1783

UI designer to nie UX designer - rozwiewamy wątpliwości!

ul designer

W środowisku grafików, czy nawet całej branży IT – nikt nie ma wątpliwości czym zajmuje się UX a czym UI designer. Klienci mają jednak czasem z tym problem i nie zawsze dostrzegają różnice. W dzisiejszym poście postaramy się wszystko spójnie wytłumaczyć.

 

W agencjach interaktywnych, które projektują nie tylko strony internetowe, ale także aplikacje mobilne, bardzo często słyszymy, że nawet wśród pracowników panuje przeświadczenie, że UX i UI to jedno i to samo. Owszem, zagadnienie dotyczy tego samego tematu – projektowania określonego produktu. Dlatego też osoba będąca specjalistą zarówno od UX i UI nazywana jest product managerem. Jednak zdecydowanie te dwa określenia różnią się między sobą.

 

1. UX designer

Czyli user experience designer, czyli osoba, która projektuje strukturę doświadczeń użytkownika. Już po samym usłyszeniu tej frazy odnosimy wrażenie, że nie chodzi o żadne techniczne niuanse zawiłego kodu. Raczej chodzi o psychologię, kolejność klikania czy optyczne postrzeganie i wyszukiwanie informacji przez użytkowników.
Zadaniem UX designera jest maksymalne zadbanie o to, by projektowana aplikacja czy strona www była jak najlepiej odbierana przez odbiorców. Mają na to wpływ takie czynniki jak: układ poszczególnych elementów, struktura menu, dobrej jakości content, “chwytliwość” i umieszczenie przycisków CTA czy szybkość ładowania. Korzystając z własnego doświadczenia, a także rozmaitych narzędzi analitycznych specjalista UX bada opinie i oczekiwania użytkowników oraz odpowiednio reaguje na ich potrzeby.

 

UI designer zajmuje się, najprościej rzecz ujmując – zaprojektowaniem warstwy wizualnej tego, co UX designer wybada w swojej pracy. Inaczej User Interface design, jest to nic innego jak graficzne projektowanie interfejsów. Czyli należy tu przełożyć naszkicowane prototypy przez UX designerów na finalną formę graficzną, która będzie posiadać już charakterystyczny styl danej marki czy produktu.
Ważna jest tutaj wiedza nie tylko z zakresu projektowania, ale także doskonała znajomość typografii, kompozycji layoutów czy psychologii kolorów. Ważne jest także to, że finalny design musi się wpasowywać w założenia grupy docelowej. Interfejs powinien przede wszystkim wzmacniać UXowe cele produktu, sprawiając, że obsługa aplikacji czy strony będzie prosta i w pełni zrozumiała dla użytkownika.

 

Jak widać, dwa pojęcia, niby podobne, a jednak zupełnie od siebie różne, realizujące zupełnie inne założenia i zaspokajające różne potrzeby. Najważniejsze, żeby designerzy finalnie współpracowali ze sobą, konsultowali i na bieżąco korygowali wszelkie nieścisłości – tylko ścisła współpraca ma szanse na powodzenie i naprawdę wielki sukces, w postaci nie tylko ładnego, ale i przede wszystkim – użytecznego projektu.

1783

Design

strony internetowe

UI designer

UX/UI Designer

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej