300

Niska konwersja na stronie www - jak sobie z tym poradzić?

Niska konwersja na stronie www - jak sobie z tym poradzić?

Niska konwersja na stronie www – jak sobie z tym poradzić? Każdy właściciel strony internetowej, pragnie od razu, najlepiej zaraz po publikacji(!) milionych wejść i odwiedzin na witrynie. Jest to wyobrażenie świata idealnego, który, niestety nie istnieje. “Zaistnienie” w sieci wymaga nie tylko sporej ilości cierpliwości, czasu i nakładu pracy, ale także – albo przede wszystkim – zrozumienia pewnych procesów. Jakich? Mowa dziś o współczynniku konwersji.

 

Trzeba zdać sobie sprawę, że współczynnik konwersji to bardzo ważny wskaźnik dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy – znajomość jego definicji i wiedza o optymalizacji współczynnika konwersji to klucz do sukcesu w e-biznesie. 

1. Czym jest konwersja?

Jest to moment, w którym odbiorca komunikatu  wykonuje pożądane działanie. Najprościej mówiąc, konwersja polega na skłonieniu użytkownika do odpowiedzi na wezwanie do działania. Przykładowo konwersja ma miejsce, gdy dany użytkownik po kliknięciu reklamy wykona pożądaną dla nas czynność. Na przykład: dodanie produktu do koszyka, sprzedaż, zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowej etc.

W zależności od rodzaju działalności pożądane akcje mogą być różne. Współczynnik ten jest ważny i nie należy o nim zapominać, promując stronę. W przypadku gdy wybieramy np. pozycjonowanie, równoczesne dbanie o użyteczność strony i zwiększenie współczynnika konwersji pozwoli osiągnąć sukces.  

2. Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji (znany także jako wskaźnik konwersji) wyrażony jest w procentach i wskazuje na udział osób wykonujących pożądaną akcję. Wyraża zatem skuteczność danej strony oraz reklamy. Wskaźnik konwersji pokazuje  rzeczywisty odsetek osób, które nie tylko odwiedzają witrynę lub stronę docelową firmy, ale faktycznie dokonują konwersji.

3. Jaki jest wzór na współczynnik konwersji?

Współczynnik wylicza się, dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy wykonali określone działanie. Konwersje można śledzić, co dostarcza dużo wartościowej wiedzy odnośnie do zachowania klienta po kliknięciu reklamy i zobaczyć, które kampanie działają najskuteczniej.

 

4.

Dlaczego współczynnik konwersji jest niski?

 

Współczynnik konwersji nie bez powodu obniża się w obliczu niektórych sytuacji, jakie zaistnieją w obrębie naszej strony internetowej. Najczęstszymi powodami takiej sytuacji są:
– Brak odpowiedniego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych – żeby dać się znaleźć, musisz najpierw utworzyć klientom możliwość dotarcia na swoją witrynę,

– Jakość zdjęć na stronie internetowej – nic bardziej nie zniechęca niż nieostra i nieprofesjonalna fotografia produktowa,

– utrudniona nawigacja strony – gdy użytkownik portalu nie może znaleźć podstawowych przycisków, trudno się dziwić, że zdenerwowany opuszcza go i już nigdy nie wraca,

– brak możliwości nawiązania kontaktu – czasem klient chciałby o coś dopytać i niestety odbija się od ściany, bo na stronie nie ma nawet formularza kontaktowego,

– brak Responsywnej strony www – klient chce skorzystać z portalu na urządzeniu mobilnym, ale zapomniałeś dać mu taką możliwość, wymagana rejestracja lub zalogowanie się – nic tak nie odbiera chęci do działania, jak konieczność zobowiązania się do czegoś,

– długo ładująca się strona www – klient czeka, czeka i wreszcie wybiera konkurencję, zdezaktualizowane informacje na stronie – tak, one również mają wpływ na obniżony współczynnik konwersji…

 

Poprawienie konwersji na stronie internetowej wymaga zrozumienia jej celu oraz oczekiwań odwiedzających. Przedstawiamy poniżej kilka wskazówek, które pomogą poprawić współczynnik konwersji:

 

Po pierwsze: czytelność

Wyraźne i przekonujące CTA (Call to Action) będą dobrym startem w upgrade strony internetowej. Upewnij się, że Twoje przyciski wywołujące działanie są wyraźne, łatwe do zauważenia i przekonujące. Użyj jasnych komunikatów, które zachęcają użytkowników do kliknięcia.

 

Po drugie: Responsywność!

Absolutny mus w 2024 roku! Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna i dobrze wygląda na różnych urządzeniach, zwłaszcza na smartfonach i tabletach. Obecnie już większość ruchu internetowego odbywa się na urządzeniach mobilnych, toteż temat responsywności jest punktem stosunkowo łatwo do naprawienia i podniesienia współczynnika konwersji.

 

Po trzecie: UX to nie przelewki

Testowanie różnych wersji strony (A/B testing) – Przeprowadzaj testy A/B, aby sprawdzić, które elementy strony przynoszą lepsze wyniki konwersji. Możesz testować różne warianty nagłówków, treści, układów, kolorów przycisków itp.

 

Po czwarte: Pagespeed

Poprawa szybkości ładowania strony: Strony, które ładują się szybko, mają większe szanse na przekonanie użytkowników do pozostania na stronie i wykonania zamierzonej akcji. Skorzystaj z narzędzi do pomiaru i poprawy szybkości ładowania strony.

 

Po piąte: Content

Personalizacja treści obecnie jest równie ważna do warstwa artystyczna i merytoryczna. Dostosuj treści na stronie do potrzeb i zainteresowań Twojej docelowej grupy odbiorców. Im bardziej użytkownicy czują się zrozumiani i docenieni, tym większe szanse na konwersję.

Dzięki temu zbudujesz także zaufanie i wiarygodność: Zapewnij użytkownikom, że mogą Ci zaufać, poprzez umieszczenie opinii klientów, certyfikatów bezpieczeństwa, wyróżnień, itp.

 

Po szóste: prosty proces

Do lamusa odeszły już czasu rozbudowanych i dłuuuugiach formularzy zamówień czy kontaktu. Musisz mieć pewność, że  proces zamawiania lub rejestracji w Twoim sklepie / na stronie jest prosty i intuicyjny. Im mniej pól do wypełnienia, tym lepiej

Dzięki temu lepsza będzie także personalizacja doświadczenia użytkownika. Wykorzystaj dane na temat zachowań użytkowników, aby dostosować doświadczenie użytkownika i dostarczyć bardziej spersonalizowane treści i oferty.

5. Na koniec… Pozycjonowanie SEO.

Twoja strona musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, aby więcej osób mogło ją znaleźć. Równie ważny będzie także monitoring i analiza danych, dzięki którym regularnie będziesz mógł monitorować dane dotyczące ruchu na stronie, zachowań użytkowników i wskaźników konwersji. Wszystko to, aby śledzić skuteczność wprowadzanych zmian i dostosować strategię w razie potrzeby. Bo reakcja na zmieniające się wskaźniki będzie najlepszym i najbardziej efektywnym działaniem.

300

Czytaj również

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1191

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej