1564

Eko marketing

Eko marketing

1. Bycie “eko” stało się nie tylko modne ale i potrzebne już jakiś czas temu.

Powstało i w dalszym ciągu powstaje bardzo dużo inicjatyw, mających na celu ochronę środowiska naturalnego. Społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska jest już zjawiskiem powszechnym, nie dziwota zatem, że i w branży IT mamy z tym do czynienia. Efektem tego jest eco marketing. Agencje reklamowe prześcigają się w hasłach, tematach czy nietuzinkowych pomysłach, by zwrócić uwagę społeczeństwa na różnorakie zagadnienia z dziedziny ochrony środowiska i eko.

2. Dziś zastanowimy się, czy w dzisiejszym świecie możliwe jest zaprojektowanie i przeprowadzenie skutecznej kampanii przy jednoczesnej trosce o środowisko?

Eco marketing, znany również jako green marketing (pol. zielony marketing), to taki rodzaj działań marketingowych, w którym jednocześnie propagowane są postawy i zachowania uwzględniające ochronę środowiska naturalnego. Eco marketing może przyjąć bardzo różne formy i dotyczyć zarówno działań proekologicznych ze strony klientów, jak i producenta. Powstanie zielonego marketingu ma związek ze wzrostem społecznej świadomości dotyczącej ochrony środowiska. Zaangażowanie w działania proekologiczne dotyczy coraz szerszych kręgów społeczeństwa, zwłaszcza w krajach rozwiniętych. Muszą brać to pod uwagę również firmy – zainteresowanie problemami środowiska naturalnego pozytywnie wpływa na budowanie wizerunku marki.

 

3. Jakie zasady panują przy tworzeniu eko brandu? Czego unikać, co jest obecnie standardem?

Przede wszystkim należy pamiętać, że eco marketing nie pasuje do każdej branży – w przypadku gdy ma on być skrajnie wymuszony, lepiej z niego zupełnie zrezygnować. Pod żadnym pozorem nie można zakłamywać rzeczywistości – wiele faktów dotyczących ochrony środowiska i postaw proekologicznych łatwo zweryfikować, a to z kolei bardzo szybka droga na samo dno.

 

Dodatkowo, eco marketing może wiązać się z samym produktem lub opakowaniem. Wiele firm za cel postawiło sobie stworzenie opakowania łatwo biodegradowalnego, zrobionego z tworzyw naturalnych, których wytwarzanie nie niszczy w znacznym stopniu środowiska naturalnego. Równolegle prowadzone są akcje zachęcające klientów do segregacji odpadów. Są to bardzo częste działania, które są chętnie wdrażane w firmach przy okazji wprowadzania eko rozwiązań.

 

Proces dystrybucji to wciąż zbyt mało poruszany w eco marketingu wątek z kolei. Warto przypatrzeć się temu, w jaki sposób można ograniczyć emisję szkodliwych substancji związanych z wykorzystaniem aut lub innych środków transportu. Auta elektryczne lub wykorzystujące alternatywne źródła energii wciąż nie zdobyły dużej popularności i koszty ich eksploatacji dla przemysłu są zbyt wysokie. I tu pole do popisu mają głównie marketingowcy – by skutecznie i ekologicznie (oczywiście!) zwrócić uwagę odbiorców na problem degradacji środowiska.

1564

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej