Jaki będzie rok 2021 w e-commerce?

1. E-commerce

Czas pandemii znacząco odbił się na całej światowej gospodarce. Pisaliśmy, na łamach naszego bloga, jak radzić sobie w tym niełatwym okresie, jakie działania warto podejmować w firmowym marketingu… i zanim się obejrzeliśmy, zastał nas już marzec.

2. Jak podsumować pierwsze dwa miesiące?

Ma się wrażenie, że większość firm odetchnęła. Sytuacja na świecie wydaje się być, chociaż na ten moment, w jakimś stopniu unormowana, życie toczy się dalej, biznesy funkcjonują, kontrahenci podpisują umowy. Gospodarka, wbrew czarnym prognozom, nie runęłą, ludzie dalej robią zakupy. No właśnie – zakupy. Jak już doskonale wiemy – w ciągu ostatniego roku bardzo polubiliśmy się, jako społeczeństwo z zakupami online.

 

Szacuje się, że w tym roku, ponad 21 milionów polaków korzystać będzie z internetowych platform zakupowych, czy po prostu sklepów online. Wydamy na to, bagatela, 100 mld zł. Jak łatwo przypuszczać, robiąc zestawienia, chętniej zakupów przez internet dokonują kobiety, niż mężczyźni – stąd też, jak grzyby po deszczu powstają portale zrzeszające i polecające dane sklepy internetowe o stricte kobiecej formie i tematyce.
Z kolei biorąc pod uwagę grupy wiekowe, największy udział stanowią osoby w wieku od 35 do 49 lat (32 procent). Niewiele mniejszą grupę stanowią osoby posiadające co najmniej 50 lat (28 procent). Najwięcej internautów kupujących online mieszka w dużych miastach o populacji większej niż 200 tys. osób (30 procent) oraz ma wykształcenie średnie (40 procent). Biorąc pod uwagę sytuację materialną, najwięcej kupujących określa ją mianem średniej (54 procent).

 

Chcąc stworzyć swój własny sklep online, należy mieć świadomość wszystkiego powyższego – plus, oczywiście, rosnącej, wręcz lawinowo, konkurencji. Z badań wynika, że internauci o wiele chętniej wydadzą, nawet więcej na ten sam produkt, w sklepie który znają i który ma już ugruntowaną pozycję i markę w sieci, niż w “sklepie-krzak”, powstałym niedawno, nie posiadającym żadnej reklamy czy formy marketingu. Dlatego też warto zaplanować wszystkie reklamowe działania dużo wcześniej przed premierą sklepu.

 

Wg badań, w 2020 roku najchętniej kupowaliśmy sprzęt rtv oraz szeroko pojętą elektronikę, natomiast wśród innych akcesoriów znalazły się: maseczki ochronne (nic dziwnego), wszelkie przyrządy do ćwiczeń, w tym maty do jogi, a także puzzle i gry planszowe. Czyli całość składa się nam na zeszłoroczny czas lockdownu.

 

 

Dowiedz się więcej…

e-commerce

gospodarka

marketing

sklepy online

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej