Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
850

Digital marketing - technologia reklamy

Digital marketing – technologia reklamy. W obecnym świecie, obfitującym w niszowe rynki, obraz wirtualny oddziałuje na naszą wyobraźnię i podejmowane wybory w równym stopniu, co rzeczywisty. Z przekazem określonych treści w formie cyfrowej stykamy się niemal bez przerwy – czy to przeglądając social media we własnym smartfonie, czy oglądając telewizję, czy przeglądając stronę sklepu odzieżowego w poszukiwaniu nowej koszuli.

1. Wszystkie treści, które docierają do nas poprzez ogół mediów cyfrowych to digital marketing.

Pojęcie to po raz pierwszy użyto w latach 90-tych, jednak jego korzenie sięgają dalej do lat 80-tych, kiedy to grupa SoftAd opracowała kampanię reklamową dla firm samochodowych, polegającą na wysyłaniu klientom dyskietek z materiałami promującymi wybrane samochody oraz oferującymi darmową jazdę testową.Tak narodził się „digital marketing”, który obecnie stanowi najprężniej rozwijający się segment działalności mającej na celu zarówno dotarcie, jak i budowanie relacji z klientem.

 

Pojęcie digital marketingu obejmuje także inne cyfrowe media i kanały, takie jak text messaging, telewizję, aplikacje mobilne, radio czy billboardy elektroniczne. Przyczyną stale rosnącej popularności i znaczenia digital marketingu jest szybkość dostępu do danych, a także łatwość ich weryfikacji i niski koszt tej formy aktywności.

 

Dodatkowo w dobie, gdy Internet i media społecznościowe stają się głównym nośnikiem informacji i narzędziem budowania opinii, konsumenci posiadają znacznie bardziej obiektywny i rozbudowany obraz naszej marki. Oznacza to, że wiedzą o naszym produkcie nie tylko to, co sami chcemy im przekazać, ale zasięgają również opinii ekspertów, znajomych i innych użytkowników, którzy aktywnie udzielają się we wspomnianych kanałach. Właśnie dlatego obecnie niezwykle ważnym aspektem docierania do klienta i pozycjonowania jest budowanie zaufania marki. W tym celu niezbędny jest rozbudowany i spójny system digital marketingu – powszechnie oferujący potencjalnym klientom formę i treść spersonalizowaną do ich potrzeb i oczekiwań.

 

W kwestii digital marketingu, istnieje także pojęcie “digital marketing system” – jest to system dystrybucji kanałowej, którym posługuje się firma, zazwyczaj za pomocą oprogramowania typu SaaS. Przykładem takiego oprogramowania, oferującego usługi DMS jest HubSpot. Odnośnie działalności w sieci DMS skupia się na obsłudze i pozycjonowaniu strony internetowej, stanowiącej „wirtualny dom” dla użytkowników danego produktu czy usługi. W social media głównym celem jest budowanie relacji i komunikacja z klientem oraz próba dotarcia do odbiorców, których nie osiągają pozostałe kanały digital marketingu.

 

Digital marketing jest formą niedrogiego i szybkiego dotarcia do klienta – jest szeroko dostępny dla zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw, przez co coraz trudniej przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Digital marketing jest sferą IT, która ma szansę stać się wiodącym trendem w komunikacji, głównie ze względu na nieograniczone możliwości rozwoju i niskie koszty.

850

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej