Influencer, bloger - czyli jak prowadzić (nie tylko) firmowego bloga?

Jeszcze kilka lat temu pojęcie blogowania, czy prowadzenie swojego blog 'a, było zarezerwowane dla szeroko pojętej młodzieży, która chciała i miała potrzebę podzielenia się z internetowym światem wydarzeniami ze swojego życia.

 

Obecnie, firmowy blog nie jest niczym nadzwyczajnym czy specjalnie innowacyjnym – każda firma, której polityka na to pozwala prowadzi na łamach swojej witryny, dział aktualności, newsów czy właśnie bloga. Ma to za zadanie nie tylko “przemycanie” wartościowych i zgodnych z SEO treści, ale także zainteresowanie odbiorców i budowanie wizerunku dynamicznej marki w której ciągle coś się dzieje. Dodatkowo, jeśli jest to zrobione profesjonalnie i rzetelnie – mamy idealny obraz dobrze zarządzanej firmy, w której dba się nawet o takie “detale” jakimi jest firmowy blog czy profil na social media.

1. Jednak, jak wiemy z autopsji, blog blogowi nie równy. Jak robić to mądrze?

W większości branż każdy piszący artykuły pracownik zderzy się z ścianą pt. “skończyły się nam tematy!” Nic bardziej mylnego! Tak naprawdę to uparcie twierdzimy, że nie ma możliwości by wyczerpać absolutnie wszystkie tematy! 🙂 poniżej prezentujemy tylko kilka pomysłów, czym można wypełnić puste kolumny blogowych postów i przy okazji naprawdę zainteresować odbiorców swoją ofertą.

 

Po pierwsze: odpowiadamy na najczęstsze pytania klientów. Nawet jeśli mamy na swojej stronie www dział “Q&A”, w blogowym poście możemy zawsze umieścić do tej podstrony link (co bardzo lubi Google! 🙂 ) – oraz jest to świetna możliwość by poruszyć bardziej szczegółowo dane zagadnienia. Dodatkowo, potencjalni klienci, wykazując zainteresowanie naszą ofertą usług, będą chętniej przesyłać sobie linki do artykułów, niż do suchych odpowiedzi w “Q&A”.

 

Po drugie: Edukujemy. Każda branża ma swoje powiedzonka, slang, skróty myślowe, które przez laików bywają niepoprawnie, opacznie rozumiane. A świadomy, dobrze poinformowany klient jest na wagę złota – i na pewno zapamięta naszą stronę internetową jako źródło nie tylko usług/produktów, ale także jako źródło rzetelnej branżowej wiedzy.

 

Po trzecie: chętnie dzielimy się swoimi osiągnięciami, wszelkimi nowinkami w branży. Świat cały czas się zmienia, technologie idą naprzód, warto śledzić światowe, branżowe rynki, wyłapując co ciekawsze smaczki i przemycać się na firmowego bloga. Dobrze jest też komentować wszelkie branżowe wydarzenia – konferencje, zjazdy, szkolenia, zwłaszcza, jeśli na nich mieliśmy okazję być osobiście. To świetna okazja by pokazać, że marka nie jest obojętna na postęp i że jest to coś naturalnego, że pracownicy są szkoleni, inspirowani przez gigantów w swoim fachu.

blog

influencer

strony internetowe

Czytaj również

Wykorzystanie storytellingu na stronach www
1808

Wykorzystanie storytellingu na stronach www

Wykorzystanie storytellingu na stronach www. Storytelling to pojęcie, które jest powszechnie znane w branży graficznej, a które, mamy wrażenie – wciąż jest zbyt mało poznane przez klientów.

 

Storytelling, czyli “opowieść”, który zaciekawi odbiorcę.  U podstaw tego terminu leży poprawnie skonstruowany storytelling. Ty opowiadasz coś swojemu użytkownikowi, a on realnie angażuje się w historię.  Jego mózg stara się przewidzieć, co nastąpi dalej. Jest to idealna sytuacja dla obu stron ze względu na zsynchronizowanie i zaangażowanie w relację i komunikację.

Czytaj dalej

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku
1059

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Wszyscy wiemy, że wdrożenie dowolnego biznesu e-commerce, strony usługowej lub innej dowolnej platformy online. Wymaga odpowiedniej strategii, składającej się z kilku kluczowych elementów, uwzględniających technologię, UI/UX, marketing i SEO. Wszystko wydaje się nam całkiem logiczne i proste, gdy nie przychodzi do realizacji założeń i strategii. 

Czytaj dalej