1645

Kampanie reklamowe PPC

Kampanie reklamowe PPC

1. Kampanie linków sponsorowanych są jednym z najczęstszych sposobów prowadzenia reklamy w sieci w ostatnich latach.

Początki PPC sięgają 1998 roku kiedy firma Goto uruchomiła system, w którym właściciele stron licytując sumy za konkretne słowa kluczowe umieszczali swoje reklamy obok naturalnych wyników wyszukiwania. System ten, który do tej pory funkcjonuje z powodzeniem pod nazwą Yahoo Search Marketing szybko zdobył uznanie reklamodawców dzięki swojej skuteczności i prostocie. Obecnie największym konkurentem YSM jest system Google AdWords.

 

Najprościej rzecz ujmując reklama typu PPC polega na tym, że reklamodawca płaci jedynie w sytuacji, kiedy internauta kliknie na link sponsorowany. Pozwala to na bardzo efektywną kampanię promocyjną i łatwiejsze monitorowanie jej efektów. Kampanie PPC pozwalają także w o wiele bardziej precyzyjny sposób zaplanować budżet promocji. Ta forma reklamy jest tak interesująca także z tego powodu, że znajduje zastosowanie jedynie w sieci i doskonale pokazuje jak cennym narzędziem biznesowym może być Internet.

 

Z racji popularności w Polsce Google Adwords, skupimy się na tym jak funkcjonuje PPC w tym systemie. Reklama w Google Adwords zakłada niewielką ilość miejsca, a także:

 

Tekst – krótka reklama zawierająca jedynie słowa ograniczone do nagłówka, adresu URL oraz tekstu właściwego reklamy. Taka forma jest niezwykle łatwa w edycji.

 

Reklama z rozszerzeniem – reklama tekstowa rozszerzona o dodatkowe informacje, np. numer telefonu, odnośnik do konkretnej strony lub adres firmy. Możemy decydować o rodzaju rozszerzeń w zależności od urządzeń, na których będzie wyświetlana reklama.

 

Obraz – reklama w formie graficznej, zarówno statycznej, jak i animowanej.

 

Reklamy aplikacji – pozwalają na odesłanie klienta bezpośrednio do sklepu z aplikacjami lub do konkretnego miejsca w samej aplikacji. Reklama przeznaczona zwłaszcza dla urządzeń mobilnych.

 

Wideo – reklama w formie klipu wideo, przeznaczona dla witryn, które współpracują z Google, m.in. dla YouTube.

 

Reklamy produktowe – reklamy skupiające się na konkretnych produktach z twojej oferty. W takim komunikacie można zamieścić zdjęcie produktu, jego krótki opis oraz informację o cenie i dostępności.

 

Swoją kampanię PPC najlepiej przeprowadzić w ramach dużych wyszukiwarek. Korzystając z najbardziej popularnych wyszukiwarek mamy większą pewność, że nasza kampania PPC

Bardziej widoczna i efektywna.
Ważnym aspektem kampanii jest zebranie najlepszych możliwych słów kluczowych, po których będziemy wyszukiwani. Z powodu ogromnej konkurencji na rynku reklam PPC najlepiej wybrać więcej specjalistycznych, a przez to tańszych słów, niż jedno bardzo ogólne. Wyższy koszt, to tylko jeden z powodów, dla których warto decydować się na bardziej szczegółowe słowa. Inny powód jest taki, że bardziej specjalistyczne słowa mają większą szansę być ulokowane wyżej, przez co generują większą „klikalność” i zainteresowanie internautów.

 

 

Dowiedz się więcej…

1645

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej