Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
712

Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej

Jak wiadomo, każda branża rządzi się swoimi prawami i “smaczkami”, które po etapie bycia sławetnym “efektem wow”, stają się normą, standardem. Czymś, bez czego nie wyobrażamy sobie strony o tematyce x. Nie inaczej jest w motoryzacji. Jak wiadomo, mając do zaprojektowania strony internetowe dla branży motoryzacyjnej, salonu, pierwsze co robimy… podglądamy autorskie strony marek samochodów. Niekiedy zdarza się, że dostajemy niektóre elementy interfejsów już jako gotowe do zaimplementowania – raz będą to całe moduły konfiguracji modeli aut, a innym razem będą to tylko autorskie sety fontów.

1. Jakie są standardy w projektowaniu obecnych witryn dla branży motoryzacyjnej?

Przede wszystkim, wydaje się, że trend idzie w stronę spójności z główną marką. Stylistyka, sposób przedstawiania modeli – bardzo często wykorzystuje się schematy 3D, lub zdjęcia 360.

2. Po drugie

Zintegrowanie ofert z portalami typu otomoto.pl. Jak pokazuje nasze doświadczenie, klienci bardzo lubią i korzystają z tej formy promowania poszczególnych ofert i mocno cenią sobie, automatyczne aktualizacje – zarówno na stronie www jak i w portalu. Oczywiście skraca to czas i eliminuje niepotrzebną, podwójną pracę. Warto zatem zadbać już w etapie projektowania strony www o niezbędne elementy, które będą miały być wspólne – jak i gdzie będą się wyświetlać, dokąd będą przenosić.

3. Po trzecie

Kontakt. Rzetelny, z realną osobą, nie automatem. W obecnych czasach nikt nie czuje się usatysfakcjonowany, jeśli po wysłaniu zapytania, dostanie randomową odpowiedź rodem od boota Google’a. Należy zadbać o przejrzyste formularze, lub / oraz dobrze zaznaczonych opiekunów danej oferty z danymi kontaktowymi. Tylko w takiej formie możemy liczyć jak realny odzew i zainteresowanie powstającą witryną.

4. Po czwarte

Konfiguratory, lub wyszukiwarki. Oczywiście, jeśli nasz budżet na to pozwala, możemy posiłkować się tymi oferowanymi przez portale zakupowe, nie ma jednak najmniejszego sensu, by przenosić je 1:1 na stronę internetową. Takie działanie będzie mocno podrażniało koszta kodowania i wdrażania witryny “w życie” Warto jednak zadbać o to, by wyszukiwane filtry były zawsze odpowiednio zaznaczane, bez błędów ani pustych kategorii.

5. Po piąte

Coś, co jest arcyważne we wszystkich stronach, nie tylko tych z branży moto. Szybkość ładowania i responsywność. W mobilnym świecie nikt nie będzie czekał 10 sekund aż na stronie załaduje się konfigurator, czy skomplikowany slider – jak piękny i “wybajerzony” by nie był :). Dlatego też, stosowanie prostych form i kompresowanie filmików będzie mu naszym największym sprzymierzeńcem. Patrząc na wersje responsywnych jest to już oczywista oczywistość – wychodzimy z założenia, że w 2021 roku jest to absolutne minimum i standard, by finalna witryna była skalowalna na urządzeniach mobilnych.

 

W swoim dorobku posiadamy strony internetowe dla branży motoryzacyjnej dla dużych trójmiejskich dealerów samochodowych – zapraszamy do portfolio by przyjrzeć się im bliżej.

712

branża motoryzacyjna

projektowanie stron www

strony internetowe

Czytaj również