1773

Easter eggs w programowaniu

Easter eggs w programowaniu

1. Easter eggs (ang. Wielkanocne jajo) - to ukryte i celowe nawiązania do rzeczywistości, zamieszczane przez programistów w swoich realizacjach.

Najczęściej mają charakter humorystyczny, który w żaden sposób nie wpływa na działania danego programu, wymaga jednak wykonania odpowiednich czynności, wciśnięcia kombinacji określonych klawiszy itp. Takie „zabawy” programistów trafiały i cały czas trafiają do gier, systemów operacyjnych czy urządzeń elektronicznych.

2. W branży elektronicznej rozrywki easter eggi mają często charakter humorystyczny, choć pełnią również inne funkcje:

– nawiązanie do historycznych gier komputerowych celem podkreślenia ich wkładu w rozwój branży
– wzbogacenie świata gry o elementy podkreślające klimat danej produkcji
– nagrodzenie gracza za poszukiwania easter eggów

Dziś publikujemy tylko część najbardziej znanych „jaj” mając nadzieję, że umilą poniedziałkowy dzień pracy 😉

3. Adobe Photoshop CS3

W najpopularniejszym programie graficznym ze stajni Adobe też oczywiście nie mogło obyć się bez jajka. Jeżeli korzystasz z wersji CS3, to wejdź, trzymając wciśnięty Ctr w „Pomoc” i kliknij w „O Photoshopie”. Wyświetliła Ci się czerwona pigułka jak z matrixa? Ok! To jeszcze nie wszystko! Zrób zrzut z ekranu, wrzuć go do Photoshopa i obniż kontrast i jasność do zera, a zobaczysz nekrolog jednego z twórców programu.

4. Google.

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Nie wiedzieliśmy jednak, że używają jej również istoty pozaziemskie. W opcjach językowych Google można bowiem wybrać język klingoński – czyli mowę rasy zamieszkującej planete Qo’noS w serialu telewizyjnym Star Trek. Lista języków do obejrzenia – translate.google.com

Jak wiadomo napis Google przyjmuje czasami inny wygląd niż zazwyczaj. Czasami jest to po prostu jeden obrazek i nic więcej. Jednak czasami tworzą one historyjkę. Przykład tych historyjek: http://www.google.com/doodle4.html Info: Zmieniając w http://www.google.com/doodle4.html cyfrę na inną możesz obejrzeć resztę doodle. Zachęcamy do przejrzenia.

Pracownicy Google’a znani są z poczucia humoru i co rusz we własnych aplikacjach zaszywają nowe easter eggi. Podobnie zrobiono w aplikacji Telefon Google, który niedawno uaktualniono do wersji z numerkiem 9.0. Ukryto tam tryb łapy, który pozwala włączyć kocią lub psią łapę. Ta pokaże się na ekranie.

Easter eggi można znaleźć także w systemie Android i prawie każdej grze.

Dowiedz się więcej…

1773

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej