Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Problemy sklepów internetowych

Nie od dziś wiadomo, że handel coraz prężniej rozwija się w Internecie. Dlatego też sprawnie działający sklep online to podstawa, dzięki której klienci chętniej dokonują w nim zakupów. Dlatego też tak ważne jest, by na bieżąco aktualizować system i jak najszybciej usuwać wszelkie błędy.

1. Według badań co roku z polskiego rynku internetowego znika od 6 do 8 tysięcy sklepów internetowych - dlaczego?

Głównie z niewiedzy. Właściciele nie są świadomi tego, że stworzenie realnie działającej kampanii marketingowej w obecnych czasach to nie fanaberia, a konieczność, by interes przyniósł wymierne zyski. Wielu właścicieli bagatelizuje fakt, że “aby wyjąć, należy włożyć” – realne pieniądze, także na reklamę sklepu w Internecie. Chęć oszczędności i stwierdzenie, że “bawić się na Facebooku/Google to może mój kuzyn, co informatykę studiuje” jest niestety bardzo częsta. A jest to strzelanie sobie samemu w stopę 🙂

 

Rozpoczynając sprzedaż w internecie trzeba mieć świadomość, że nasza oferta musi wytrzymać konkurencję cenową, przyciągnąć potencjalnych klientów ofertą a także posiadać ofertę odróżniającą ją wyraźnie od konkurencji. Jest tylko jeden problem: prawie wszystko już jest lub było. Musimy się zatem zastanowić co takiego fajnego jesteśmy w stanie zaoferować klientom, czego nie ma i mieć nie będzie lepiej wypromowana i rozpoznawalna konkurencja? Dobrze jest rozpocząć sprzedaż przez internet od oferty, której w danym momencie nie ma na rynku albo gdzie konkurencja jest mniejsza. Przebicie się do klienta docelowego będzie łatwiejsze, a cały biznes – mniej ryzykowny. Na początku najlepiej sprawdza się skupienie się na węższej grupie towarów. Daje to możliwość wyspecjalizowania się w obrębie konkretnej oferty.

2. Jeśli nasza oferta posiada dużą konkurencję, wzrasta ryzyko, że trudno będzie się z nią przebić.

Oczywiście możemy iść “na cenę” – czyli obniżać ceny produktów względem konkurencji. Nieprzemyślane zaniżone ceny produktów czy usług to także droga donikąd – Mniejsza cena równa się mniejszej marży i jeśli nie zostanie zrekompensowana większą ilością zamówień, obniża rentowność naszego biznesu. Zmniejszona marża (dla zachowania rentowności) często pociąga za sobą, gorszą obsługę po sprzedażową, wydłużony czas realizacji zamówień, irytację klientów… Dalej chyba nie trzeba pisać 🙂

 

3. Kolejną bolączką jest niewłaściwie zaprojektowana szata graficzna.

Dziś już nikt nie wyobraża sobie sklep online, który nie daje możliwości wysyłki kurierem, czy śledzenia procesu swojego zamówienia. Mimo to, takie sklepy także się zdarzają. A jak wiadomo, klienci wybierają nie tylko pod względem cen produktów, ale przede wszystkim – oczami, oceniając warstwę wizualną. Ponad połowa porzuconych koszyków to natomiast źle zaprojektowane przejścia, wygląd buttonów czy nieintuicyjne menu.
W dobie tak ostrej konkurencji w każdej branży handlu internetowego dobre UI/UX jest naprawdę na wagę złota.

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej