Estetyka stron WWW

Estetyka stron WWW

1. Pytanie o estetykę stron www pojawia się za każdym razem, kiedy chcemy ocenić jakikolwiek projekt.

Estetyka jest kwestią oczywiście umowną, ponieważ każdy poczucie estetyki ma inne, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje. W związku z powyższym najważniejszym staje się zadanie by wypracować taki design i styl, by trafiał on w gusta zarówno klienta jak i odbiorców.

W procesie projektowania grafiki, dokładamy wszelkich starań, by wszystkie elementy pasowały do siebie – dotyczy to zarówno kształtów, motywów, fontów i stylów. Komponenty strony www nie mogą się wzajemnie wykluczać, by nie zaburzały odbioru – gwarantuje to sprawne działanie oraz pozytywne wizualne odczucia potencjalnych klientów.

2. Bardzo ważne jest dobranie odpowiedniej szaty graficznej do charakteru strony internetowej i treści jakie się na niej znajdują.

Przykładowo, na stronach o poważnej tematyce nie mogą znaleźć się krzykliwe i trywialne barwy czy formy.
Nie bez znaczenia jest także optyczne rozmieszczenie bloków tekstowych. Odpowiednie zagospodarowanie sprawia, ze w projekcie panuje ład i porządek. Logiczne rozmieszczenie poszczególnych elementów wpływa na jasność przekazu, a także na łatwość w nawigacji strony, co jest niezbędne w nowoczesnym projektowaniu stron www.

Odpowiednie wyczucie, odnalezienie granicy między nadmiarem a niedomiarem elementów wizualnych daje pewność, że projekt strony www będzie prezentował się elegancko, nowocześnie a jednocześnie nietuzinkowo.

Dowiedz się więcej…

Design

estetyka

strony www

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1068

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej