301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

Wiele razy zapewne zdarzyło się, że gdy wpisywaliśmy w przeglądarkę jakiś adres, skrypt automatycznie przerzucał nas na zupełnie inną stronę, o innym adresie url, lub o innej końcówce, czy choćby subdomenie. Tak właśnie działaja przekierowania.

Jest to najszybszy sposób na przeniesienie użytkownika czy robotów Google na inny adres url.

Jeśli, z różnych powodów, treści znajdująca się na naszej stronie przestają być aktywne, zalecane jest wykonanie przekierowania. Dzięki temu nie tracimy klineta, nawet jeśli zostaje on tylko powiadomiony o tym, że strona jest w budowie/przebudowie, ale także unikamy obniżenia naszego rankingu w wyszukiwarkach.

Najczęściej używanymi w SEO są przekierowania 301 oraz 302, z tym że 301 z założenia jest stałe, a 302 tymczasowe – ustawiane np. tylko na czas przebudowy strony. Roboty wyszukiwarek interpretują przekierowanie 301 w ten sposób, że nasza hipotetyczna strona, nie tylko zmieniła swoją lokalizację na stałe, ale jej treść również znajduje się pod nowym adresem URL.

Przekierowania 301 używajmy zatem gdy użytkownicy mają zostać automatycznie przeniesieni na inny adres url. Dzięki zastosowaniu przekierowań 301/302 PageRank naszej witryny zostaje przeniesiony z jednej domeny na drugą i w krótkim czasie nowa domena zyskuje podobne miejsce w wyszukiwarce co poprzednia.

Przekierowanie także może okazać się potrzebne, gdy mówimy o błędzie 404 – świadczy on o braku danych na serwerze, które nigdy nie istniały (ktoś źle wpisał np. ścieżkę do produktu w sklepie internetowym) lub zostały usunięte.

Ważne jest, aby w tym przypadku, wykonać przekierowanie do artykułu pod innym adresem (polega to na wpisaniu odpowiedniej komendy w pliku .htaccess lub – jeśli korzystamy z wordpressa – możemy użyć specjalnej wtyczki, bez ingerencji w kod) – wszystko to, by nie zniechęcić użytkownika i by nie opuścił, zawiedziony, naszej strony.

Jeszcze innym sposobem jest pozostawienie informacji o błędzie z możliwością przejścia do strony głównej lub innych artykułów czy produktów, które mogą zainteresować odwiedzającego – korzystając z WordPressa, także możemy użyć w tym wypadku wtyczek, takich jak np. Google 404.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej