Fenomen artykułów sponsorowanych - czy ktoś to w ogóle czyta?!

Fenomen artykułów sponsorowanych - czy ktoś to w ogóle czyta?!

W czasach, gdy coraz mniej nas czyta cokolwiek, gdy tzw. “ślepota banerowa” staje się faktem, gdy uzależniliśmy się od często bezmyślnego scrollowania social mediów, reklamodawcy stają wręcz na głowie, by zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy, na jego produkt czy usługę. Przesyt rynku nie ułatwia zadania, gdy zewsząd krzyczą wręcz kolorowe neonowe banery, lub w drugą stronę – eleganckie i stonowane reklamy Facebooka.

 

Dlatego też specjaliści od marketingu upatrują swojej szansy w… artykułach sponsorowanych, które to rządzą się trochę innymi prawami, niż zwykłe artykuły, jakich wiele w sieci i które bardzo często są po prostu pomijane. (Z ręką na sercu – czy ktokolwiek obecnie jest w stanie skupić się na tyle, by w swoim czasie wolnym przeczytać dwustronicowy Artykuł sponsorowany, pisany mikrodrukiem na stronie www, bez żadnych wyróżnień tekstu, punktów czy myślników? No właśnie – już samo to zdanie, jak jest długie i jak jałowe! 😉 )

1. Poniżej prezentujemy kilka zasad, które cechują dobry artykuł sponsorowany:

Przede wszystkim zajawka. Czyli krótki wypis, clue artykułu: uwaga: zawiera MAX dwie linijki. Gwarantujemy, że więcej – nikt nie przeczyta, nie wspominając o kliknięciu w “czytaj więcej”!

 

Samo streszczenie powinno być ciekawe – w zależności od branży: intrygujące, szokujące, dowcipne, prześmiewcze czy nawet ironiczne

 

Wypis musi zwięźle opisywać główną istotę problemu – Ma przekazać, o czym będzie tekst, a jednocześnie nie zdradzać wszystkiego, tak aby czytelnikowi nie wystarczyło przeczytanie nagłówka
Tekst musi być przede wszystkim wartościowy pod kątem merytorycznym. Powinien odnosić się do tematów aktualnych i interesujących dla potencjalnych klientów. W niektórych branżach bardzo ciężko o to, by stworzyć ciekawy tekst związany z produktem, jednak nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Tekst powinien być napisany prostym językiem. Wielokrotnie złożone, przesycone trudnymi słowami zdania są zarezerwowane dla literatury. Zaleca się także unikanie obcych zwrotów i patetycznych wyrażeń. Język komunikatu jest bardzo ważny.
Na samym początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, zaś kolejne akapity powinny być uzupełnieniem. Jeśli tekst będzie zbudowany według takiej zasady, nawet w przypadku gdy czytelnik nie dotrze do końca, zrozumie przekaz. Ten model okaże się też pomocny, gdy tekst będzie zbyt długi.

 

Dowiedz się więcej…

artykuły sponsorowane

marketing

Social media

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1136

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej