1794

Digital marketing - technologia reklamy

Digital marketing – technologia reklamy. W obecnym świecie, obfitującym w niszowe rynki, obraz wirtualny oddziałuje na naszą wyobraźnię i podejmowane wybory w równym stopniu, co rzeczywisty. Z przekazem określonych treści w formie cyfrowej stykamy się niemal bez przerwy – czy to przeglądając social media we własnym smartfonie, czy oglądając telewizję, czy przeglądając stronę sklepu odzieżowego w poszukiwaniu nowej koszuli.

1. Wszystkie treści, które docierają do nas poprzez ogół mediów cyfrowych to digital marketing.

Pojęcie to po raz pierwszy użyto w latach 90-tych, jednak jego korzenie sięgają dalej do lat 80-tych, kiedy to grupa SoftAd opracowała kampanię reklamową dla firm samochodowych, polegającą na wysyłaniu klientom dyskietek z materiałami promującymi wybrane samochody oraz oferującymi darmową jazdę testową.Tak narodził się „digital marketing”, który obecnie stanowi najprężniej rozwijający się segment działalności mającej na celu zarówno dotarcie, jak i budowanie relacji z klientem.

 

Pojęcie digital marketingu obejmuje także inne cyfrowe media i kanały, takie jak text messaging, telewizję, aplikacje mobilne, radio czy billboardy elektroniczne. Przyczyną stale rosnącej popularności i znaczenia digital marketingu jest szybkość dostępu do danych, a także łatwość ich weryfikacji i niski koszt tej formy aktywności.

 

Dodatkowo w dobie, gdy Internet i media społecznościowe stają się głównym nośnikiem informacji i narzędziem budowania opinii, konsumenci posiadają znacznie bardziej obiektywny i rozbudowany obraz naszej marki. Oznacza to, że wiedzą o naszym produkcie nie tylko to, co sami chcemy im przekazać, ale zasięgają również opinii ekspertów, znajomych i innych użytkowników, którzy aktywnie udzielają się we wspomnianych kanałach. Właśnie dlatego obecnie niezwykle ważnym aspektem docierania do klienta i pozycjonowania jest budowanie zaufania marki. W tym celu niezbędny jest rozbudowany i spójny system digital marketingu – powszechnie oferujący potencjalnym klientom formę i treść spersonalizowaną do ich potrzeb i oczekiwań.

 

W kwestii digital marketingu, istnieje także pojęcie “digital marketing system” – jest to system dystrybucji kanałowej, którym posługuje się firma, zazwyczaj za pomocą oprogramowania typu SaaS. Przykładem takiego oprogramowania, oferującego usługi DMS jest HubSpot. Odnośnie działalności w sieci DMS skupia się na obsłudze i pozycjonowaniu strony internetowej, stanowiącej „wirtualny dom” dla użytkowników danego produktu czy usługi. W social media głównym celem jest budowanie relacji i komunikacja z klientem oraz próba dotarcia do odbiorców, których nie osiągają pozostałe kanały digital marketingu.

 

Digital marketing jest formą niedrogiego i szybkiego dotarcia do klienta – jest szeroko dostępny dla zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw, przez co coraz trudniej przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Digital marketing jest sferą IT, która ma szansę stać się wiodącym trendem w komunikacji, głównie ze względu na nieograniczone możliwości rozwoju i niskie koszty.

1794

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej