Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

W dzisiejszym świecie Internetu dostępnego nawet w zegarkach typu smartwatch (!) niezwykle ciężko jest się “przebić” – zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą, skierować ruch na własną stronę www czy w ogóle “zaistnieć”.

 

Właściciele witryn poszczególnych branż prześcigają się w nowych pomysłach, rozwiązaniach i innowacyjnych layoutach, by bardziej wyróżniać się wśród konkurencji. 

Tu należy zaznaczyć, że “wyróżniać się” nie zawsze i nie wszędzie będzie miało pożądany efekt. Są bowiem grupy odbiorców, którzy chętniej wybiorą coś, co już znają (stronę, nawigację, kolorystykę… cokolwiek, co kojarzy się jednoznacznie z branżą) niż totalnie inny niż ogół, design. W głowach takiej grupy będzie istniało przeświadczenie, że nowe, inne jest równe nie sprawdzonemu, nie godnemu zaufania.

 

Przyjrzymy się dziś mocno nieoczywistym rozwiązaniom web designu, które w większym lub mniejszym stopniu przyczyniły się do branżowej zmiany stron internetowych. 

I niech nikogo nie zmyli tytułowe słowo “luksusowe” – wcale nie mamy tu na myśli luksusowych marek odzieży czy samochodów. 

Z własnego doświadczenia wiemy, że gdy powstaje nowa, n-ta strona internetowa w danej branży, właściciel chce by jego oferta przedstawiana była jako usługa czy produkt luksusowy – unikalny, lepszy (najlepszy!) od innych. Takie działanie jest oczywiście zrozumiałe, wszyscy chcemy być najlepsi i pozycjonować się na pierwszych stronach wyszukiwarek. 

1. Luksusowa strona, czyli jaka?

Mamy tu niejako dwie definicje: 

Pierwszą, którą znamy ze wspomnianych już luksusowych marek aut czy odzieży – przeważnie mamy do czynienia z uderzającym minimalizmem, który w połączeniu z mniej lub bardziej delikatnymi elementami graficznymi (gradientami złota, srebra, ostatnio modnego także – różowego złota, ztw. rosegold) tworzy wizerunek marki premium – czyli takiej, w której możemy liczyć na obsługę na najwyższym poziomie, za którą przyjdzie nam słono zapłacić.

 

Druga definicja, to znaczenie trochę bardziej techniczne – w web designie luksusową stroną możemy nazwać stronę, która została naprawdę dobrze wdrożona pod względem standardów kodowania, która posiada wiele indywidualnych rozwiązań, udogodnień dla odbiorcy. Wpisując się w obecne trendy i styl projektowania witryn, będą do przeważnie: moduły do rezerwacji (wizyt, stolików, usług etc) spersonalizowane konfiguratory produktów – a im bardziej produkt w konfiguratorze przypomina realny produkt tym lepiej. Jeszcze lepiej, gdy całość jest spięta w pasujący, elegancji design, który nie odznacza się od reszty interfejsu witryny. Wtedy wiemy, że ów moduł został stworzony customowo dla danego klienta, nie jest “gotowcem” pobranym z tysięcy pluginów w sieci.

Idąc dalej – to wszystkie nieoczywiste efekty wizualne – scroll strony prawo-lewo a nie w dół-górę? Jak najbardziej! Efekty parallax, tworzące w layoucie projektu pierwszy, drugi i trzeci plan, które dają wrażenie przestrzeni? Oczywiście.

2. Minimalizm

Utarło się, że luksusowe strony, to strony minimalistyczne. Nie od dziś wiadomo, że to one nadają tego sznytu i wrażenia marki premium – patrząc na takie strony internetowe jak Dior, Chanel, Apple, Longines, Maserati, nie sposób się oprzeć wrażeniu że dzisiejszy świat idzie w stronę starej zasady “więcej znaczy mniej”.

 

I tu dochodzimy do… ściany. 

Dzieje się tu to, co zawsze – klient bardzo chce posiadać luksusową stronę internetową, pokazuje eleganckie i wytworne realizacje, ale sam nie ma kompletnie dobrej jakości materiałów. Ba! Często gęsto sama branża nie bardzo pretenduje do bycia “luksusową”.

W dodatku, gdy już uda się nam stworzyć coś z niczego (a w Website Style nasi graficy to prawdziwi magicy i posiadają takie skille! 🙂 ) klienta sugestie mówią w skrócie – chcę dużo elementów, kolorów, form. Ergo: z luksusów nici!

Zataczamy więc koło i tworzymy coś zupełnie innego niż to, co było pierwotnie założone i wymagane. Oczywiście! Nie jest to reguła – w ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost świadomości naszych klientów, co nas oczywiście bardzo cieszy, bo możemy w ten sposób tworzyć po prostu coraz lepszy design, pod którym chętnie się podpisujemy i chwalimy.

Jeśli luksusowa strona internetowa jest Twoim marzeniem, jeśli chciałbyś odświeżyć swoją nudną i nieciekawą witrynę, jeśli interesuje Cię stworzenie konwertującego rozwiązania online – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich czytelników.

luksusowe strony internetowe

strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej