2076

Trendy w webdesignie na koniec 2019 roku

Trendy w webdesignie na koniec 2019 roku

Przeważnie najnowszy trend i nowinki przedstawiamy na koniec/początku roku – jak wiadomo wtedy jest dobry czas na podsumowania, zestawienia różnych styli, spojrzeń na dane zagadnienie. Jednak w dzisiejszym, szeroko pojętym designie dzieje się tyle, że podobne podsumowania moglibyśmy tworzyć tak naprawdę… co kwartał.

1. A więc - Co projektować będą designerzy jeszcze w tym roku?

1. Otwarte kompozycje – porzucamy sztywne ramy!
Czyli coś, o czym mówi i tworzy się już od jakiegoś czasu – nie ograniczamy się sztywno do gridu, dajemy pole do popisu nieregularnościom, nieoczekiwanym kształtom czy akcjom (zwłaszcza w przypadku tych ostatnich – wszystko w ramach zdrowego rozsądku oczywiście 😉 ) Taki trend jest widoczny zwłaszcza w galeriach fotografii – królują niebanalne siatki, scrollowane i ładowane w dół.

 

2. 3D – czyli grafika nowej generacji. I wcale nie mamy tu na myśli stylu rodem z lat ‘90ch, gdzie królował Flash i grandientowe buttony 😉 Dostępne rendery nowoczesnych produktów, czy nagrywanie filmów reklamowych w technologii 3D stało się modną tendencją, która w połączeniu z minimalistyczną szatą graficzną strony www, daje niecodzienny i bardzo awangardowy efekt.

 

3. Żywa kolorystyka. Tak, tak – wiemy – ostatnio pisaliśmy o mono-trendzie, który zakładał raczej mono-kolor, ew. dwa kolory, z czego jeden jako dominujący, drugi dopełniający. To tylko dowód na to jak szybko i jak dynamicznie zmienia się Internet i całe cyfrowe środowisko. Obecnie modne są wyraziste połączenia pasteli, nawet w neonowych wręcz odcieniach w połączeniu monochromatycznego – ciemnego lub jasnego tła. Design taki prezentuje się wyraziście, zapada w pamięć i nie sposób przejść obok niego obojętnie.

 

4. “Grawitacja nie istnieje!” Ostatnim krzykiem mody stały się tutaj “latające” w barwnym tle produkty – zwłaszcza w fotografii produktowej, tam gdzie prezentujemy opakowanie, pudełko, flakon. Nadaje to lekkości, wyraźnie zwraca uwagę na target. Samo stworzenie takiej grafiki na stronę internetową nie jest jednak proste – wymaga zaangażowania grafika, który umiejętnie ułoży elementy obok siebie i dopasuje padające cienie, by całość wyglądała naturalnie i realistycznie.

 

5. “Shine bright like a diamond!” – pod koniec roku wszyscy kochamy różowe złoto. Wszędzie! Od dyskretnych ramek efektu hover, po całe tła a także logotypy. Wszelkie “świecidełka” w minimalistycznym designie uchodzą obecnie za bardzo gustowne, pożądane i nadające marce klasy, elegancji i prestiżu – Warto więc o takim zabiegu pomyśleć, jeśli myślimy o produkcie premium.

 

6. Typografia level MAX – na koniec trend, który także obserwujemy już praktycznie od dwóch, jak nie trzech sezonów – typografia ma w końcu decydujący głos! Nie ograniczamy się do wielkości max 72 pikseli, slogany reklamowe mogą do nas krzyczeć, wyłaniać się zza konturów fotografii – mogą w końcu grać pierwsze skrzypce! I nie ma tu znaczenia czy wybierzemy rodzinę fontów szeryfowych czy bezszeryfowych (nasze pedantyczne mózgi podpowiadają jednak, że bezszeryfowe… 😉 ) Dajemy w ten sposób maksymalny przekaz w najbardziej prosty i wysublimowany sposób.

2076

Trendy w webdesignie na koniec 2019 roku

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej