Fenomen artykułów sponsorowanych - czy ktoś to w ogóle czyta?!

W czasach, gdy coraz mniej nas czyta cokolwiek, gdy tzw. “ślepota banerowa” staje się faktem, gdy uzależniliśmy się od często bezmyślnego scrollowania social mediów, reklamodawcy stają wręcz na głowie, by zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy, na jego produkt czy usługę. Przesyt rynku nie ułatwia zadania, gdy zewsząd krzyczą wręcz kolorowe neonowe banery, lub w drugą stronę – eleganckie i stonowane reklamy Facebooka.

 

Dlatego też specjaliści od marketingu upatrują swojej szansy w… artykułach sponsorowanych, które to rządzą się trochę innymi prawami, niż zwykłe artykuły, jakich wiele w sieci i które bardzo często są po prostu pomijane. (Z ręką na sercu – czy ktokolwiek obecnie jest w stanie skupić się na tyle, by w swoim czasie wolnym przeczytać dwustronicowy Artykuł sponsorowany, pisany mikrodrukiem na stronie www, bez żadnych wyróżnień tekstu, punktów czy myślników? No właśnie – już samo to zdanie, jak jest długie i jak jałowe! 😉 )

1. Poniżej prezentujemy kilka zasad, które cechują dobry artykuł sponsorowany:

Przede wszystkim zajawka. Czyli krótki wypis, clue artykułu: uwaga: zawiera MAX dwie linijki. Gwarantujemy, że więcej – nikt nie przeczyta, nie wspominając o kliknięciu w “czytaj więcej”!

 

Samo streszczenie powinno być ciekawe – w zależności od branży: intrygujące, szokujące, dowcipne, prześmiewcze czy nawet ironiczne

 

Wypis musi zwięźle opisywać główną istotę problemu – Ma przekazać, o czym będzie tekst, a jednocześnie nie zdradzać wszystkiego, tak aby czytelnikowi nie wystarczyło przeczytanie nagłówka
Tekst musi być przede wszystkim wartościowy pod kątem merytorycznym. Powinien odnosić się do tematów aktualnych i interesujących dla potencjalnych klientów. W niektórych branżach bardzo ciężko o to, by stworzyć ciekawy tekst związany z produktem, jednak nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Tekst powinien być napisany prostym językiem. Wielokrotnie złożone, przesycone trudnymi słowami zdania są zarezerwowane dla literatury. Zaleca się także unikanie obcych zwrotów i patetycznych wyrażeń. Język komunikatu jest bardzo ważny.
Na samym początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, zaś kolejne akapity powinny być uzupełnieniem. Jeśli tekst będzie zbudowany według takiej zasady, nawet w przypadku gdy czytelnik nie dotrze do końca, zrozumie przekaz. Ten model okaże się też pomocny, gdy tekst będzie zbyt długi.

 

Dowiedz się więcej…

artykuły sponsorowane

marketing

Social media

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
547

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej