928

Eko-Ecommerce w dobie pandemii

Eko-Ecommerce w dobie pandemii

1. Wraz z wprowadzeniem obowiązku noszenia rękawiczek jednorazowych podczas zakupów i zakrywania nosa oraz ust w przestrzeni publicznej, powstał realny problem.

Nie tyle z produkcją i dostępnością produktów ochronnych, co z ich utylizacją. Dodatkowo, wzmożony popyt na zakupy online, siłą rzeczy zwiększył użycie jednorazowych opakowań plastikowych, foliowych torebek i dodatkowych zabezpieczeń z różnych tworzyw. Nawet jeśli dostawa e-grocery przyjedzie do nas w ekologicznych, papierowych torbach, to wewnątrz znajdziemy najczęściej pakowane pojedynczo owoce, warzywa, pieczywo. Właściciele sklepów zostali obłożeni nakazem zabezpieczenia dla swoich klientów dostępu do rękawiczek jednorazowych.

2. Po zakończeniu wizyty w sklepie, rękawiczki takie - zazwyczaj foliowe – lądują w koszu na śmieci przy drzwiach wejściowych.

Niestety, wiatr i nieuwaga klientów powodują, że zużyte artykuły ochronne odfruwają, zaśmiecając trawniki, chodniki, zbiorniki wodne etc. Okolice sklepów są obecnie wręcz usiane setkami tego typu „pamiątek po pandemii”.

3. Społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska jest zjawiskiem stale obecnym w ecommerce,, nie dziwota zatem, że i w branży IT mamy z tym do czynienia.

Efektem tego jest eco marketing. Agencje reklamowe prześcigają się w hasłach, tematach czy nietuzinkowych pomysłach, by zwrócić uwagę społeczeństwa na różnorakie zagadnienia z dziedziny ochrony środowiska i ekologii, przy zachowaniu oczywiście epidemicznych zasad bezpieczeństwa.
A trzeba wiedzieć, że taki kompromis nie jest obecnie ani prosty ani… tani. W dalszym ciągu, mamy przeświadczenie, poparte także praktyką – że eko, znaczy droższy. W obecnej sytuacji jest to temat-rzeka, chwała jednak tym, którzy codziennie podejmują trud i wysiłek, by jednak wybierać produkty eko.

 

Co ciekawe, według badań, obserwowany jest wzrost ilości nowo powstających sklepów online, z produktami ekologicznymi – od chemii przez zabawki aż po biodegradowalne opakowania. Czas pokaże jak, jako ludzkość poradzimy sobie z tematem odpadów “po-covidowych”, na pewno jednak już teraz warto wspierać wszelkie ekologiczne inicjatywy, dzięki którym – będziemy mogli wesprzeć lokalny biznes, jak i ochronę środowiska.

 

Czytaj więcej…

928

branża IT

Ecommerce

eko

Czytaj również

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1191

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej