Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
421

Zmiana algorytmu Google - czerwiec 2019

1. Początek czerwca przyniósł najnowsze nowinki i zmiany w algorytmie Google’a.

Koncern, jak wiadomo, nie osiada na laurach – cały czas zmienia się, udoskonala technologie na różnych płaszczyznach, analizuje, tworzy nowe środowiska i rozwiązania dostosowane do potrzeb odbiorców (lub – jak kto woli – dostosowane to rzekomych potrzeb odbiorców 😎 ). Pewną ciekawostką jest fakt, że sam Google poinformował o zmianie w swoim systemie jeszcze przed samą aktualizacją – przeważnie inżynierowie zwykli to robić już po fakcie.

2. A dokładniej, o czym w ogóle mowa?

Chodzi o algorytm core, czyli główny algorytm, który steruje wynikami wyszukiwania. Powszechnie znane informacje są takie, że liczba czynników, które uwzględnia algorytm Core to od 200 do 400. W ramach “core update” Google może zmieniać dla każdego z nich: wagę, wartość i wzajemne powiązania. Ma to bezpośredni wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania.

 

W oficjalnym komunikacie Google określono, że proces wdrażania algorytmu potrwa kilka dni, dlatego zalecamy aby w ciągu najbliższego tygodnia monitorować i analizować ruch, widoczność strony oraz możliwe wahania w pozycjach fraz. Pozwoli to określić czy wprowadzone zmiany dotknęły Twojego sklepu internetowego. Jeśli zauważysz spadki w wynikach swojej witryny, to niestety najpewniej szybka poprawa wyników nie będzie możliwa. Odpowiednim działaniem jest prowadzenie długookresowych, strategicznych działań SEO.
Wprowadzając kolejną tak dużą aktualizację Google z pewnością wpłynie na rynek SEO, SEM i reklam internetowych. Klienci, których strony www są słabo widoczne w wynikach zapewne zainwestują w reklamę a w dłuższej perspektywie zaczną zmieniać strategię biorąc na wzór pierwszą 10 w wynikach wyszukiwania.

 

Najprościej rzecz ujmując, wprowadzona aktualizacja ma na celu usprawnienie procesu w jaki Google rozumie wyszukiwane przez użytkowników hasła i strony www, obecne w wynikach wyszukiwania – wg założeń po aktualizacji użytkownicy powinni otrzymywać odpowiedzi szybciej i bardziej trafne. Czy tak będzie? Przekonamy się na własnej, nomem omen, skórze, co oczywiście będziemy raportować 🙂

 

 

Dowiedz się więcej…

421

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
755

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
765

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej