SPA - co to takiego?

SPA - co to takiego?

Z okazji nowego roku wiele się mówi o trendach i nowościach, choć tak naprawdę idea witryn w typie SPA istnieje od prawie dekady, jednak ostatnio, cieszą się one sporym wzięciem i zainteresowaniem. Jest to przede wszystkim rozwiązanie, które bardzo ułatwia budowanie stron internetowych, poruszanie się po nich a także – przede wszystkim – ich ładowanie na PC czy urządzeniach mobilnych.

 

Single Page Application to najprościej ujmując takie podejście do tworzenia stron internetowych, gdzie jednorazowo ładuje się cały interfejs strony, natomiast wraz z interakcjami wykonywanymi przez użytkownika, witryna pobiera i podmienia tylko te dane, które są w danym momencie potrzebne. Nie ma tu typowego dla zmiany podstrony “przeklikiwania” się między, sekcje lub widoki są tu ładowane płynnie i synchronicznie w tle.
Jak do tego dodać, obecnie możliwe do stworzenia rozmaite efekty wizualne – mamy w zasadzie gotowy przepis na nowoczesną i ciekawą kreację.

1. No dobrze, ale dlaczego SPA zaczęły być modne dopiero niedawno?

Z bardzo prostego powodu 🙂 Jeszcze kilka lat temu większość przeglądarek internetowych nie radziła sobie ze stronami na których takie efekty generował JavaScript. Obecnie, w dobie szybkich łączy internetowych, dużych mocy obliczeniowych nawet zwykłych smartfonów, nie stanowi to dla nich problemu. Witryny w typie SPA są normalnie pozycjonowane i indeksowane przez roboty Google’a – w żadnym wypadku nie są traktowane jako te gorsze czy mniej przyjazne pod seo.
Należy mieć jednak na uwadze, że jeśli z sentymentu na przykład korzystamy ze starszej wersji przeglądarki internetowej, nasza strona może się wieszać lub niepoprawnie wyświetlać z uwagi na niekompatybilny skrypt.

 

Jeśli jednak myślimy o stworzeniu swojej strony internetowej, warto poszukać inspiracji i pomyśleć nad SPA. Takie rozwiązanie gwarantuje nam szybkie działania poprzez mniejsze obciążenie naszego hostingu, a jak wiadomo płynnie działająca strona = chętniej oglądana strona. Dodatkowo – lepsze UX, dzięki płynności zyskamy także na szybkości ładowania się strony na urządzeniach mobilnych.
Ciekawym faktem jest także to, że posiadając stronę www w typie SPA, generuje ona mniejsze ilości przesyłanych danych. Dlaczego? Dlatego, że witryna ładuje wszystkie dane na samym początku i dzięki temu zużywa mniej danych, a ponieważ pobrane dane są unikalne, nie pobieramy dwa razy tych samych danych – w przypadku tradycyjnych stron internetowych, przy każdym kliknięciu na podstronę, ponownie ściągane są dane np. ze stopek, headerów czy sidebarów.

 

Dla jakich stron warto pomyśleć o SPA? Na pewno na wszelkiego rodzaju niedużych, nowoczesnych witrynach, które mają robić “efekt wow”. Jest to na pewno przyszłość wszystkich eleganckich i estetycznie zaprojektowanych realizacji.

Design

spa

strony internetowe

urządzenia mobilne

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej