Nowa polityka Google - SSL

Nowa polityka Google - SSL

1. Już za kilka dni, zgodnie z zapowiedziami giganta Google, zajdą poważne zmiany w świecie stron internetowych.

Otóż w 68 wersji przeglądarki Chrome zostanie wprowadzona funkcja oznaczania stron bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Takie posunięcie zwiększa znacząco bezpieczeństwo w sieci, ale wprowadza duże zmiany, które najbardziej uderzą we właścicieli niedużych witryn bez szyfrowania.

2. Czym jest SSL?

Certyfikat SSL to nic innego, jak popularna zielona kłódka po lewej stronie obok adresu strony www. Certyfikat potwierdza wiarygodność strony internetowej bądź jej właściciela i wysokie standardy bezpieczeństwa.
Dodatkowo, wskazuje dobitnie użytkownikom, że witryna jest szyfrowana, a użytkownik wysyła i odbiera dane prosto z serwera. Jest to bezpieczne połączenie, które uniemożliwia osobom trzecim na przechwycenie danych. Obecnie wszystkie banki i instytucje używają szyfrowania i jest to standardem, a prywatni użytkownicy również mają możliwość skorzystania z takiej możliwości i bycia wiarygodniejszymi.

3. Co oznaczają te zmiany w praktyce?

Od 1 lipca 2018, Google wprowadzi zmiany w zakresie bezpieczeństwa i wiarygodności. Te roszady dotkną wiele osób fizycznych i firm oraz znacząco będą wpływać na promowanie i pozycjonowanie stron w przeglądarce.
Najogólniej rzecz biorąc: oznaczenie stron bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne będzie bardzo niekorzystne i nieopłacalne dla ich właścicieli – dlaczego?
Ponieważ pociągnie to za sobą łańcuch niekorzystnych działań, mianowicie, pierwsze będzie blokowanie takich stron w przeglądarce. Oczywiście dozwolone będzie odwiedzanie takowych, ale na własne ryzyko. Należy się jednak zastanowić, czy potencjalny użytkownik wejdzie chętnie na stronę, która już po kliknięciu “enter” będzie mu krzyczeć i niebezpieczeństwie…?
Druga konsekwencja uderza w pozycjonowanie – strony internetowe oznaczone jako niebezpieczne stracą wsparcie i znacznie spadną w wynikach wyszukiwania, co z góry skaże się je niższe pozycje niż te z certyfikatem. Jeśli więc komuś zależy na wysokich osiągach swojej witryny, powinien zainteresować się wykupieniem SSL czym prędzej.

Opisane powyżej zmiany dotyczyć będą ok. 25-30% najbardziej popularnych witryn! Należy zaznaczyć, że ok 80% stron obecnie korzysta z szyfrowania, jednak przy tak ogromnej ilości witryn w sieci, ta zmiana będzie zauważalna.
Można więc powiedzieć, że po pierwszym lipca br. Strony firmowe bez zainstalowanych certyfikatów SSL mocno ucierpią wizerunkowo. Z dużym prawdopodobieństwem spadną także w wynikach wyszukiwania, a ich miejsce zajmą witryny z certyfikatem. Należy pamiętać, że Google zawsze premiuje strony, które zgodne są z ich standardami, a pozycja potentata pozwala mu na forsowanie odpowiednich rozwiązań.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej