1993

E-zakupy coraz popularniejsze w Polsce

E-zakupy

1. Jeszcze dekadę temu nikt nawet nie pomyślał, że można wybierać i porównywać produkty w sklepach przez internet, o płaceniu za takowe nie wspominając.

Już ponad połowa Polaków deklaruje, że robi zakupy w sieci, z czego coraz więcej ludzi, w ogóle rezygnuje z tradycyjnych zakupów na rzecz tych online. Jest to w dużej spowodowane przyjętym stylem szybkim stylem życia i po prostu nie ma czasu na stanie w kolejkach czy wybieranie rodzaju wędliny.

2. W taki sposób rosnąca popularność e-handlu w naszym kraju przekłada się na inwestycje kolejnych dużych graczy w tym segmencie.

Z raportu Gemiusa wynika, że w tym roku już 54 proc. Polaków kupowało w sieci. To o 4 pkt. proc. więcej niż rok temu. To sporo, bo dostęp do internetu nie jest jeszcze w Polsce powszechny – z sieci korzysta na razie 79 proc. mieszkańców naszego kraju.

Kupujący w Polsce doceniają to, że w sieci mają pełną ofertę, której nie zapewni żaden, nawet duży sklep czy centrum handlowe wielkości małego miasta.

3. Według statystyk głównym czynnikiem zachęcającym do zakupów online jest całodobowa dostępność, poza tym:

– wygoda i szybkość: w przerwie w pracy, na kolanie na tablecie możemy w ciągu 10 min zamówić potrzebne nam produkty

nieskomplikowane systemy płatności: dobrze rozwinięte systemy PayPal, PayU gwarantują że finalizacje transakcji dokonywane są szybko i bezpiecznie

– konkurencyjne ceny – obecnie nie ma już tak dużych różnic, jak jeszcze kilka lat temu, jednak będąc stałym klientem danej sieci sklepów czy butiku możemy liczyć na lojalnościowe zniżki czy bezpłatne dostawy.

Coraz więcej osób uważa też zakupy online za bezpieczne. Podczas gdy w 2016 roku 43 proc. ankietowanych uważało zakupy w sieci za ryzykowne w 2017 opinię tę podzielało już tylko 38 proc osób.

Najczęściej kupowane w sieci produkty to: odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty oraz filmy – Wszystko dzieje się zgodnie z planem i przewidywaniami – liczba kupujących w internecie rośnie, tak jak wartość całego rynku. Zresztą dotyczy to nie tylko Polski, ale też innych krajów z naszego regionu. Dziś wartość rynku e-commerce w Polsce według różnych źródeł szacowana jest na 36-40 mld złotych i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć.

4. Zdaniem ekspertów, rynek handlu będzie się dalej rozwijać, ponieważ:

– Przybywa klientów, dla których zakupy online są zupełnie naturalne – mowa tu o młodym pokoleniu, wychowanym na tabletach i smartfonach

– Przybywa również tych, którzy przez lata przekonali się, że zakupy w sieci są bezpieczne – to kolei starsze osoby

– Zakupy stają się coraz wygodniejsze i dostępniejsze

– Sprzedawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak skutecznie korzystać z danych oraz narzędzi zwiększających sprzedaż.

Można więc sądzić, że w perspektywie przyszłości tradycyjne zakupy staną się niszowe i będą coraz rzadsze. Co jednak przyniesie przyszłość – zobaczymy.

1993

sklepy internetowe

sklepy online

sklepy www

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej