1140

Eko-Ecommerce w dobie pandemii

Eko-Ecommerce w dobie pandemii

1. Wraz z wprowadzeniem obowiązku noszenia rękawiczek jednorazowych podczas zakupów i zakrywania nosa oraz ust w przestrzeni publicznej, powstał realny problem.

Nie tyle z produkcją i dostępnością produktów ochronnych, co z ich utylizacją. Dodatkowo, wzmożony popyt na zakupy online, siłą rzeczy zwiększył użycie jednorazowych opakowań plastikowych, foliowych torebek i dodatkowych zabezpieczeń z różnych tworzyw. Nawet jeśli dostawa e-grocery przyjedzie do nas w ekologicznych, papierowych torbach, to wewnątrz znajdziemy najczęściej pakowane pojedynczo owoce, warzywa, pieczywo. Właściciele sklepów zostali obłożeni nakazem zabezpieczenia dla swoich klientów dostępu do rękawiczek jednorazowych.

2. Po zakończeniu wizyty w sklepie, rękawiczki takie - zazwyczaj foliowe – lądują w koszu na śmieci przy drzwiach wejściowych.

Niestety, wiatr i nieuwaga klientów powodują, że zużyte artykuły ochronne odfruwają, zaśmiecając trawniki, chodniki, zbiorniki wodne etc. Okolice sklepów są obecnie wręcz usiane setkami tego typu „pamiątek po pandemii”.

3. Społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska jest zjawiskiem stale obecnym w ecommerce,, nie dziwota zatem, że i w branży IT mamy z tym do czynienia.

Efektem tego jest eco marketing. Agencje reklamowe prześcigają się w hasłach, tematach czy nietuzinkowych pomysłach, by zwrócić uwagę społeczeństwa na różnorakie zagadnienia z dziedziny ochrony środowiska i ekologii, przy zachowaniu oczywiście epidemicznych zasad bezpieczeństwa.
A trzeba wiedzieć, że taki kompromis nie jest obecnie ani prosty ani… tani. W dalszym ciągu, mamy przeświadczenie, poparte także praktyką – że eko, znaczy droższy. W obecnej sytuacji jest to temat-rzeka, chwała jednak tym, którzy codziennie podejmują trud i wysiłek, by jednak wybierać produkty eko.

 

Co ciekawe, według badań, obserwowany jest wzrost ilości nowo powstających sklepów online, z produktami ekologicznymi – od chemii przez zabawki aż po biodegradowalne opakowania. Czas pokaże jak, jako ludzkość poradzimy sobie z tematem odpadów “po-covidowych”, na pewno jednak już teraz warto wspierać wszelkie ekologiczne inicjatywy, dzięki którym – będziemy mogli wesprzeć lokalny biznes, jak i ochronę środowiska.

 

Czytaj więcej…

1140

branża IT

Ecommerce

eko

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej