Rola portfolio/galerii realizacji/projektów na stronie www

1. Posiadając już stronę internetową, chcemy by była jak najbardziej aktualna, pragniemy chwalić się najnowszymi osiągnięciami i realizacjami.

Jest to bardzo dobra praktyka, mile widziana w każdej branży, w której produkt finalny jest możliwy do sfotografowania lub opisania słowami.

Taka zakładka daje także szerszy pogląd potencjalnym klientom na zakres działalności danej firmy, dzięki czemu mogą oni wyłuskać interesujące ich treści.

Nie jest nowością, że internetowo, klienci dokonują wyborów na podstawie optycznych wrażeń, toteż warto zadbać o dobre rozmieszczenie, logiczną nawigację czy po prostu o dobrej jakości zdjęcia, jak najlepiej ilustrujące oferowane produkty.

2. Łatwo jest jednak popełnić błędy - chcąc mieć na stronie internetowej profesjonalne portfolio, które przyciągnie, a nie odstraszy klientów, należy przestrzegać kilku zasad:

1. Nigdy nie umieszczamy na stronie realizacji, która jest nieskończona. Tyczy się to także – a może przede wszystkim – ilustrujących zdjęć lub opisów. Dla spójnego wyglądu i dopełnienia optycznej całości należy się bezwzględnie trzymać raz ustalonych ram. Czyli, jeśli ustalamy rozkład zdjęcie po lewej, opis po prawej – to taką formę zachowujemy we wszystkich realizacjach/projektach.
2. Portfolio to galeria realizacji, którymi chcemy się chwalić, które wg nas są najlepszymi, które stworzyliśmy. Dlatego unikamy wrzucania w tę podstronę wszystkiego co popadnie. Nie popadamy też ze skrajności w skrajność – lepiej pójść na jakość, a nie na ilość. Potencjalny, rzetelny klient, po obejrzeniu naprawdę dobrych realizacji szybciej podejmie decyzję o podjęciu współpracy, niż jeśli będzie musiał przedzierać się przez wiele mniejszych i gorszych projektów.
3. Unikamy też sytuacji, w których w opisach widnieje zbyt dużo informacji. To nie wyglada dobrze, a już na pewno nikogo nie zainteresuje. Jeśli już musimy mieć w każdej realizacji mnogość danych i specyfikacji, zadbajmy o to, by na etapie projektowania strony internetowej, grafik zaprojektował wygląd z maksymalną ilością danych, które będą ostylowane w sposób przejrzysty i przyjemny dla oka.

Projektując zakładkę z realizacjami, należy są dobrze przemyśleć – tylko logiczny układ i naprawdę dobre projekty dadzą szansę na sukces.

Dowiedz się więcej

realizacje

Czytaj również

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku
946

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku. Gdy pisaliśmy artykuł o projektowaniu stron dla branży beauty [link], pisaliśmy “Branża beauty stawia przed właścicielami klinik i salonów nowe wymagania – niezmiernie ważne jest, by uświadomić klienta, że to właśnie my pomożemy osiągnąć mu sukces. Osiągnięcie założonych celów będzie co prawda wymagało sporo wysiłku i dużo “burz mózgów”, jednak finalny efekt może przejść najśmielsze oczekiwania, więc warto zdać się na doświadczoną agencję.”

Czytaj dalej