Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
1029

Trendy w webdesignie na koniec 2019 roku

Przeważnie najnowszy trend i nowinki przedstawiamy na koniec/początku roku – jak wiadomo wtedy jest dobry czas na podsumowania, zestawienia różnych styli, spojrzeń na dane zagadnienie. Jednak w dzisiejszym, szeroko pojętym designie dzieje się tyle, że podobne podsumowania moglibyśmy tworzyć tak naprawdę… co kwartał.

1. A więc - Co projektować będą designerzy jeszcze w tym roku?

1. Otwarte kompozycje – porzucamy sztywne ramy!
Czyli coś, o czym mówi i tworzy się już od jakiegoś czasu – nie ograniczamy się sztywno do gridu, dajemy pole do popisu nieregularnościom, nieoczekiwanym kształtom czy akcjom (zwłaszcza w przypadku tych ostatnich – wszystko w ramach zdrowego rozsądku oczywiście 😉 ) Taki trend jest widoczny zwłaszcza w galeriach fotografii – królują niebanalne siatki, scrollowane i ładowane w dół.

 

2. 3D – czyli grafika nowej generacji. I wcale nie mamy tu na myśli stylu rodem z lat ‘90ch, gdzie królował Flash i grandientowe buttony 😉 Dostępne rendery nowoczesnych produktów, czy nagrywanie filmów reklamowych w technologii 3D stało się modną tendencją, która w połączeniu z minimalistyczną szatą graficzną strony www, daje niecodzienny i bardzo awangardowy efekt.

 

3. Żywa kolorystyka. Tak, tak – wiemy – ostatnio pisaliśmy o mono-trendzie, który zakładał raczej mono-kolor, ew. dwa kolory, z czego jeden jako dominujący, drugi dopełniający. To tylko dowód na to jak szybko i jak dynamicznie zmienia się Internet i całe cyfrowe środowisko. Obecnie modne są wyraziste połączenia pasteli, nawet w neonowych wręcz odcieniach w połączeniu monochromatycznego – ciemnego lub jasnego tła. Design taki prezentuje się wyraziście, zapada w pamięć i nie sposób przejść obok niego obojętnie.

 

4. “Grawitacja nie istnieje!” Ostatnim krzykiem mody stały się tutaj “latające” w barwnym tle produkty – zwłaszcza w fotografii produktowej, tam gdzie prezentujemy opakowanie, pudełko, flakon. Nadaje to lekkości, wyraźnie zwraca uwagę na target. Samo stworzenie takiej grafiki na stronę internetową nie jest jednak proste – wymaga zaangażowania grafika, który umiejętnie ułoży elementy obok siebie i dopasuje padające cienie, by całość wyglądała naturalnie i realistycznie.

 

5. “Shine bright like a diamond!” – pod koniec roku wszyscy kochamy różowe złoto. Wszędzie! Od dyskretnych ramek efektu hover, po całe tła a także logotypy. Wszelkie “świecidełka” w minimalistycznym designie uchodzą obecnie za bardzo gustowne, pożądane i nadające marce klasy, elegancji i prestiżu – Warto więc o takim zabiegu pomyśleć, jeśli myślimy o produkcie premium.

 

6. Typografia level MAX – na koniec trend, który także obserwujemy już praktycznie od dwóch, jak nie trzech sezonów – typografia ma w końcu decydujący głos! Nie ograniczamy się do wielkości max 72 pikseli, slogany reklamowe mogą do nas krzyczeć, wyłaniać się zza konturów fotografii – mogą w końcu grać pierwsze skrzypce! I nie ma tu znaczenia czy wybierzemy rodzinę fontów szeryfowych czy bezszeryfowych (nasze pedantyczne mózgi podpowiadają jednak, że bezszeryfowe… 😉 ) Dajemy w ten sposób maksymalny przekaz w najbardziej prosty i wysublimowany sposób.

1029

Trendy w webdesignie na koniec 2019 roku

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej