1738

Zmiana algorytmu Google - czerwiec 2019

Zmiana algorytmu Google - czerwiec 2019

1. Początek czerwca przyniósł najnowsze nowinki i zmiany w algorytmie Google’a.

Koncern, jak wiadomo, nie osiada na laurach – cały czas zmienia się, udoskonala technologie na różnych płaszczyznach, analizuje, tworzy nowe środowiska i rozwiązania dostosowane do potrzeb odbiorców (lub – jak kto woli – dostosowane to rzekomych potrzeb odbiorców 😎 ). Pewną ciekawostką jest fakt, że sam Google poinformował o zmianie w swoim systemie jeszcze przed samą aktualizacją – przeważnie inżynierowie zwykli to robić już po fakcie.

2. A dokładniej, o czym w ogóle mowa?

Chodzi o algorytm core, czyli główny algorytm, który steruje wynikami wyszukiwania. Powszechnie znane informacje są takie, że liczba czynników, które uwzględnia algorytm Core to od 200 do 400. W ramach “core update” Google może zmieniać dla każdego z nich: wagę, wartość i wzajemne powiązania. Ma to bezpośredni wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania.

 

W oficjalnym komunikacie Google określono, że proces wdrażania algorytmu potrwa kilka dni, dlatego zalecamy aby w ciągu najbliższego tygodnia monitorować i analizować ruch, widoczność strony oraz możliwe wahania w pozycjach fraz. Pozwoli to określić czy wprowadzone zmiany dotknęły Twojego sklepu internetowego. Jeśli zauważysz spadki w wynikach swojej witryny, to niestety najpewniej szybka poprawa wyników nie będzie możliwa. Odpowiednim działaniem jest prowadzenie długookresowych, strategicznych działań SEO.
Wprowadzając kolejną tak dużą aktualizację Google z pewnością wpłynie na rynek SEO, SEM i reklam internetowych. Klienci, których strony www są słabo widoczne w wynikach zapewne zainwestują w reklamę a w dłuższej perspektywie zaczną zmieniać strategię biorąc na wzór pierwszą 10 w wynikach wyszukiwania.

 

Najprościej rzecz ujmując, wprowadzona aktualizacja ma na celu usprawnienie procesu w jaki Google rozumie wyszukiwane przez użytkowników hasła i strony www, obecne w wynikach wyszukiwania – wg założeń po aktualizacji użytkownicy powinni otrzymywać odpowiedzi szybciej i bardziej trafne. Czy tak będzie? Przekonamy się na własnej, nomem omen, skórze, co oczywiście będziemy raportować 🙂

 

 

Dowiedz się więcej…

1738

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej