301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

Wiele razy zapewne zdarzyło się, że gdy wpisywaliśmy w przeglądarkę jakiś adres, skrypt automatycznie przerzucał nas na zupełnie inną stronę, o innym adresie url, lub o innej końcówce, czy choćby subdomenie. Tak właśnie działaja przekierowania.

Jest to najszybszy sposób na przeniesienie użytkownika czy robotów Google na inny adres url.

Jeśli, z różnych powodów, treści znajdująca się na naszej stronie przestają być aktywne, zalecane jest wykonanie przekierowania. Dzięki temu nie tracimy klineta, nawet jeśli zostaje on tylko powiadomiony o tym, że strona jest w budowie/przebudowie, ale także unikamy obniżenia naszego rankingu w wyszukiwarkach.

Najczęściej używanymi w SEO są przekierowania 301 oraz 302, z tym że 301 z założenia jest stałe, a 302 tymczasowe – ustawiane np. tylko na czas przebudowy strony. Roboty wyszukiwarek interpretują przekierowanie 301 w ten sposób, że nasza hipotetyczna strona, nie tylko zmieniła swoją lokalizację na stałe, ale jej treść również znajduje się pod nowym adresem URL.

Przekierowania 301 używajmy zatem gdy użytkownicy mają zostać automatycznie przeniesieni na inny adres url. Dzięki zastosowaniu przekierowań 301/302 PageRank naszej witryny zostaje przeniesiony z jednej domeny na drugą i w krótkim czasie nowa domena zyskuje podobne miejsce w wyszukiwarce co poprzednia.

Przekierowanie także może okazać się potrzebne, gdy mówimy o błędzie 404 – świadczy on o braku danych na serwerze, które nigdy nie istniały (ktoś źle wpisał np. ścieżkę do produktu w sklepie internetowym) lub zostały usunięte.

Ważne jest, aby w tym przypadku, wykonać przekierowanie do artykułu pod innym adresem (polega to na wpisaniu odpowiedniej komendy w pliku .htaccess lub – jeśli korzystamy z wordpressa – możemy użyć specjalnej wtyczki, bez ingerencji w kod) – wszystko to, by nie zniechęcić użytkownika i by nie opuścił, zawiedziony, naszej strony.

Jeszcze innym sposobem jest pozostawienie informacji o błędzie z możliwością przejścia do strony głównej lub innych artykułów czy produktów, które mogą zainteresować odwiedzającego – korzystając z WordPressa, także możemy użyć w tym wypadku wtyczek, takich jak np. Google 404.

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1136

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej