2255

Digital marketing - technologia reklamy

Digital marketing – technologia reklamy. W obecnym świecie, obfitującym w niszowe rynki, obraz wirtualny oddziałuje na naszą wyobraźnię i podejmowane wybory w równym stopniu, co rzeczywisty. Z przekazem określonych treści w formie cyfrowej stykamy się niemal bez przerwy – czy to przeglądając social media we własnym smartfonie, czy oglądając telewizję, czy przeglądając stronę sklepu odzieżowego w poszukiwaniu nowej koszuli.

1. Wszystkie treści, które docierają do nas poprzez ogół mediów cyfrowych to digital marketing.

Pojęcie to po raz pierwszy użyto w latach 90-tych, jednak jego korzenie sięgają dalej do lat 80-tych, kiedy to grupa SoftAd opracowała kampanię reklamową dla firm samochodowych, polegającą na wysyłaniu klientom dyskietek z materiałami promującymi wybrane samochody oraz oferującymi darmową jazdę testową.Tak narodził się „digital marketing”, który obecnie stanowi najprężniej rozwijający się segment działalności mającej na celu zarówno dotarcie, jak i budowanie relacji z klientem.

 

Pojęcie digital marketingu obejmuje także inne cyfrowe media i kanały, takie jak text messaging, telewizję, aplikacje mobilne, radio czy billboardy elektroniczne. Przyczyną stale rosnącej popularności i znaczenia digital marketingu jest szybkość dostępu do danych, a także łatwość ich weryfikacji i niski koszt tej formy aktywności.

 

Dodatkowo w dobie, gdy Internet i media społecznościowe stają się głównym nośnikiem informacji i narzędziem budowania opinii, konsumenci posiadają znacznie bardziej obiektywny i rozbudowany obraz naszej marki. Oznacza to, że wiedzą o naszym produkcie nie tylko to, co sami chcemy im przekazać, ale zasięgają również opinii ekspertów, znajomych i innych użytkowników, którzy aktywnie udzielają się we wspomnianych kanałach. Właśnie dlatego obecnie niezwykle ważnym aspektem docierania do klienta i pozycjonowania jest budowanie zaufania marki. W tym celu niezbędny jest rozbudowany i spójny system digital marketingu – powszechnie oferujący potencjalnym klientom formę i treść spersonalizowaną do ich potrzeb i oczekiwań.

 

W kwestii digital marketingu, istnieje także pojęcie “digital marketing system” – jest to system dystrybucji kanałowej, którym posługuje się firma, zazwyczaj za pomocą oprogramowania typu SaaS. Przykładem takiego oprogramowania, oferującego usługi DMS jest HubSpot. Odnośnie działalności w sieci DMS skupia się na obsłudze i pozycjonowaniu strony internetowej, stanowiącej „wirtualny dom” dla użytkowników danego produktu czy usługi. W social media głównym celem jest budowanie relacji i komunikacja z klientem oraz próba dotarcia do odbiorców, których nie osiągają pozostałe kanały digital marketingu.

 

Digital marketing jest formą niedrogiego i szybkiego dotarcia do klienta – jest szeroko dostępny dla zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw, przez co coraz trudniej przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Digital marketing jest sferą IT, która ma szansę stać się wiodącym trendem w komunikacji, głównie ze względu na nieograniczone możliwości rozwoju i niskie koszty.

2255

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej