2311

Web Design w połowie 2023 roku - czyli co w graficznej trawie piszczy

Web Design w połowie 2023 roku - czyli co w graficznej trawie piszczy

Web Design w połowie 2023 roku – czyli co w graficznej trawie piszczy. Już jakiś czas temu zwykło się mówić, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to po prostu nie istnieje. I mimo upływu lat, wciąż w tym względzie nic się nie zmieniło – firma bez strony internetowej, bez sklepu online, po prostu nie istnieje.

 

Przez brak wirtualnej wizytówki skazujemy swój biznes na nie tylko straty finansowe, ale przede wszystkim na pr-owy blamaż i wizerunkowy klops. Obecnie, nawet najmniejsze, powstające firmy posiadają swoje konta na social media, czy niewielkie witryny informacyjne, które zaznaczają swoją obecność w sieci. 

 

Projektowanie stron internetowych i e-sklepów odgrywa kluczową rolę w rozwoju biznesu online. W roku 2023, wraz z dynamicznym postępem technologicznym, pojawiają się nowe trendy i innowacje, które wpływają na sposób tworzenia i funkcjonowania witryn internetowych. W roku 2023 wzornictwo interfejsu użytkownika staje się coraz bardziej minimalistyczne, ale jednocześnie interaktywne i atrakcyjne wizualnie. 

 

1. Jak mantra… responsywność

Po pierwsze, musimy powiedzieć o czymś, co już nawet nie jest trendem, a standardem: responsywność.

Wraz z rosnącym udziałem użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, responsywność staje się nieodzownym elementem projektowania stron internetowych. Witryny muszą być dostosowane do różnych rozmiarów ekranów i zapewniać optymalne doświadczenie użytkownika na smartfonach i tabletach. Projektowanie „mobile-first” staje się standardem, co oznacza, że projektanci i deweloperzy tworzą stronę z myślą o urządzeniach mobilnych, a następnie dopasowują ją do większych ekranów.

Z internetu korzysta w Polsce każdego miesiąca już 30 mln osób. Z tego większość z nich korzysta z internetu w swoich smartfonach. To absolutny mus, by Twoja strona internetowa była dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych!

2. Minimalizm (dalej) w cenie

Minimalizm w projektowaniu stron internetowych jest popularnym trendem, który będzie nadal dominować w 2023 roku. Czyste i proste projekty, z wykorzystaniem dużych obszarów pustych i ograniczonych kolorów, umożliwiają użytkownikom skupienie się na najważniejszych treściach i działaniach. Minimalistyczny design nie tylko nadaje witrynom nowoczesny wygląd, ale również poprawia czytelność i nawigację. 

 

Tu należy upatrywać kolejnego trendu, którym jest użyteczność. Obserwując branżę graficzną już ładnych kilka lat, jesteśmy zdania, ze obecnie wymyślny i mocno skomplikowany design, fotomanipulacje ustąpiły miejsca czystości, przejrzystości i po prostu czytelności. Naszym zdaniem taki stan rzeczy narzucił trochę rozwój technologii w zakresie mobile.

 

Mikrointerakcje i animacje: W roku 2023 można spodziewać się większego wykorzystania mikro interakcji i animacji w projektowaniu stron internetowych i e-sklepów. Mikrointerakcje to małe, subtelne elementy interakcji, takie jak animowane przyciski, rozwijane menu czy interakcje przy najechaniu kursorem. Dodają one element interaktywności i uczestnictwa użytkownika, co prowadzi do lepszego zaangażowania i doświadczenia użytkownika.

3. Nowe technologie: Sztuczna inteligencja

Wprowadzenie sztucznej inteligencji (AI) do projektowania stron internetowych i e-sklepów staje się coraz bardziej powszechne. AI może analizować dane użytkowników, preferencje i zachowania, a następnie dostosowywać zawartość witryny lub sugestie produktów do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dzięki temu, witryny mogą dostarczać bardziej spersonalizowane i ukierunkowane treści, co prowadzi do lepszych wyników konwersji i satysfakcji klientów.

 

Przyszłość sztucznej inteligencji jest niezwykle obiecująca. Oczekuje się, że AI będzie nadal rozwijać się i znajdować nowe zastosowania, które będą miały ogromny wpływ na społeczeństwo. Prace nad zaawansowanymi systemami rozpoznawania obrazów i mowy, samouczącymi się algorytmami oraz generowaniem kreatywnych treści są już w toku. Przeszukiwanie i analiza danych będzie odgrywać kluczową rolę w wykorzystaniu potencjału AI.

4. Nade wszystko: bezpieczeństwo!

Wraz z coraz większym zainteresowaniem bezpieczeństwem danych, projektowanie stron internetowych i e-sklepów musi uwzględniać wysokie standardy bezpieczeństwa. W roku 2023, ochrona danych klientów i zgodność z regulacjami takimi jak RODO będą kluczowe. Projektanci muszą zapewnić bezpieczne połączenia SSL, zabezpieczone płatności online i odpowiednie procedury ochrony prywatności.

5. Nie tylko design!

Zmianom i uleganiu nowym trendom podlega nie tylko grafika, także samo myślenie i kierowanie użytkownikiem na stronach www. Dzięki złożonemu działaniu Google’a w zakresie pozycjonowania i ADS’ów, kładziemy coraz większy nacisk na personalizację, interakcję i zaufanie. 

 

Dzięki analizie danych i zastosowaniu sztucznej inteligencji, strony internetowe i e-sklepy mogą dostarczać spersonalizowane treści i rekomendacje produktów, co przekłada się na lepsze doświadczenie zakupowe dla klientów.

 

Stosujemy także interaktywne elementy, takie jak kalkulatory, quizy, przeciąganie czy przewijanie paralaksy, angażuje użytkowników i sprawia, że wchodzą w interakcję z marką na stronie internetowej lub e-sklepie.

 

Wzrost świadomości użytkowników dotyczącej ochrony danych wymaga skupienia się na bezpieczeństwie stron internetowych i e-sklepów. Certyfikaty SSL, transparentność polityki prywatności oraz opinie klientów pomagają budować zaufanie i zachęcają do dokonywania transakcji.

 

Projektowanie stron internetowych i e-sklepów w roku 2023 koncentruje się na nowych technologiach. Takich jak responsywność mobilna, aplikacje mobilne i sztuczna inteligencja. Wzornictwo interfejsu użytkownika oparte na minimalizmie, dark mode i mikrointerakcjach staje się dominującym trendem. Strategie zwiększania zaangażowania klientów obejmują personalizację treści, interaktywne elementy oraz dbałość o bezpieczeństwo i zaufanie. Projektanci stron internetowych i e-sklepów muszą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi i wzorniczymi. Aby tworzyć atrakcyjne i skuteczne witryny, które przyciągają klientów i wspierają biznes.

2311

Webdesign

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej