1598

Fakty i mity dotyczące UX

Fakty i mity dotyczące UX

1. Z definicji: user experience to ogół wrażeń, jakiś doświadcza statystyczny internauta, oglądając daną stronę internetową.

Fakty i mity dotyczące UX. Pojęcie to używane jest najczęściej w odniesieniu do oprogramowania, witryn internetowych lub sklepów online. Obecnie pojęcie user experience jest bardzo często stosowane zamiennie z pojęciem użyteczności (usability)
Jednym z narzędzi do testowania user experience są testy z użytkownikami.

 

Na powyższym pojęciu wyrosło bardzo dużo mitów i skrótów myślowych, które przekazywane z innym kontekście, bywają błędnie rozumowane. Dlatego też, dziś rozprawiamy się popularnymi mitami i stereotypami.

2. 1. UX = design = tworzenie stron internetowych

Bardzo dużo osób uważa, że design witryny www ogranicza się do dbania o jej stronę wizualną. Tymczasem jednak, okazuje się, że proces projektowania obejmuje także, a może wręcz – przede wszystkim! opracowanie jej działania. I to najlepiej taki, który będzie maksymalnie prosty i intuicyjny dla użytkownika.
Dzisiejszy design w stronach ma nie tylko zachwycać wizualnie, ale także rozwiązywać jakiś problem. Opiera się na zrozumieniu, w jaki sposób użytkownicy postrzegają świat, jak się zachowują i jak myślą. W swojej pracy UX korzysta nie tylko z fontów, stylów i kolorów, ale również prototypowania oraz badań użyteczności.

 

Dobry design jest niewidzialny. Dopiero zrobiony słabo staje się zauważalny. Pomyślmy o tym jak o klimatyzowanym pokoju. Klimatyzację zauważymy, kiedy jest zbyt gorąco lub za zimno, jeśli jest zbyt głośno lub jednostka kapie na nas. Jednak jeśli klimatyzacja jest doskonała, nie zwracamy na nią uwagi i skupiamy się na swoich zadaniach.

 

Jared Spool, amerykański znawca zagadnień użyteczności i badań, założyciel User Interface Engineering

3. 2. Grafika sprawia, że strony internetowe są atrakcyjne

To bardzo częste myślenie, które niestety często powoduje powstanie wizualnych koszmarków. Krzykliwość prezentacji oraz podkreślanie ważnych fragmentów jej zawartości ciężkimi elementami graficznymi nie jest, nie było i nie będzie modne.
Paradoksalnie zabieg taki często przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Szukając na stronie konkretnych informacji, użytkownicy skupiają się na tekście i linkach – zakładają, że właśnie tam je znajdą. Bardzo często mylą kolorowe elementy wizualne z reklamą i po prostu ich unikają.

 

Przykładów można by mnożyć i mnożyć. W tym przypadku mamy do czynienia z dziedziną wymagającą nie tylko artystycznej wizji, ale przede wszystkim wiedzy, otwartego umysłu i ciągłej chęci poszerzania swojej wiedzy. Warto zatem poświęcić czas i dobrze przemyśleć wszystkie kwestie związane z user experience.

 

Dowiedz się więcej…

1598

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej