Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?

Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?

1. Co zatem przygotować najpierw, co przemyśleć, zanim zaczniemy?

Oczywistym jest fakt, że przygotowując się do stworzenia strony internetowej, wybieramy agencję, która odpowiada naszym wymaganiom, zarówno finansowym, jak i merytorycznym. Wbrew pozorom oraz powszechnemu myśleniu, nie wygląda to tak, że, przychodzimy, płacimy i PYK! Strona, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki powstaje sama, bez udziału klienta.

Przede wszystkim pomysł. Nawet jak najprostszy – dobrze jeśli jest poparty jakimiś przykładami, zarówno z sieci, jak i własne idee, szkice czy wydruki.

Im więcej informacji, inspiracji i podpowiedzi otrzyma dział graficzny na początku, tym szybciej i lepiej uda się od razu odwzorować wizję klienta, by był usatysfakcjonowany.

Teksty. To najtrudniejszy moment w każdej realizacji. W swojej ofercie oferujemy dodatkową usługę – pisanie tekstów przez profesjonalnego copywritera, jednak także tu, specjalista musi zostać ukierunkowany na branżę, uczulony na specyficzne słownictwo i najważniejsze aspekty, które klient chce zawrzeć na swojej stronie.

Na pewno nie należy zostawiać tego etapu na sam koniec, ani pisać tekstów na tzw. kolanie. Warstwa tekstowa jest równie ważna co projekt graficzny, ponieważ to ona niesie główne treści, więc należy to dobrze przemyśleć.

W etapie projektowania szaty graficznej, grafik może użyć markującego przykładowego tekstu, wtedy też objętość tekstów umieszcza się wg własnego uznania – co przy finalnym dodawaniu właściwych tekstów może być kłopotliwe.

Także dla samego efektu wizualnego dobrze jest po prostu posiadać chociaż ogólny rys tego, co chcemy posiadać na stronie www.

2. Zdjęcia

Oprawa graficzna asortymentu usług firmy to drugi najważniejszy aspekt w przygotowaniu materiałów na stronę.

Jeśli nie posiadamy na daną chwilę odpowiedniej jakości i wielkości zdjęć (absolutnie niedopuszczalne są zdjęcia robione telefonem, w małej rozdzielczości czy po prostu kiepskiej jakości pod względem technicznym – słabe oświetlenie, niepoprawne kadrowanie etc.) graficy posługują się znalezionymi zdjęciami z banków zdjęć, typu fotolia, czy istock. Docelowo, fotografie te są do późniejszej podmiany przez klienta, jednak jeśli odpowiadają one merytorycznie oraz stylowo, mogą zostać wykupione.

Wiąże się z tym jednak pewne ryzyko – banki zdjęć nie oferują wyłączności wykupu zdjęć, to znaczy że po jakimś czasie nasze zdjęcie na sliderze może mieć także inna firma o podobnej tematyce.

Z drugiej strony – w zależności od branży, fotografie z banków zdjęć gwarantują wysoką jakość i rozdzielczość zakupionych zdjęć, tak więc na pewno będą się one dobrze prezentować w projekcie graficznym.

W idealnej sytuacji, klient już w początkowym etapie posiada wykonaną profesjonalną sesję zdjęciową swojej firmy, produktów przez zawodowego fotografa. „Treść” zdjęć oczywiście zależy od koncepcji klienta na stronę oraz od samego profilu działalności.

Posiadając wyżej wymienione materiały, możemy ze spokojem udać się na spotkanie z project managerem i być pewni, że zostaniemy należycie wysłuchani i dobrze zrozumieni przez cały zespół.

Dowiedz się więcej…

Projektowanie

realizacja

strony internetowej

strony www

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej