1275

Mobilna wersja strony www

Mobilna wersja strony www

Indeksowanie witryn internetowych w oparciu o “mobile first” działa już od marca ubiegłego roku co prawda, ale do tej pory robot Google określał najpierw która wersja dla danej strony będzie korzystniejsza – desktopowa czy mobilna.
Od lipca 2019 dla wszystkich powstających stron www, boot automatycznie będzie indeksować wersję mobilną, zakładając że każdy nowy twór w Internecie musi ją mieć. Boot będzie także oceniał zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi i przekładał to na mobilne wyniki wyszukiwania. Wprowadzone zmiany mają sprzyjać poprawie pozycji serwisów posiadających mobilne wersje.

1. Zauważyć należy, że zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy.

Dlatego tak ważne jest tworzenie stron i sklepów online w wersjach responsywnych, czyli takich, które działają równie dobrze zarówno na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach. Zmiana w sposobie indeksowania nowych stron przez Google to naturalna konsekwencja wcześniejszej polityki tej firmy, której celem jest zachęcenie właścicieli stron do tworzenia wersji mobilnych.

 

Przypomnijmy: responsywność oznacza dostosowanie grafiki do rozmiaru wyświetlacza na którym dana strona internetowa jest prezentowana. Responsywność stron WWW to nie dodatek, ale konieczność. Graficy i programiści tworząc stronę WWW starają się, aby była ona maksymalnie prosta w obsłudze zarówno przy użyciu myszki jaki i palca na małym ekranie tabletu lub smartfona.

 

2. Jak pokazują ostatnie badania, udział urządzeń mobilnych w ogólnej liczbie odsłon generowanych nieustannie na witrynach internetowych w Polsce rośnie.

Pociąga to tym samym wzrost konsumpcji treści internetowych na ekranach telefonów i tabletów.
Użytkownicy szukając czegoś w Internecie zawsze chcą jak najszybciej i najłatwiej dotrzeć do potrzebnych informacji, dlatego posiadanie dostosowanej do wyświetlania na małych ekranach strony www mocno to upraszcza – przeglądanie, poszukiwanie informacji a nawet zakupy są już dziecinnie proste i dostępne w kilku klikach.

3. W dzisiejszych czasach galopującego postępu technologicznego już prawie połowa wszystkich istniejących stron www została zaindeksowana zgodnie z “mobile first index”.

Druga połowa ma maksymalnie kilka lat na stworzenie właściwych działających wersji responsywnych. Pamiętamy doskonale jak “znikały” na naszych oczach witryny stworzone w technologii Flash? – Podejrzewamy że dokładnie podobnie będzie się działo z przestarzałymi stronami bez wersji mobilnej.

 

Obecnie, roboty Google ograniczają się “jedynie” do obniżania pozycji niekompletnych witryn, ale całkiem niedługo, możliwe że takowe zaczną w ogóle usuwać, lub specjalnie oznaczać (jak choćby w przypadku braku certyfikatów SSL…?) by zmobilizować właścicieli do regularnych aktualizacji i zmian.

1275

Mobilna wersja strony www

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej