1022

Jak polityka RODO zmieniła social media?

Jak polityka RODO zmieniła social media?

1. Po wprowadzeniu w życie RODO, giganci mediów społecznościowych tacy jak Facebook, Twitter, czy Google, przystosowali swoje regulaminy do nowej rzeczywistości prawnej.

Wszyscy, hurtowo dostawaliśmy tony maili, informacji na stronach internetowych, krzyczących o zmianie zasad polityki prywatności, o zmianach w regulaminie, o zmianach w zasadach i tak dalej. 25.05 zapewne niejedna skrzynka mailowa pękała w szwach 😉

 

Od 25 maja oficjalnie obowiązują przepisy dotyczące ochrony danych (RODO). Zasady te ograniczają sposób, w jaki firmy, również te technologiczne, zbierają, przechowują i wykorzystują dane osobowe. Ustawy wymagają od przedsiębiorstw wyjaśnienia w sposób jednoznaczny i szczegółowy, w jaki sposób zamierzają wykorzystywać dane osobowe oraz określić, jakie inne podmioty uzyskają dostęp do tych danych. W efekcie obowiązywania nowych przepisów, firmy nie będą mogły dłużej ukrywać się za pogmatwanymi i często ignorowanymi przez użytkowników umowami. Zostały zmuszone uzyskać ich świadomą zgodę dotyczącą sposobu przetwarzania ich danych.

 

Takie działania zostały przeprowadzone przez gigantów technologicznych takich jak Facebook, Twitter, czy Google. Serwis społecznościowy Marka Zuckerberga, w którym konta ma założone aż 17 milionów Polaków, wprowadził nowe zasady użytkowania i zmiany w ustawieniach prywatności. Przy okazji zbierania wymaganych zgód, przypomniał swoim użytkownikom sposób, w jaki mogą kontrolować zamieszczane przez nich informacje oraz publikowane treści.

 

RODO, na swój sposób przypomniało użytkownikom podstawowe zasady zachowania swojej prywatności w sieci. Dzięki nowej regulacji mogą ponownie sprawdzić swoje ustawienia oraz dane publikowane na Facebooku m.in. to, którzy znajomi mogą zobaczyć wyświetlane na osi czasu posty, ograniczyć ich widoczność wyłącznie do listy przyjaciół lub rodziny, zweryfikować, czy każdy może widzieć profil w wyszukiwarce oraz czy podany numer telefonu jest publicznie dostępny. Taki audyt prywatności i zabezpieczeń swojego konta nie tylko na Facebooku, ale również na Twitterze, czy YouTube, może zwiększyć świadomość użytkowników serwisu dotyczącą udostępniania swoich danych.

 

Zmiany w podejściu serwisu dotyczą również kwestii reklam w portalu. Facebook od dłuższego czasu weryfikuje informacje, które wykorzystuje w celach reklamowych, wyłączając możliwość ich wyświetlania np. nastolatkom od 13 do 15 roku życia. Ponadto, gigant społecznościowy zapowiedział, że od 21 czerwca zaprzestanie wyświetlać reklamy broni osobom niepełnoletnim.

 

Jakie jeszcze zmiany nieść będzie rodo? Całkiem możliwe, że o innych zmianach będziemy się przekonywać z czasem. Miejmy tylko nadzieję, że bezpieczeństwo w sieci zawsze będzie priorytetem i w najwyższym stopniu, maksymalnie chronione.

1022

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej