1397

Zmiana algorytmu Google - czerwiec 2019

Zmiana algorytmu Google - czerwiec 2019

1. Początek czerwca przyniósł najnowsze nowinki i zmiany w algorytmie Google’a.

Koncern, jak wiadomo, nie osiada na laurach – cały czas zmienia się, udoskonala technologie na różnych płaszczyznach, analizuje, tworzy nowe środowiska i rozwiązania dostosowane do potrzeb odbiorców (lub – jak kto woli – dostosowane to rzekomych potrzeb odbiorców 😎 ). Pewną ciekawostką jest fakt, że sam Google poinformował o zmianie w swoim systemie jeszcze przed samą aktualizacją – przeważnie inżynierowie zwykli to robić już po fakcie.

2. A dokładniej, o czym w ogóle mowa?

Chodzi o algorytm core, czyli główny algorytm, który steruje wynikami wyszukiwania. Powszechnie znane informacje są takie, że liczba czynników, które uwzględnia algorytm Core to od 200 do 400. W ramach “core update” Google może zmieniać dla każdego z nich: wagę, wartość i wzajemne powiązania. Ma to bezpośredni wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania.

 

W oficjalnym komunikacie Google określono, że proces wdrażania algorytmu potrwa kilka dni, dlatego zalecamy aby w ciągu najbliższego tygodnia monitorować i analizować ruch, widoczność strony oraz możliwe wahania w pozycjach fraz. Pozwoli to określić czy wprowadzone zmiany dotknęły Twojego sklepu internetowego. Jeśli zauważysz spadki w wynikach swojej witryny, to niestety najpewniej szybka poprawa wyników nie będzie możliwa. Odpowiednim działaniem jest prowadzenie długookresowych, strategicznych działań SEO.
Wprowadzając kolejną tak dużą aktualizację Google z pewnością wpłynie na rynek SEO, SEM i reklam internetowych. Klienci, których strony www są słabo widoczne w wynikach zapewne zainwestują w reklamę a w dłuższej perspektywie zaczną zmieniać strategię biorąc na wzór pierwszą 10 w wynikach wyszukiwania.

 

Najprościej rzecz ujmując, wprowadzona aktualizacja ma na celu usprawnienie procesu w jaki Google rozumie wyszukiwane przez użytkowników hasła i strony www, obecne w wynikach wyszukiwania – wg założeń po aktualizacji użytkownicy powinni otrzymywać odpowiedzi szybciej i bardziej trafne. Czy tak będzie? Przekonamy się na własnej, nomem omen, skórze, co oczywiście będziemy raportować 🙂

 

 

Dowiedz się więcej…

1397

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej