Strony internetowe dla sportowców

Strony internetowe dla sportowców

Strony internetowe dla sportowców. Opanowanie naszego życia przez social media spowodowało, że propagowanie sportu i aktywnego trybu życia przeniosło się – nomen omen – na ekrany tabletów i smartfonów. Sami sportowcy obecnie są bardzo aktywni we wszelkich social mediach, umiejętnie promując nie tylko swoją dyscyplinę ale także zdrowy sposób życia, czy dobre nawyki żywieniowe. Chętnie dzielą się z followersami informacjami ze sfery zawodowej jak i prywatnej.
Taki trend wyraźnie zaznaczył się na świecie w ostatnich latach. Osobną kwestią są w tej kwestii strony www.

1. Poza kanałami społecznościowymi, sportowcy równie chętnie chcą posiadać własne strony internetowe.

Oczywiście najlepiej takie, które będą “sprzedawać” ich jako obiecujących atletów sponsorom, ciekawe dla najwierniejszych fanów jak i zwykłych użytkowników Internetu.

 

Sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się być banalna, jednak po głębszej analizie – wcale nie taka prosta! W końcu zupełnie inaczej zaprojektujemy stronę stricte sponsorską, a inaczej przyjazną fanom i kibicom.

 

2. Jak więc to połączyć, by wilk był syty i owca cała?

Po pierwsze: musimy przyjrzeć się specyfice i trendom w danej dyscyplinie. Co aktualnie jest modne, co od zawsze jest “domeną” danego sportu?
Przykładowo, nie stworzymy dla drużyny piłki nożnej kolorystyki szaro-błękitnej, a dla kajakarza olimpijskiego, pomarańczowej z brązowym akcentem. Tylko dzięki szczegółowemu i rzeczowemu audytowi dostatecznie przygotujemy się do zaprojektowania użytecznej i funkcjonalnej strony internetowej, która zadowoli wszystkich.
Warto inspirować się największymi i najlepszymi zawodnikami z danej dyscypliny – nie ma nic złego w podpatrywaniu idoli. Najlepsze strony to takie, które oddają ducha rywalizacji i piękno sportu w subtelny, nienachalny sposób. Dzięki takiemu podejściu zyskamy fanów a także sponsorów.

 

Po drugie: sport to oczywiście fair play. Dlatego też, jako projektanci także staramy się grać czysto i jak ognia unikamy stockowych zdjęć! Jeśli prezentujemy danego zawodnika, drużynę, absolutnym musem jest posiadanie dobrej jakości zdjęć danego sportowca – czy to na zawodach, turniejach, czy podczas codziennych treningów, a nawet prywatnie. Klimat, specyfika oczywiście zależy od samego klienta, jednak warto walczyć i przekonywać tych “opornych”, że kupowanie zdjęć z banków zdjęć to w tym przypadku strzał w kolano.

 

Po trzecie: fani. To oni w największej mierze będą odbiorcami strony www sportowca, więc dla nich należy przygotować specjalne rozwiązania – na pewno przyciski szybkiego lajkowania fanpage’a, udostępniania wpisów czy zapisu do newsletterów. Dodatkowo, dobrze będzie wyglądać tabela z najważniejszymi osiągnięciami a także kalendarz najbliższych zawodów/turniejów. Dla nowicjuszy świetnie sprawdzi się krótka biografia w osobnej zakładce, oraz fotografie ukazujące historię danego zawodnika, drużyny czy klubu.

 

W idealnym świecie stronę sportowca tworzy jego fan lub ktoś to sam “siedzi” w danym sporcie lub śledzi od lat trendy i newsy. Warto zatem przyjrzeć się zainteresowaniom grafików… 🙂

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1546

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1431

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej