Profesjonalne projekty budzące zaufanie - Strony internetowe dla branży medycznej

Strony internetowe dla branży medycznej

Branża medyczna bywa wyjątkowo rygorystyczna i trudna, jeśli chodzi o dobry design strony internetowej. Nie ulega jednak wątpliwości, że wybór lekarza czy placówki medycznej w ogromnej mierze zależy od tego, jak i co prezentuje witryna internetowa. Dlatego też kompleksowo tworzymy i wdrażamy proste jak i zaawansowane serwisy służące medykom i ich pacjentom. 

 

Mając odpowiednie, wieloletnie doświadczenie oraz potrzebną techniczną wiedzę i umiejętności, projektujemy strony dopasowane do potrzeb najbardziej wymagających i rozbudowanych placówek medycznych.

 

Strony internetowe dla branży medycznej pełnią jedną bardzo ważną funkcję – informacyjną. I tak też należy je projektować – pamiętając cały czas o użyteczności i czytelności, a także o tym, że powinny one być dostosowane do użytku dla osób niepełnosprawnych. 

 

1. Prawo

Bardzo ważny aspekt – regulacje prawne. Podobnie jak strony użyteczności publicznej czy strony prawnicze – branża medyczna podlega rygorystycznym zasadom promowania działalności. To znaczy, że nie mogą się na niej pojawiać żadne treści reklamowe ani kampanie.

Dlatego najważniejszym elementem tworzenia przyjaznego i wiarygodnego wizerunku jest design witryny. Istotne jest, aby grafika budowała profesjonalną markę i wpisywała się w system identyfikacji wizualnej placówki, prezentując spójny i profesjonalny obraz firmy.

2. Prywatne praktyki lekarskie - XXI wiek w medycynie

Jak pokazują badania CBOS, ponad 70% internautów poszukuje w wyszukiwarce lekarzy, przychodni czy szpitali, w których mogą uzyskać pomoc.

 

Nie ma wątpliwości, że w obecnych czasach strona internetowa najmniejszej praktyki lekarskiej jest elementem bardzo pożądanym, jeśli myślimy o budowaniu swojego wizerunku w social media i internecie. Musimy zdać sobie sprawę, że strona www to potężne narzędzie w rękach lekarza i tylko od niego samego zależy jak je wykorzysta – my, naturalnie, pomożemy uzyskać wymierne korzyści!

 

3. Wiarygodny design

Informacyjna funkcja stron w branży medycznej determinuje niejako cały design – ma być czysto, schludnie i czytelnie, dla wszystkich. Atrakcyjna, przyciągająca uwagę szata graficzna na stronie głównej wzbudzi pozytywne emocje i zachęca do pozostania na stronie. Od razu podpowiadamy, że trochę do lamusa odchodzą już duże slidery na których widnieją ‘stockowi’ lekarze. O wiele lepszy wizerunek zbudujemy, jeśli zorganizujemy i zrealizujemy profesjonalną sesję zdjeciową – będzie to bardziej wiarygodne.

W designie witryn często znajdziemy także formularze zapisów na wizyty, kalendarze czy cenniki. Także tu warto zadbać o czytelność, wyświetlanie responsywne oraz poprawne działanie i klikalność.

 

W ostatnich latach bardzo popularny stał się także serwis Znanylekarz, który jest tak naprawdę ogromną wyszukiwarką lekarzy specjalistów wraz z opiniami, na ogólnopolską skalę. System WordPress na którym stawiamy nasze witryny posiada dedykowany plugin, który umożliwia automatyczne zaimplementowanie ocen pacjentów na stronę www. Ogólna opinia prezentowana w formie graficznej mocno buduje wizerunek danej placówki czy sylwetki danego lekarza. 

 

Takie elementy stron jak cennik, skany certyfikatów i dyplomów, mapy dojazdowe i responsywność, wartościowe i esencjonalne teksty są oczywiście standardem i absolutnym minimum, jeśli mamy ambicje by nasza nowa strona konwertowała i była w jakikolwiek sposób możliwa do znalezienia w wyszukiwarkach.

4. Duże podmioty medyczne - duże potrzeby

Nie ma nic dziwnego, że szpitale, duże kliniki mają zupełnie inne wytyczne i wymagania, jeśli chodzi o design i zawartość swoich stron informacyjnych.

Duże kliniki będą potrzebować sprawnego i dobrze skoordynowanego systemu rezerwacji, czytelnego zaplecza do publikacji aktualnych komunikatów a także rozbudowanych intuicyjnie formularzy, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W takich przypadkach musimy skupić się przede wszystkim na użyteczności, na rzecz pięknego designu – pamiętajmy, funkcja informacyjna, nie wygląd grać będzie tu pierwsze skrzypce.

5. Nie tylko lekarze!

Branża medyczna to nie tylko strony klinik i prywatnych praktyk. To także wszelkie instytucje pożytku publicznego zajmujące się opieką medyczną – szpitale, poradnie specjalistyczne, przychodnie, stacje pogotowia, MOPSy, schroniska dla bezdomnych i potrzebujących. Projektujemy także witryny dla producentów i dystrybutorów sprzętu medycznego, sklepy ze sprzętem medycznym, apteki i drogerie.

 

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www dla jakiegokolwiek podmiotu medycznego – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich pacjentów i kontrahentów.

 

branża medyczna

medycyna

prawo

strony internetowe

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1310

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej