Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

W dzisiejszym świecie Internetu dostępnego nawet w zegarkach typu smartwatch (!) niezwykle ciężko jest się “przebić” – zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą, skierować ruch na własną stronę www czy w ogóle “zaistnieć”.

 

Właściciele witryn poszczególnych branż prześcigają się w nowych pomysłach, rozwiązaniach i innowacyjnych layoutach, by bardziej wyróżniać się wśród konkurencji. 

Tu należy zaznaczyć, że “wyróżniać się” nie zawsze i nie wszędzie będzie miało pożądany efekt. Są bowiem grupy odbiorców, którzy chętniej wybiorą coś, co już znają (stronę, nawigację, kolorystykę… cokolwiek, co kojarzy się jednoznacznie z branżą) niż totalnie inny niż ogół, design. W głowach takiej grupy będzie istniało przeświadczenie, że nowe, inne jest równe nie sprawdzonemu, nie godnemu zaufania.

 

Przyjrzymy się dziś mocno nieoczywistym rozwiązaniom web designu, które w większym lub mniejszym stopniu przyczyniły się do branżowej zmiany stron internetowych. 

I niech nikogo nie zmyli tytułowe słowo “luksusowe” – wcale nie mamy tu na myśli luksusowych marek odzieży czy samochodów. 

Z własnego doświadczenia wiemy, że gdy powstaje nowa, n-ta strona internetowa w danej branży, właściciel chce by jego oferta przedstawiana była jako usługa czy produkt luksusowy – unikalny, lepszy (najlepszy!) od innych. Takie działanie jest oczywiście zrozumiałe, wszyscy chcemy być najlepsi i pozycjonować się na pierwszych stronach wyszukiwarek. 

1. Luksusowa strona, czyli jaka?

Mamy tu niejako dwie definicje: 

Pierwszą, którą znamy ze wspomnianych już luksusowych marek aut czy odzieży – przeważnie mamy do czynienia z uderzającym minimalizmem, który w połączeniu z mniej lub bardziej delikatnymi elementami graficznymi (gradientami złota, srebra, ostatnio modnego także – różowego złota, ztw. rosegold) tworzy wizerunek marki premium – czyli takiej, w której możemy liczyć na obsługę na najwyższym poziomie, za którą przyjdzie nam słono zapłacić.

 

Druga definicja, to znaczenie trochę bardziej techniczne – w web designie luksusową stroną możemy nazwać stronę, która została naprawdę dobrze wdrożona pod względem standardów kodowania, która posiada wiele indywidualnych rozwiązań, udogodnień dla odbiorcy. Wpisując się w obecne trendy i styl projektowania witryn, będą do przeważnie: moduły do rezerwacji (wizyt, stolików, usług etc) spersonalizowane konfiguratory produktów – a im bardziej produkt w konfiguratorze przypomina realny produkt tym lepiej. Jeszcze lepiej, gdy całość jest spięta w pasujący, elegancji design, który nie odznacza się od reszty interfejsu witryny. Wtedy wiemy, że ów moduł został stworzony customowo dla danego klienta, nie jest “gotowcem” pobranym z tysięcy pluginów w sieci.

Idąc dalej – to wszystkie nieoczywiste efekty wizualne – scroll strony prawo-lewo a nie w dół-górę? Jak najbardziej! Efekty parallax, tworzące w layoucie projektu pierwszy, drugi i trzeci plan, które dają wrażenie przestrzeni? Oczywiście.

2. Minimalizm

Utarło się, że luksusowe strony, to strony minimalistyczne. Nie od dziś wiadomo, że to one nadają tego sznytu i wrażenia marki premium – patrząc na takie strony internetowe jak Dior, Chanel, Apple, Longines, Maserati, nie sposób się oprzeć wrażeniu że dzisiejszy świat idzie w stronę starej zasady “więcej znaczy mniej”.

 

I tu dochodzimy do… ściany. 

Dzieje się tu to, co zawsze – klient bardzo chce posiadać luksusową stronę internetową, pokazuje eleganckie i wytworne realizacje, ale sam nie ma kompletnie dobrej jakości materiałów. Ba! Często gęsto sama branża nie bardzo pretenduje do bycia “luksusową”.

W dodatku, gdy już uda się nam stworzyć coś z niczego (a w Website Style nasi graficy to prawdziwi magicy i posiadają takie skille! 🙂 ) klienta sugestie mówią w skrócie – chcę dużo elementów, kolorów, form. Ergo: z luksusów nici!

Zataczamy więc koło i tworzymy coś zupełnie innego niż to, co było pierwotnie założone i wymagane. Oczywiście! Nie jest to reguła – w ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost świadomości naszych klientów, co nas oczywiście bardzo cieszy, bo możemy w ten sposób tworzyć po prostu coraz lepszy design, pod którym chętnie się podpisujemy i chwalimy.

Jeśli luksusowa strona internetowa jest Twoim marzeniem, jeśli chciałbyś odświeżyć swoją nudną i nieciekawą witrynę, jeśli interesuje Cię stworzenie konwertującego rozwiązania online – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich czytelników.

luksusowe strony internetowe

strony internetowe

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej