Thin content a unikalność tekstów

Thin content a unikalność tekstów

1. Thin content a unikalność tekstów

Każdy, kto choć raz zadał sobie trud przeczytania jakichkolwiek tekstów na stronie internetowej lub w sklepie online, prędzej czy później zorientował się, że przynajmniej połowa z nich jest powielona, lub – co gorsza – przekopiowana z innych witryn. Jest to działanie niedopuszczalne i uważane za zwyczajną kradzież, jednak cały czas powszechnie stosowane – zwłaszcza w przypadku małych firm, sklepów, dopiero wchodzących na rynek.

 

Dziś, dobrze napisane, unikalne treści strony www są absolutną koniecznością, jeśli myślimy o właściwie zarządzanym SEO. Na szczęście, coraz więcej właścicieli firm dostrzega potrzebę posiadania profesjonalnie zredagowanych treści – staje się to wyznacznikiem profesjonalizmu i daje poczucie, że dany sklep online to poważne przedsiębiorstwo, a nie chwilowy i przypadkowy “krzak”, który zaraz zniknie z rynku.

 

2. Wracając do sedna dzisiejszego wpisu: Czym jest thin content i jak rozumie go standardowy użytkownik, a jak Google?

Dla odbiorcy to tekst, w którym roi się od błędów ortograficznych i stylistycznych, który pod względem gramatycznym jest po prostu zlepkiem nie odmienionych słów kluczowych. Po lekturze takiej treści najbardziej prawdopodobna jest szybka ucieczka z witryny, a nie zakup czegokolwiek, pamiętajmy! 🙂

 

Roboty indeksujące Google rozumieją szerzej pojęcie contentu niskiej jakości. To dla nich to treści przeładowane frazami kluczowymi, spozycjonowane na niewłaściwe słowa, lub takie, które nie są wyróżnione w żaden inny sposób, np pogrubieniem czy stylistycznie kolorem w podstronach witryny.

 

Zarówno userzy jak i Google za thin content uważają długie bloki tekstu, bez podziału na akapity, nagłówki czy kolorystyczne wyróżnienia. Taka treść nuży, nie daje żadnego wizualnego efektu i jest uważana za tekst niskiej jakości. Za thin content uważany jest także content ze zbyt małą ilością tekstu, lub w ogóle bez – jest to często spotykane zwłaszcza w sklepach online, gdzie zamiast treściwego opisu produktu wklejona jest tylko specyfikacja techniczna, najczęściej w formie tabeli.

 

3. No dobrze, czy jest jakiś złoty środek na wartościowe teksty? Oczywiście! :-)

Warto podążać za wciąż aktualizowanymi algorytmami przeglądarek, jednak na pierwszym miejscu miejmy jednak naszych potencjalnych klientów – to przecież dla nich tworzymy, to co, tworzymy, i chcemy by było ich coraz więcej – a nikt nie stanie się naszym stałym klientem, jeśli o niego nie zadbamy. Oczywiście zdarza się, że nie mamy czasu ani głowy do pisania tekstów, dlatego też warto zwrócić się do profesjonalnej agencji lub copywritera, który po przeprowadzeniu szczegółowego researchu stworzy teksty wysokiej jakości, które będą zgodne z wymogami SEO, a także będą atrakcyjne dla odbiorców.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej