934

Webdesign dla bloggerów

Webdesign dla bloggerów

1. Webdesign dla bloggerów

Pisząc naszego bloga, dotykaliśmy już kilku branż, dla których przyszło nam projektować strony www. Opisaliśmy już tajniki kreacji witryn dla prawników, dla branży hotelarskiej czy medycznej. Dziś czas na… blogerów.

 

Obecnie twórcy internetowi, tzw. influencerzy to bardzo prężna i znacząca w sieci grupa, której praca urasta już do rangi wręcz zawodu, wykonywanego na pełen etat.

2. Ale po kolei, kim w ogóle jest influencer?

Jest to osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób. I tu jest cała “magia” – influencerzy (jak z anglojęzycznego tłumaczenia wynika…) mogą skutecznie wpływać na opinię odbiorców. Pozytywna opinia najbardziej znanych blogerów jest często wyceniona wyżej niż niejedna wysokobudżetowa kampania reklamowa wielkich marek odzieżowych (co z kolei nie dziwi, że taki influencer może pozwolić sobie na porzucenie przykładowej pracy na etacie i utrzymywać się tylko i wyłącznie z prowadzenia swojego bloga i social media)

3. Jak łatwo zgadnąć, zaprojektowanie szaty graficznej dla takiego chętnie czytanego bloga wcale nie jest proste.

Przeważnie taki klient ma zbudowaną już całkiem pokaźna bazę swoich wiernych fanów, którzy niekoniecznie będą widzieć to samo głębokie przesłanie, które będzie chciał przekazać grafik. Gdy to się jednak nam uda – zyskamy na pewno miłą rekomendację na łamach zaprojektowanego designu 🙂

 

Przygotowując projekt, musimy mieć na uwadze specyfikę takiego bloga: inaczej zaprojektujemy blog podróżnika-fotografa, a zupełnie inaczej podejdziemy do klasycznego tematu parentingowego czy awangardowego bloga modowego.
W każdej branży musimy mieć na uwadze czytelność oraz to, że influencer, dodając swoje artykuły będzie publikował przede wszystkim treści – a więc dobrze dobrana i osadzona w grafice typografia, oraz – fotografie – a więc dobrze widoczne, intuicyjnie nawigowalne galerie zdjęć. W zależności od stażu w sieci oraz specjalizacji, ważne będzie także rozmieszczenie menu, czyli najczęściej kategorii wpisów – to także winno być czytelne i logicznie rozmieszczone, by zarówno nowy jak i stały czytelnik mógł bez problemu odnaleźć interesujące go treści.
Kolejnym ważnym aspektem jest także łatwy dostęp do profili w social media – dla influencerów jest to szczególnie ważne – to dzięki nim pozyskują oni nowych czytelników. W zależności od ustaleń należy założyć że z czasem ikonek społecznościówek będzie przybywać, a więc pozostawienie niewielkiego zapasu miejsca będzie dobrym rozwiązaniem.

 

Zapewne nie będzie to nic odkrywczego, ale zawsze i wszędzie równie ważne jest… słuchanie klienta. Tego co chce przekazać światu i jak chce być postrzegany w Internecie, nie tylko przez pryzmat publikowanych treści, ale także tzw. pierwszego spojrzenia. I tylko takie kompleksowe podejście gwarantuje wartościowy design i satysfakcję klienta z udanej współpracy i dobrego projektu.

 

 

Dowiedz się więcej…

934

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1302

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1212

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej