Animacje w projektowaniu stron www, czyli jak przykuć uwagę klienta

Animacje w projektowaniu stron www

1. Nowoczesne technologie codziennie oferują nowe rozwiązania, podsuwają co rusz inne wizje i wyzwania.

Cały czas dumamy nad tym, by w maksymalny sposób zwrócić uwagę klienta, zatrzymać go na naszej stronie internetowej. Wg badań, mamy tylko osiem sekund na zainteresowanie klienta tym, co znajduje on na „topie” witryny. Dane z facebooka są jeszcze bardziej bezlitosne – tylko dwie sekundy.

Mówi się, że kończący się rok 2017 był rokiem video marketingu – bo właśnie animacje angażują najbardziej, są najbardziej „oko-chwytliwymi” formami i pozwalają zyskać uwagę, a przy tym są najszybciej konsumowane.

Animacja to technika filmowa polegająca na tworzeniu efektu ożywienia martwych kształtów przez dokonywanie serii pojedynczych zdjęć rysunków, wycinanek, kukiełek lub sylwetek i wyświetlaniu ich w sposób ciągły.

Obecnie animacje mają głównie jeden format – gif. Jest to ruchomy obrazek, który da się zamieścić niemal wszędzie. Bez problemu można przykuwać uwagę i zwiększać zasięgi na Facebooku, a także zwiększyć atrakcyjność newsletterów wysyłanych mailem. Wadą takich animacji może być ich jakość – dlatego rekomendowane są do niewielkich rozmiarów reklam, banerów czy odnośników.

Animacje 3D, są bardziej zaawansowanymi formami, tworzone za pomocą specjalnego oprogramowania, głównie służą do wizualizacji architektonicznych. Za pomocą szeroko rozwiniętych technik kodowania, obecnie nawet z serii statycznych obrazów można zrobić spójną animację 3D, przedstawiającą obrotowy model produktu. Oczywiście takie zdjęcia muszą być odpowiednio wykonane i obrobione, by żadna fotografia nie różniła się ani o milimetr kadrem.

Przestarzałą formą takich animacji są animacje Flash, obecnie blokowane przez niektóre przeglądarki, dlatego też warto stosować dynamiczne rozwiązania html5 lub animacje video.

2. Animacje można wykorzystać w różnoraki sposób:

– w mediach społecznościowych (Twitter, Pinterest, Google+, Facebook)
– w newsletterach
– na stronie www

– w sklepach internetowych, by pokazać towar w różnych ujęciach

Siła animacji tkwi w tym, ze ludzkie oko, widząc ruch, zaczyna go śledzić, chcąc upewnić się z czym ma do czynienia. Mamy pewność, że potencjalny klient prędzej zatrzyma się przy ruchomym sliderze, niż przy statycznym zdjęciu.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej