Przyczyny porzucania zakupów w sklepach internetowych

sklep internetowy

1. Polacy „konsumują” treści na blogach i w wideoblogach, aby się czegoś nauczyć, poznawać trendy, a także po to, by przeczytać lub obejrzeć coś ciekawego i pozyskać wiedzę specjalistyczną. Średnio jako konsumenci wskazujemy ponad dwa takie powody. Zgodnie z opinią Polaków blogi i wideoblogi przede wszystkim inspirują nas i pomagają nam rozwijać pasje, ale też mają szersze, zdecydowanie pozytywne działanie – zwiększają świadomość konsumencką i popularyzują róż- ne inicjatywy społeczne. Według badania aż co 4. odbiorca bloga lub wideobloga deklaruje, że dzięki znalezionym treściom zmodyfikował styl życia, np. zaczął uprawiać sport czy zdrowiej się odżywiać, a co 5. zmienił swoje poglądy dotyczące poważnych spraw społecznych, takich jak uchodźcy czy aborcja. To pokazuje, jak ważnym medium opiniotwórczym stały się blogi i wideoblogi. Niewątpliwie mają ogromny wpływ na to, co myślimy i jak postępujemy jako Polacy, Europejczycy, ludzie. To duża odpowiedzialność twórców, ale i duża szansa na tworzenie lepszego jutra. 95% badanych blogerów i youtuberów uważa, że ma wpływ na swoich odbiorców, co też przekłada się na drugą stronę - aktualnie 33% internautów deklaruje, że czyta blogi i ogląda wideoblogi. Te drugie zwłaszcza przeżyły w ostanim czasie spory rozkwit. Jak można przypuszczać, głównie za sprawą rozwoju szeroko pojętych social media (youtube, vimeo czy ipla) a także dostępnością takich form na urządzeniach mobilnych - smartfonach i tabletach. Wojna o dominację wideo rozpoczęła się już w ubiegłym roku i trwa do teraz z rosnącą intensywnością, w dodatku na wielu frontach. Szacuje się, że do 2019 roku 80% całego ruchu w internecie będzie pochodziło właśnie z wideo. * dane statystyczne za pośrednictwem http://blogforumgdansk.pl

Poniżej prezentujemy najczęstsze powody porzucania zakupów w sklepach internetowych.

2. Problemy techniczne ze stroną

Zaskakujące, jak duży odsetek zakupów nie dochodzi do skutku, przez niedziałające linki, nie ładujące się dane czy nie działające płatności. Warto zatem, przed finalnym oddaniem sklepu do użytku przeklikać i przejrzeć ją w każdym z możliwych aspektów. Warto także „na sucho” dokonać kilku zakupów, by przejść każdą możliwą ścieżkę, jaką będzie musiał przejść potem potencjalny klient.

3. Skomplikowany proces zakupu

Sklepy internetowe powstały, by ułatwiać życie. Nie dobrze jest uprzykrzać życie klientom dziesięcioma etapami rejestracji, czy zapychać skrzynkę mailową kilkoma mailami z potwierdzeniami. Obecnie – wszyscy chcą robić zakupy przede wszystkim szybko – Dlatego zadbajmy o przejrzystość i poprawność ładowanych formularzy.

Dobrym sposobem jest także możliwość kupowania bez wymogu rejestracji – to znacznie skraca ilość kroków przez jakie musi przejść klient. Jeśli natomiast owe kroki są niezbędne, postarajmy się o to, by były one maksymalnie dobrze widoczne i czytelne.

W trakcie obsługi sklepowej konieczne jest dokładnie wprowadzanie opisów produktów jak i ich zdjęć, a także wyraźne podkreślanie ich dostępności i czasu/kosztów przesyłki.

Nikt bowiem nie lubi niespodziewanych kosztów oraz znaczników wypisanych „małym druczkiem”, które finalnie generują dodatkowe koszty.

W dzisiejszych czasach, gdzie wszędzie można natknąć się na atak hakerski, poczucie bezpieczeństwa to bardzo ważny aspekt robienia zakupów w sieci. Zagrożenia czyhające na zakupowiczów są poważne i niestety realne. Dlatego bardzo ważnym jeststworzenie odpowiednich zabezpieczeń naszego sklepu. Podstawą jest tutaj SSL który obecnie jest najbardziej rozpoznawalnym przez klientów zabezpieczeniem. Widok zaszyfrowanego połączenia jest czymś co zdecydowanie podwyższa komfort zakupów.

Nawet najlepsze i najdokładniejsze testy naszego sklepu online nie wyeliminują wszystkich powyższych problemów, jeśli użytkownik się po prostu rozmyśli. Jeśli jednak przemyśleć sprawę, pojawią się zapewne niuanse, których zrozumienie będzie znaczące dla samego zagadnienia.

Dowiedz się więcej…

sklep internetowy

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1280

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1189

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej