Webdesign dla cateringów dietetycznych

Webdesign dla cateringów dietetycznych

1. Webdesign dla cateringów dietetycznych

Jak grzyby po deszczu wyrastają co rusz nowe firmy, oferujące dietetyczne posiłki, dostarczane wprost pod same drzwi naszych domów. Według badań, każdego tygodnia, powstaje jeden taki sklep – skoro jest taka potrzeba rynku, oczywiście wszystko zaczyna się “kręcić”.

2. Co jednak zrobić, by to nasza oferta była najchętniej wybieraną, by nasz sklep przynosił największe zyski?

Po pierwsze – musimy mieć – jak zwykle z resztą 🙂 – pomysł. Pomysł na siebie i swój biznes. Czasy pustych, sztywnych komunikatów z buttonami “kup!” odchodzą powoli do lamusa i według szacunków, niedługo takie treści staną się zupełnie niewidoczne dla potencjalnego klienta. Dlaczego? Ano dlatego, że obecnie mamy do czynienia z przesytem tego typu komunikatów. Widząc ich w sieci bardzo dużo, stajemy się po prostu ślepi na pewne formy umieszczane na stronach www.

 

Chcąc zaistnieć w ogromie treści, których dostarcza użytkownikom Internet, musimy przemyśleć, jak ma wyglądać nasza opowieść, czym się charakteryzować, czy powinna posiadać dedykowanego bohatera, grupę czy snuć wolną opowieść, do której zapraszać będzie za każdym razem nową postać. Musimy znać cel, jaki chcemy osiągnąć oraz markę, jaką planujemy wykreować dla danej kampanii. Czyli, statystyczny user, zapoznając się z naszą stroną, musi chcieć powiedzieć: “Tak, chcę tego więcej!”

 

Takie nakierowywanie klienta nie może być przypadkowe – wszystko musi być przemyślane i zaplanowane do samego końca, tak, by ów potencjalny klient nie zagubił się w gęstwinie opowieści.

Praktycznie rzecz biorąc, musimy ustalić plan działania – na pierwszym miejscu powinna być w tym wypadku optymalizacja naszej strony internetowej! Zarówno pod względem użyteczności jak i SEO. Właściciele młodych firm cateringowych często o tym zapominają, przez co tracą odbiorców. Należy pamiętać, że każde działanie promocyjne musi być budowane na podstawie mocnych argumentów popartych, najlepiej ściśle dostosowanymi badaniami rynku. Nie da się “w ciemno” zbudować adekwatnej i dobrej kampanii reklamowej – nie trafi ona do grona odbiorców, do którego będzie skierowana. A jeśli trafi – to w bardzo nikłym ułamku. W tym przypadku – działanie po omacku, traktowanie swojej witryny po macoszemu przyniesie tylko i wyłącznie straty.

 

3. W dzisiejszym świecie odbiorcy potrzebują jasnych komunikatów, indywidualnych i prostych rozwiązań.

Mało, który user będzie miał czas i ochotę na szukanie informacji na stronie www. Dlatego też ważne, aby była ona intuicyjna, prosta, dopasowana pod użytkownika, zoptymalizowana pod UX i skondensowana. W niełatwej branży, jaką są fit cateringi, strona internetowa musi przede wszystkim być… smakowita. Po jej przejrzeniu odbiorcy powinna lecieć ślinka na samą myśl o naszej marce. Bardzo ważne zatem będą tu także odpowiednie fotografie produktowe.
Na koniec należy pamiętać, że budowanie marki kampanii jest procesem czasochłonnym i wymagającym kreatywności o elastyczności na ciągle zmieniające się warunki.

 

 

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1068

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej