Animacje w projektowaniu stron www, czyli jak przykuć uwagę klienta

Animacje w projektowaniu stron www

1. Nowoczesne technologie codziennie oferują nowe rozwiązania, podsuwają co rusz inne wizje i wyzwania.

Cały czas dumamy nad tym, by w maksymalny sposób zwrócić uwagę klienta, zatrzymać go na naszej stronie internetowej. Wg badań, mamy tylko osiem sekund na zainteresowanie klienta tym, co znajduje on na „topie” witryny. Dane z facebooka są jeszcze bardziej bezlitosne – tylko dwie sekundy.

Mówi się, że kończący się rok 2017 był rokiem video marketingu – bo właśnie animacje angażują najbardziej, są najbardziej „oko-chwytliwymi” formami i pozwalają zyskać uwagę, a przy tym są najszybciej konsumowane.

Animacja to technika filmowa polegająca na tworzeniu efektu ożywienia martwych kształtów przez dokonywanie serii pojedynczych zdjęć rysunków, wycinanek, kukiełek lub sylwetek i wyświetlaniu ich w sposób ciągły.

Obecnie animacje mają głównie jeden format – gif. Jest to ruchomy obrazek, który da się zamieścić niemal wszędzie. Bez problemu można przykuwać uwagę i zwiększać zasięgi na Facebooku, a także zwiększyć atrakcyjność newsletterów wysyłanych mailem. Wadą takich animacji może być ich jakość – dlatego rekomendowane są do niewielkich rozmiarów reklam, banerów czy odnośników.

Animacje 3D, są bardziej zaawansowanymi formami, tworzone za pomocą specjalnego oprogramowania, głównie służą do wizualizacji architektonicznych. Za pomocą szeroko rozwiniętych technik kodowania, obecnie nawet z serii statycznych obrazów można zrobić spójną animację 3D, przedstawiającą obrotowy model produktu. Oczywiście takie zdjęcia muszą być odpowiednio wykonane i obrobione, by żadna fotografia nie różniła się ani o milimetr kadrem.

Przestarzałą formą takich animacji są animacje Flash, obecnie blokowane przez niektóre przeglądarki, dlatego też warto stosować dynamiczne rozwiązania html5 lub animacje video.

2. Animacje można wykorzystać w różnoraki sposób:

– w mediach społecznościowych (Twitter, Pinterest, Google+, Facebook)
– w newsletterach
– na stronie www

– w sklepach internetowych, by pokazać towar w różnych ujęciach

Siła animacji tkwi w tym, ze ludzkie oko, widząc ruch, zaczyna go śledzić, chcąc upewnić się z czym ma do czynienia. Mamy pewność, że potencjalny klient prędzej zatrzyma się przy ruchomym sliderze, niż przy statycznym zdjęciu.

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej