10-04

Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej

Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej

10-04

Jak wiadomo, każda branża rządzi się swoimi prawami i “smaczkami”, które po etapie bycia sławetnym “efektem wow”, stają się normą, standardem, czymś, bez czego nie wyobrażamy sobie strony o tematyce x. 



Nie inaczej jest w motoryzacji. Jak wiadomo, mając do zaprojektowania stronę dealera, salonu, pierwsze co robimy… podglądamy autorskie strony marek samochodów. Niekiedy zdarza się, że dostajemy niektóre elementy interfejsów już jako gotowe do zaimplementowania - raz będą to całe moduły konfiguracji modeli aut, a innym razem będą to tylko autorskie sety fontów.



Jakie są standardy w projektowaniu obecnych witryn dla branży motoryzacyjnej?



Przede wszystkim, wydaje się, że trend idzie w stronę spójności z główną marką. Stylistyka, sposób przedstawiania modeli - bardzo często wykorzystuje się schematy 3D, lub zdjęcia 360. 



Po drugie - zintegrowanie ofert z portalami typu otomoto.pl. Jak pokazuje nasze doświadczenie, klienci bardzo lubią i korzystają z tej formy promowania poszczególnych ofert i mocno cenią sobie, automatyczne aktualizacje - zarówno na stronie www jak i w portalu. Oczywiście skraca to czas i eliminuje niepotrzebną, podwójną pracę. Warto zatem zadbać już w etapie projektowania strony www o niezbędne elementy, które będą miały być wspólne - jak i gdzie będą się wyświetlać, dokąd będą przenosić.



Po trzecie - kontakt. Rzetelny, z realną osobą, nie automatem. W obecnych czasach nikt nie czuje się usatysfakcjonowany, jeśli po wysłaniu zapytania, dostanie randomową odpowiedź rodem od boota Google’a. Należy zadbać o przejrzyste formularze, lub / oraz dobrze zaznaczonych opiekunów danej oferty z danymi kontaktowymi. Tylko w takiej formie możemy liczyć jak realny odzew i zainteresowanie powstającą witryną.



Po czwarte - konfiguratory, lub wyszukiwarki. Oczywiście, jeśli nasz budżet na to pozwala, możemy posiłkować się tymi oferowanymi przez portale zakupowe, nie ma jednak najmniejszego sensu, by przenosić je 1:1 na stronę internetową. Takie działanie będzie mocno podrażniało koszta kodowania i wdrażania witryny “w życie” Warto jednak zadbać o to, by wyszukiwane filtry były zawsze odpowiednio zaznaczane, bez błędów ani pustych kategorii.



Po piąte - coś, co jest arcyważne we wszystkich stronach, nie tylko tych z branży moto. Szybkość ładowania i responsywność. W mobilnym świecie nikt nie będzie czekał 10 sekund aż na stronie załaduje się konfigurator, czy skomplikowany slider - jak piękny i “wybajerzony” by nie był :) Dlatego też, stosowanie prostych form i kompresowanie filmików będzie mu naszym największym sprzymierzeńcem. W przypadku wersji responsywnych jest to już oczywista oczywistość - wychodzimy z założenia, że w 2021 roku jest to absolutne minimum i standard, by finalna witryna była skalowalna na urządzeniach mobilnych.



W swoim dorobku posiadamy już kilka większych stron internetowych dużych trójmiejskich dealerów samochodowych - zapraszamy do portfolio by przyjrzeć się im bliżej.

Filmy

X

06-27 367

Realizacja strony www Auto Planeta

X

06-24 543

Website Style - Team

COPYRIGHT 2011 - 2021 ALL RIGHTS RESERVED