Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

W dzisiejszym świecie Internetu dostępnego nawet w zegarkach typu smartwatch (!) niezwykle ciężko jest się “przebić” – zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą, skierować ruch na własną stronę www czy w ogóle “zaistnieć”.

 

Właściciele witryn poszczególnych branż prześcigają się w nowych pomysłach, rozwiązaniach i innowacyjnych layoutach, by bardziej wyróżniać się wśród konkurencji. 

Tu należy zaznaczyć, że “wyróżniać się” nie zawsze i nie wszędzie będzie miało pożądany efekt. Są bowiem grupy odbiorców, którzy chętniej wybiorą coś, co już znają (stronę, nawigację, kolorystykę… cokolwiek, co kojarzy się jednoznacznie z branżą) niż totalnie inny niż ogół, design. W głowach takiej grupy będzie istniało przeświadczenie, że nowe, inne jest równe nie sprawdzonemu, nie godnemu zaufania.

 

Przyjrzymy się dziś mocno nieoczywistym rozwiązaniom web designu, które w większym lub mniejszym stopniu przyczyniły się do branżowej zmiany stron internetowych. 

I niech nikogo nie zmyli tytułowe słowo “luksusowe” – wcale nie mamy tu na myśli luksusowych marek odzieży czy samochodów. 

Z własnego doświadczenia wiemy, że gdy powstaje nowa, n-ta strona internetowa w danej branży, właściciel chce by jego oferta przedstawiana była jako usługa czy produkt luksusowy – unikalny, lepszy (najlepszy!) od innych. Takie działanie jest oczywiście zrozumiałe, wszyscy chcemy być najlepsi i pozycjonować się na pierwszych stronach wyszukiwarek. 

1. Luksusowa strona, czyli jaka?

Mamy tu niejako dwie definicje: 

Pierwszą, którą znamy ze wspomnianych już luksusowych marek aut czy odzieży – przeważnie mamy do czynienia z uderzającym minimalizmem, który w połączeniu z mniej lub bardziej delikatnymi elementami graficznymi (gradientami złota, srebra, ostatnio modnego także – różowego złota, ztw. rosegold) tworzy wizerunek marki premium – czyli takiej, w której możemy liczyć na obsługę na najwyższym poziomie, za którą przyjdzie nam słono zapłacić.

 

Druga definicja, to znaczenie trochę bardziej techniczne – w web designie luksusową stroną możemy nazwać stronę, która została naprawdę dobrze wdrożona pod względem standardów kodowania, która posiada wiele indywidualnych rozwiązań, udogodnień dla odbiorcy. Wpisując się w obecne trendy i styl projektowania witryn, będą do przeważnie: moduły do rezerwacji (wizyt, stolików, usług etc) spersonalizowane konfiguratory produktów – a im bardziej produkt w konfiguratorze przypomina realny produkt tym lepiej. Jeszcze lepiej, gdy całość jest spięta w pasujący, elegancji design, który nie odznacza się od reszty interfejsu witryny. Wtedy wiemy, że ów moduł został stworzony customowo dla danego klienta, nie jest “gotowcem” pobranym z tysięcy pluginów w sieci.

Idąc dalej – to wszystkie nieoczywiste efekty wizualne – scroll strony prawo-lewo a nie w dół-górę? Jak najbardziej! Efekty parallax, tworzące w layoucie projektu pierwszy, drugi i trzeci plan, które dają wrażenie przestrzeni? Oczywiście.

2. Minimalizm

Utarło się, że luksusowe strony, to strony minimalistyczne. Nie od dziś wiadomo, że to one nadają tego sznytu i wrażenia marki premium – patrząc na takie strony internetowe jak Dior, Chanel, Apple, Longines, Maserati, nie sposób się oprzeć wrażeniu że dzisiejszy świat idzie w stronę starej zasady “więcej znaczy mniej”.

 

I tu dochodzimy do… ściany. 

Dzieje się tu to, co zawsze – klient bardzo chce posiadać luksusową stronę internetową, pokazuje eleganckie i wytworne realizacje, ale sam nie ma kompletnie dobrej jakości materiałów. Ba! Często gęsto sama branża nie bardzo pretenduje do bycia “luksusową”.

W dodatku, gdy już uda się nam stworzyć coś z niczego (a w Website Style nasi graficy to prawdziwi magicy i posiadają takie skille! 🙂 ) klienta sugestie mówią w skrócie – chcę dużo elementów, kolorów, form. Ergo: z luksusów nici!

Zataczamy więc koło i tworzymy coś zupełnie innego niż to, co było pierwotnie założone i wymagane. Oczywiście! Nie jest to reguła – w ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost świadomości naszych klientów, co nas oczywiście bardzo cieszy, bo możemy w ten sposób tworzyć po prostu coraz lepszy design, pod którym chętnie się podpisujemy i chwalimy.

Jeśli luksusowa strona internetowa jest Twoim marzeniem, jeśli chciałbyś odświeżyć swoją nudną i nieciekawą witrynę, jeśli interesuje Cię stworzenie konwertującego rozwiązania online – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich czytelników.

luksusowe strony internetowe

strony internetowe

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1247

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1161

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej