1584

Nazwa domeny: z myślnikiem czy bez?

Nazwa domeny: z myślnikiem czy bez?

O wybieraniu nazwy domeny pisaliśmy juz przy okazji niełatwego wyboru nazwy marki, ponieważ obie sprawy są ze sobą oczywiście powiązane.

Z myślnikiem czy bez, to temat – rzeka, na który można by książkę napisać, to coś jak dywagowanie czy lepszy jest aparat Canona czy Nikona 😉 Warto jednak poznać wszystkie za i przeciw, rozważyć je i zdecydować w odniesieniu do własnej firmy, co będzie dla nas korzystniejsze.

Mówimy oczywiście o przypadku, gdy sama firma na dwuczłonową nazwę. Myśląc o domenie dla naszej strony internetowej, zależy nam na łatwości zapamiętania wybranej nazwy. Chodzi przecież o to, by łatwo to było zapamiętać jak i wpisać w wyszukiwarkę. Dużo prościej zatrzymać w głowie nazwy, które są bezproblemowe do wypowiedzenia/napisania. Dlatego też, w zależności od branży jak i targetu, odradzamy wszelkie ozdobniki, dodawanie kilku cyfr do domeny, czy – o zgrozo – całych adresów czy innych fraz. (Ciekawostka, autentyk: propozycja domeny – eletrkonarzadziaujankawisniowa5.pl)

W sytuacji idealnej, mamy możliwość wykupienia obu domen – z myślnikiem i bez. Daje to nam, po pewnym czasie obraz, przez jaką domenę użytkownicy częściej do nas trafiają, która nazwa się lepiej pozycjonuje i z której domeny mamy większy ruch. Możemy wtedy zadecydować i wybrać którą domenę będziemy traktować jako bazową, a którą poboczną, lub w ogóle przestaniemy ją przedłużać.

Osobiście, jesteśmy zwolennikami wersji domen bez myślników. Dlaczego?

– Myślnik jest znakiem graficznym, w definicji, oznaczającym pauzę. W momencie przekazu słownego, łatwiejsze staje się wymówienie adresu bez myślnika: www.websitestyle.pl, niż www.website – myślnik – style.pl O ile w przypadku krótkiej nazwy jest to jeszcze do przejścia, o tyle, jeśli mówimy o dłuższych nazwach sprawa zaczyna się komplikować. Nie tylko adresy mailowe z takich domen będą o wiele dłuższe, ciężej będzie je zmieścić w designie strony www, nie wspominając o jakichkolwiek materiałach drukowanych. Wyobraźmy sobie zatemilość myślników w powyżej, przykładowej domenie elektronarzędzi… 😉

– Kolejnym argumentem, jest, tak ważna dziś i stale rozwijająca się – responsywność. Obecnie więcej stron internetowych przeglądamy na ekranie naszych smartfonów czy tabletów, gdzie nie posiadamy pełnej, rozwiniętej od razu klawiatury, a więc wpisanie myślnika w nazwie zajmuje o te minisekundy więcej. Może to niejednokrotnie powodować porzucanie chęci odwiedzenia naszej witryny, nie wspominając o użytkownikach, którzy po prostu nie będąc w stanie obsłużyć swoich urządzeń w 100%, po prostu nie będą nawet wiedzieć gdzie ów myślnik w ich klawiaturze się znajduje.

Firma hekko.pl przebadała 880 000 stron www z końcówką .pl – w wyniku ich analizy wyszło, że tylko 14% z nich posiadało myślnik. Używanie myślnika nie jest zatem juz tak powszechne jak jeszcze kilka lat temu, tym nie mniej, polecamy na „skórze własnej strony internetowej” przekonać się, która wersja będzie dla Państwa firmy lepsza a atrakcyjniejsza.

Dowiedz się więcej…

1584

Domeny

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej