795

Zakupy w Internecie

Zakupy w Internecie

1. Według badań, Polacy w sieci w przyszłym roku wydadzą około 60 mld złotych.

Rośnie liczba sprzedawców w internecie. Zakaz handlu w niedzielę jeszcze bardziej zmobilizował rozwój e-commerce. Szczególnie w branży modowej i meblarskiej. Bariera wejścia jest stosunkowo niska – szczególnie, gdy skorzystamy z gotowych platform do zakładania sklepów internetowych. Wymusza to na osobach, które prowadzą sklepy internetowe większą konkurencyjność. Zanika walka ceną w zamian za natychmiastową dostępność produktów, niższe koszty ich dostaw, a także wyższy poziom obsługi klienta.

2. Miliony transakcji, niezależnie od granic, zmieniają doświadczenia zakupowe konsumentów.

Klienci są bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zbudować lojalność u obecnych. Kluczowa będzie nie tylko cena, ale wygoda, terminowość i jakość obsługi.

 

Jako społeczeństwo wiemy już, że w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi, sieć jest wygodniejsza i daje większą możliwość wyboru, jednak walka o klienta jest w niej równie zacięta. Wraz z rosnącą dojrzałością rynku dokonuje się jego weryfikacja.
Udoskonalenie serwisu internetowego, badanie potrzeb klienta, marketing, pozycjonowanie, wszystko to wymaga zasobów ludzkich, czasu i energii. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim rośnie rynek, brak przemyślanej strategii rozwoju to igranie z ogniem. Firmy, które to rozumieją, myślą przyszłościowo i skupiają się na umacnianiu swojej pozycji. Stąd rosnąca popularność outsourcingu logistyki w e-commerce. Oddając ją w ręce profesjonalistów, można zbudować zespół tak, by skutecznie rozwijał pozostałe gałęzie działalności.

 

3. Już niemal co drugi polski internauta kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu.

Tę formę zakupów doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupujemy prezenty w domowym zaciszu, po głębszym zastanowieniu o wiele łatwiej dokonywać wyborów, niż pod wpływem presji i w gwarze, w sklepie.
Mastercard opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów, a ich szybkość i wygoda są szczególnie doceniane w okresie przedświątecznym. Jednym z czynników, który to determinuje, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych. To forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci.
W badaniu Mastercard już 68% z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty (13%) badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

 

Kupowanie w ten sposób nie wymaga już nie tylko podróżowania i osobistego odwiedzania sklepu, ale nawet czekania na uruchomienie komputera. Ten ostatni ustępuje więc miejsca telefonowi – urządzeniu, które zawsze mamy pod ręką.

 

 

Dowiedz się więcej…

795

Zakupy w Internecie

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1302

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1212

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej