Bądź eko nie tylko w realu! Czyli eko-strony internetowe dla każdego

Bądź eko nie tylko w realu! Czyli eko-strony internetowe dla każdego

Bycie “eko” stało się nie tylko modne ale i potrzebne już dawno temu.

Wraz z degradacją środowiska naturalnego, powstało i w dalszym ciągu powstaje bardzo dużo inicjatyw, mających na celu ochronę środowiska naturalnego. Społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska jest już zjawiskiem powszechnym, nie dziwota zatem, że i w branży IT mamy z tym do czynienia. 

 

Efektem tego jest eko marketing. Agencje reklamowe prześcigają się w hasłach, tematach czy nietuzinkowych pomysłach, by zwrócić uwagę społeczeństwa na różnorakie zagadnienia z dziedziny ochrony środowiska i ekologii.

W Website Style temat ekologii i zero-waste jest dla nas szczególnie ważny, tak więc z tym większą przyjemnością przedstawimy dziś jak projektuje się strony internetowe, które dedykowane są dla branży eko.

1. Nasz czas - czas danych

Żyjemy w dobie danych – codziennie tworzonych jest ponad 2,5 kwintyliona bajtów informacji. Jak można się domyślić, by przechowywać i przetwarzać takie ilości danych, potrzeba energii. Z kolei procesy wymagające dużych i stałych dostaw energii są odpowiedzialne za ciągły wzrost globalnej emisji CO2 – co już samo w sobie nie jest ekologicznie, jak się łatwo domyślić.

2. Jak więc tworzyć witryny, aplikacje, interfejsy, by były ekologiczne…?

Minimalistyczne, ekologiczne strony internetowe cechuje dostępność, lekkość oraz certyfikat SSL – jest to obecnie konieczność, zwłaszcza jeśli chcemy być postrzegani jako marka godna zaufania, która buduje rzetelne i warte polecenia relacje. Pamiętajmy, że każde przeładowanie strony o kolejne podstrony, na których nie dzieje się nic, lub bardzo niewiele (ot choćby niewiele znacząca informacja o urlopie w aktualnościach – przykładowo) wiąże się z kolejnymi żądaniami wykonywanymi po stronie serwera. Tak więc regularne porządkowanie strony, jej zasobów i treści to nie tylko działania “user-friendly”, ale przede wszystkim spory ukłon w stronę bycia eko. Inaczej rzecz ujmując: każde działanie, mające na celu skrócenie drogi potencjalnego klienta do poszukiwanych informacji będzie “eko”! Mniej danych do przetworzenia, to mniejsza ilość energii, jaką będzie potrzebował serwer do obsłużenia naszej strony www. Nie bez znaczenia jest także backend strony – nieaktualne wersje plików, stare dawno archiwizowane pluginy są śmieciami w sieci i tak jak segregujemy i porządkujemy odpady w realnym życiu, powinniśmy to robić także w kontekście naszych witryn. Cykliczny przegląd mediów nie kosztuje wiele czasu, a na pewno pozytywnie wpłynie na płynność działania naszego serwera, co za tym idzie – samej strony internetowej. Wszystko to pięknie i prosto brzmi, w momencie, gdy samodzielnie jesteśmy w stanie stworzyć i serwisować własną stronę www.

 

3. Co w momencie, gdy zlecamy ją agencji interaktywnej?

Nie wszystko złoto co się świeci

Przede wszystkim nie powinniśmy dać się zwieść “pierwszej lepszej” firmie – jeśli firma projektująca webdesign mówi o dużej ilości wtyczek do systemie WordPress – powinniśmy czym prędzej uciekać – duza ilość pluginów będzie znacząco zaśmiecać i spowalniać szybkość działania witryn. Mocno uczulamy swoich klientów na tego typu działania, z całą pewnością nie będą one rozpatrywane w kategoriach bycia “eko” ani nawet “fair”! 🙂 W Website Style doskonale o tym wiemy, dlatego też wszystkie systemy tworzone przez nas na WordPressie nie posiadają żadnych nieautoryzowanych pluginów, a ich ilość jest minimalna. Dokładamy też wszelkich starań by serwisowane przez nas portale i strony były aktualizowane i zoptymalizowane.

4. Ciekawostka!

Co ciekawe, od 2017 roku, serwery Google’a są praktycznie w 100% zasilane energią odnawialną, co czyni internetowego giganta największym nabywcą zielonej energii na świecie. Z kolei do 2025 roku branża IT konsumować będzie 20% globalnej energii, co będzie stanowić ponad 5% światowej emisji dwutlenku węgla.

To od naszej świadomości, chęci edukacji i wspólnych wysiłków zależeć będzie, czy nam, jako ludzkości uda się znacząco spowolnić tempo degradacji środowiska. nie bądźmy obojętni!

 

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www w duchu eko – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich klientów, a Matka Natura była wdzięczna za oszczędność energii 🙂

eko-strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej