Webdesign i trendy 2017

Trendy

1. Projektowanie stron internetowych jest dziedziną cały rozwijającą się i bardzo podatną na nowinki, trendy i wszelakie smaczki.

Tu wszystko potrafi zmieniać się jak w kalejdoskopie – coś co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe do stworzenia, nieatrakcyjne i nudne, obecne urasta do ikony, wzoru do naśladowania. Kto jeszcze kilka lat temu pomyślałby, że galerie rozłożone nierówno w mozaikę dobrze przyjmą się i zaczną być pożądane?

Wiadomo, że ślepe podążanie na trendami i najnowszymi rozwiązaniami to trochę ślepy zaułek, do którego łatwo dojść – tylko racjonalne myślenie i niejako wyprzedzanie trendy i styli daje gwarancję sukcesu i stworzenia witryny ponadczasowej, która posłuży, może nie kilkanaście, ale na pewno kilka ładnych lat, cały czas będąc atrakcyjną wizualnie.

2. Co zatem jest/będzie modne w letnim sezonie?

3. 1. Niestandardowy układ

Wg najnowszych trendów z http://webguruawards.com/ do lamusa odchodzą „nudne” 2, 3 kolumnowe strony. Generalnie, objawieniem – trendy roku 2017 jest ujednolicenie – tworzenie stron www według określonego unikalnego wzoru. Takie witryny w efekcie są proste w nawigacji i intuicyjne, a przy tym są niestandardowe – zapadają w pamięć i nie nudzą. Ważne by mieć pomysł i łamać stereotypy.

4. 2. Geometryczne fonty

Nowoczesne strony www nie ograniczają się do jednego kroju pisma. Czasy Verdany czy Ariala odeszły bezpowrotnie i obecnie możliwość inspirowania się fontami jest praktycznie nieograniczona. Avenir, Poppins, Brandon, Azo Sans czy Raleway to tylko przykłady fontów, które obecnie królują w designie i „robią całą robotę” nadając stronom lekkości, dynamiki.

Strona z inspiracjami http://www.csswinner.com/ zwłaszcza, jest bogata w liczne przykłady wykorzystania wszelkich krojów nie tylko do materiałów pisanych, ale także jako el graficzne stałe bądź dynamiczne witryn.

5. 3. Era wideo w tle

Jeszcze nie tak dawno pomysły w stylu „wrzućmy video na stronę internetową” były zabijane w zarodku. Z biegiem lat i zwiększeniem przepustowości łącz internetowych krótkie filmiki video zaczęły się pojawiać na stronach www. Obecnie, paradoksalnie stream z video potrafi mniej obciążać stronę niż 5 zdjęć w rozdzielczości HD na slider. Nie bez znaczenia jest tu także rozwój technologii mobilnych – w dobie story na Instragramie, wszystkie smartfony odtwarzają filmiki bez żadnego problemu.

6. 4. Brak scrolla

Czyli układ strony na zasadzie prezentacji – brak możliwości scrollowania strony w dół (rzadziej w bok) W takich projektach strona zajmuje zawsze 100% szerokości i wysokości każdego ekranu – nieważne czy będzie to laptop czy ekran telefonu. Takie rozwiązania dają jedna bardzo ważną zaletę: mamy pełną kontrolę nad tym, co widzi użytkownik.

Już pierwszy rzut oka na https://www.awwwards.com/ utwierdzi nas w przekonaniu że tak budowane witryny to ostatni krzyk mody.

7. 5. Mozaiki, mozaiki, mozaiki

Czyli w przeróżny sposób używane kafelkowe układy – czy to zdjęć, czy bloków tekstów wraz z finezyjnie rozplanowanymi infografikami. Takie układy swój początek miały na portalu pinterest, gdzie służyły do grupowania elementów graficznych.

Ciekawym rozwiązaniem wydaje się także w podobny sposób układane menu – nie ma tu jednak możliwości stworzenia hierarchii informacji. Jest to jednak bardzo proste do odwzorowania w układach responsywnych.

Prykładem samym w sobie może być kolejna strona www bogata w inspiracje i pomysły: http://www.boostlizer.com/ oraz http://www.creativesden.com/

Dowiedz się więcej…

Webdesign

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej