1409

Online marketing

Online marketing

1. W dzisiejszym świecie postęp technologiczny jest czymś, co definiuje nasze codzienne życie.

Nie wyobrażamy sobie wyjścia do sklepu bez telefonu, nie chcąc “tracić zasięgu”, przez internet robimy zakupy, dokonujemy przelewów, oglądamy filmy, czy czytamy książki. To wszystko jeszcze dekadę temu było mrzonką.
Wszystko to, cała strefa konsumpcji, marketing ma wpływ na to jak obecnie funkcjonują marki i firmy. Warto tu zwrócić uwagę na pewne trendy, które utrwalone już kilka lat temu, cały czas ewoluują i przeobrażają się.

 

2. Najważniejszym takim trendem jest personalizacja.

Wiąże się ona z wykorzystaniem danych na temat poszczególnych użytkowników – daje to marce możliwość precyzyjnego dotarcia do interesującej grupy odbiorców. Grupa docelowa z kolei odpowiada na realne potrzeby i oczekiwania. Stąd też bardzo rozwinął się rynek badań rynku – firmy coraz częściej chcą poznać oczekiwania swoich potencjalnych klientów, by móc tworzyć adekwatne i spersonalizowane oferty.
Postęp w IT powoduje także, że również sami odbiorcy w coraz większym stopniu oczekują, że otrzymają produkt, ofertę, usługę dopasowaną do ich potrzeb. I znów – jeszcze kilka lat temu, byłoby to nie do pomyślenia – dziś, staje się rzeczywistością.

 

Tak jak zaznaczyliśmy na samym początku – technologia dziś jest nieodłączna w naszym codziennym życiu i na przykład, taki smartfon to jest jednym z pierwszych narzędzi poszukiwania informacji. Jak wynika z badań, już ponad połowa zapytań wpisywanych w przeglądarki pochodzi z urządzeń mobilnych. Nic dziwnego – sytuacje, w których szybko sięgamy po smartfona, aby znaleźć odpowiedź na nasze pytanie jest bardzo dużo. Odchodzimy wręcz od momentów, gdzie siadamy do stacjonarnego peceta, by znaleźć informacje – chcemy mieć to na już-teraz-zaraz.
To właśnie ich wychwycenie jest szansą dla marek na dotarcie ze swoim przekazem do konsumentów – w odpowiednim miejscu i czasie.

 

Drugi trend: mobilność. Na przestrzeni, zaledwie kilku lat, obserwujemy ogromny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych – wszelkie portale posiadają już dedykowane wersje mobilne, które mają jedno zadanie – maksymalnie ułatwiać poruszanie się po stronie www i skracać czas dotarcia do ważnych informacji.
Świetnie ilustruje to wzrost udziału reklamy online w rynku (z 25,5 do 35,5 proc. w ciągu roku). W praktyce wymaga to od marek myślenia o treściach przede wszystkim pod kątem urządzeń mobilnych, tak aby content pasował do rzeczywistych oczekiwań i potrzeb potencjalnych klientów.

 

Trzeci trend: content marketing. Dziś nie wystarczy napisać “ot tak” treści. Standardy Google’a i innych wyszukiwarek nakazują elastyczność oraz unikatowość prezentowanych materiałów – stąd troska o wartościowe, nie za długie i merytorycznie poprawne treści na stronach internetowych największych marek. Tak przygotowane materiały, są przede wszystkim ważnym elementem w kreowaniu wizerunku, także pod SEO, mogą się też przysłużyć przy realizowaniu kolejnych planów sprzedażowych.

1409

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej