Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
653

Kampanie reklamowe PPC

1. Kampanie linków sponsorowanych są jednym z najczęstszych sposobów prowadzenia reklamy w sieci w ostatnich latach.

Początki PPC sięgają 1998 roku kiedy firma Goto uruchomiła system, w którym właściciele stron licytując sumy za konkretne słowa kluczowe umieszczali swoje reklamy obok naturalnych wyników wyszukiwania. System ten, który do tej pory funkcjonuje z powodzeniem pod nazwą Yahoo Search Marketing szybko zdobył uznanie reklamodawców dzięki swojej skuteczności i prostocie. Obecnie największym konkurentem YSM jest system Google AdWords.

 

Najprościej rzecz ujmując reklama typu PPC polega na tym, że reklamodawca płaci jedynie w sytuacji, kiedy internauta kliknie na link sponsorowany. Pozwala to na bardzo efektywną kampanię promocyjną i łatwiejsze monitorowanie jej efektów. Kampanie PPC pozwalają także w o wiele bardziej precyzyjny sposób zaplanować budżet promocji. Ta forma reklamy jest tak interesująca także z tego powodu, że znajduje zastosowanie jedynie w sieci i doskonale pokazuje jak cennym narzędziem biznesowym może być Internet.

 

Z racji popularności w Polsce Google Adwords, skupimy się na tym jak funkcjonuje PPC w tym systemie. Reklama w Google Adwords zakłada niewielką ilość miejsca, a także:

 

Tekst – krótka reklama zawierająca jedynie słowa ograniczone do nagłówka, adresu URL oraz tekstu właściwego reklamy. Taka forma jest niezwykle łatwa w edycji.

 

Reklama z rozszerzeniem – reklama tekstowa rozszerzona o dodatkowe informacje, np. numer telefonu, odnośnik do konkretnej strony lub adres firmy. Możemy decydować o rodzaju rozszerzeń w zależności od urządzeń, na których będzie wyświetlana reklama.

 

Obraz – reklama w formie graficznej, zarówno statycznej, jak i animowanej.

 

Reklamy aplikacji – pozwalają na odesłanie klienta bezpośrednio do sklepu z aplikacjami lub do konkretnego miejsca w samej aplikacji. Reklama przeznaczona zwłaszcza dla urządzeń mobilnych.

 

Wideo – reklama w formie klipu wideo, przeznaczona dla witryn, które współpracują z Google, m.in. dla YouTube.

 

Reklamy produktowe – reklamy skupiające się na konkretnych produktach z twojej oferty. W takim komunikacie można zamieścić zdjęcie produktu, jego krótki opis oraz informację o cenie i dostępności.

 

Swoją kampanię PPC najlepiej przeprowadzić w ramach dużych wyszukiwarek. Korzystając z najbardziej popularnych wyszukiwarek mamy większą pewność, że nasza kampania PPC

Bardziej widoczna i efektywna.
Ważnym aspektem kampanii jest zebranie najlepszych możliwych słów kluczowych, po których będziemy wyszukiwani. Z powodu ogromnej konkurencji na rynku reklam PPC najlepiej wybrać więcej specjalistycznych, a przez to tańszych słów, niż jedno bardzo ogólne. Wyższy koszt, to tylko jeden z powodów, dla których warto decydować się na bardziej szczegółowe słowa. Inny powód jest taki, że bardziej specjalistyczne słowa mają większą szansę być ulokowane wyżej, przez co generują większą „klikalność” i zainteresowanie internautów.

 

 

Dowiedz się więcej…

653

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej