovery o tym doskonale wiedzą, dlatego też obecne logo jest tylko i wyłącznie niedokończoną literą “D”, co czyni je bardzo uniwersalnym, daje możliwość personalizacji ad. tematyczny kanał i jest po prostu ponadczasowe.

Ostatni rebranding - koncernu Volkswagen polegał na ujednoliceniu krzywizn liter “VW”, wyrzuceniu wszelkich gradientów i mieniących się kolorów, a pozostawieniu prostej płaskiej formy, która dobrze wygląda na wszelkiego rodzaju materiałach i przedmiotach.

Czym zaskoczą nas giganci w tym roku? Pożyjemy zobaczymy :-

Filmy

X

06-27 367

Realizacja strony www Auto Planeta

X

06-24 543

Website Style - Team

X

06-24 643

Website Style - Park Naukowo Technologiczny Gdynia

COPYRIGHT 2011 - 2020 ALL RIGHTS RESERVED