Projektowanie aplikacji na potrzeby jednostek pożytku publicznego

Projektowanie aplikacji na potrzeby jednostek pożytku publicznego

1. Projektowanie aplikacji na potrzeby jednostek pożytku publicznego

Temat tylko z pozoru może wydawać się zagadnieniem dedykowanym tylko i wyłącznie dużym agencjom reklamowym. Obecnie, obserwujemy coraz większą potrzebę rynku na mobilne aplikacje we wszelkich strukturach samorządów – od zakupu biletów komunikacji miejskiej, przez rejestrację do lekarza po opłaty mieszkaniowe, czy zdalne załatwianie spraw w urzędach miast. Nie jest więc dziwne, że referaty urzędów miast szukają coraz częściej firm, które są w stanie dostarczyć w 100% gotowe rozwiązania.

2. Ostatnie lata w Polsce to bardzo dynamiczny rozwój e-usług publicznych, ale także wzrost liczby osób mających dostęp do internetu.

Nie jest więc niczym dziwnym, że usługi online, które świadczą podmioty publiczne, są dziś raczej normą niż zaskoczeniem. Polacy, nawet ci sceptycznie podchodzący do rozwoju technologii, odczuwają poprawę na lepsze, to samo zresztą mogą powiedzieć urzędnicy, mający mniej petentów czekających w kolejce do okienka.

 

Według definicji, e-usługa to usługa świadczona w sposób całkowicie zautomatyzowany, realizowany przez wyspecjalizowane oprogramowanie, może ona polegać na:

 

– wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą systemu
– świadczeniu usług na indywidualne życzenie odbiorcy
– realizowaniu bez konieczności przebywania obu stron jednocześnie w tej samej lokalizacji
– podawaniu konkretnej odpowiedzi na postawione zapytanie/ofertę

 

Pod względem projektowym, stworzenie platformy do obsługi online jest zajęciem pracochłonnym i wymagającym odpowiednich przygotowań – przede wszystkim potrzeba konkretnych wytycznych, wyników analiz dostarczanych przez klienta, które będą określać nie tylko stylistykę, ale także wszelkie rozwiązania z dziedziny UX/UI.

 

Pierwszym etapem projektowanie aplikacji na potrzeby jednostek pożytku publicznego powinna być zawsze wnikliwa analiza i stworzenie poglądowych makiet kolejnych widoków serwisów www. W miarę lokowania wszystkich zagadnień, można gotowe sekcje oddawać do testowania. I należy mieć na uwadze fakt, że etap testów, nie tylko wewnętrznych, ale i środowiskowych jest (i powinien być) najdłuższy – tak by móc wykluczyć wszystkie usterki, nie dokończone ścieżki czy błędy.
Testy dobrze jest przeprowadzać na grupach docelowych – czyli na całym przekroju wiekowym, który będzie miał korzystać z danej aplikacji. To zagwarantuje, że nasz produkt będzie użyteczny i zrozumiały dla wszystkich użytkowników.

 

Warto pamiętać, że Administracja Publiczna – przez to, że gromadzi i przetwarza ogromną ilość danych – musi posiadać certyfikowany system, zgodny ze standardami RODO i GiODO.
To gwarant, że nie tylko wszystko będzie funkcjonować, jak należy, ale też pewność, iż nikt niepowołany nie włamie się na jeden z portali, by wykraść wrażliwe dane.

 

 

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej