Formularze kontaktowe ns stronach www

Formularza kontaktowe ns stronach www

Jakiś czas temu opublikowaliśmy artykuł o tym, że formularze kontaktowe umieszczane na stronach www odchodzą do lamusa. Z perspektywy czasu musimy zrewidować swoje poglądy, jak wiadomo tylko krowa nie zmienia zdania a człowiek uczy się całe życie… 😉
Dodatkowo, po przeanalizowaniu i swoistej burzy mózgów w naszym teamie, może nie tyle “odszczekujemy” swój wpis sprzed miesięcy, a modyfikujemy: formularze w przestarzałej formie – tak, odchodzą do lamusa!
Obserwujemy jednak pewien trend, tendencję do projektowania tych części witryn w sposób bardziej dostosowany do potrzeb internautów w XXI wieku i w dobie wszechobecnej technologii. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, a cała zabawa polega na tym, by grafik tak zaprojektował wygląd formularzy, by były nie tylko atrakcyjne i spójne z designem, ale i przede wszystkim: czytelne i użyteczne na urządzeniach mobilnych. Obecnie można powiedzieć, że usability stawia się nawet ponad sferę wizualną – w końcu na co komu ładny i wymyślny formularz, który nie działa albo, który jej totalnie nieintuicyjny?

1. Tak naprawdę graficy nie lubią formularzy.

Bądźmy szczerzy – jakby nie zostały zaprojektowane, nie są to najpiękniejsze formy, które wg klientów są niezbędne do sukcesu ich marki. W dobie social media, quick chatów czy bezpośrednich odpowiedzi, czasem da się przekonać klienta, że umieszczenie kilometrowego formularza na stronie głównej to nie najszczęśliwszy pomysł i że lepiej będzie go schować w jakiejś dedykowanej podstronie, lub, chociaż w kontakcie.
Programiści z kolei zgrzytają zębami na fikuśne style wyglądu formularzy, które bywa, że ciężko ostylować tak samo we wszystkich przeglądarkach, o responsywności nie wspominając.
A jednak klienci upierają się i koniecznie chcą formularzy… Jak więc, sprawić by wilk był syty i owca cała?

 

Po pierwsze: nie przesadzajmy z ilością pól. wspomniane kilometrowe formularze nigdy nie będą chętnie klikane. Należy się trzymać zasady, że im mniej skomplikowanych opisów, szczegółowych pól, tym lepiej. Zwłaszcza podczas projektowania pierwszych formularzy, które widzi użytkownik, powinniśmy dbać o to, aby zawarta była w nich minimalna ilość pól. Najlepiej ograniczyć się do tych, które są nam po prostu niezbędne.

 

… Jednak w przypadku, gdy nie możemy przeżyć bez szczegółowego i długiego formularza… – grupujmy! To świetne rozwiązanie, by podzielić całość i wizualnie zaciekawić użytkownika. Wiele zyskamy także na czytelności. Zwykle stosuje się podział na kroki lub zakładki w tabach – spotykamy takie zabiegi przeważnie w sklepach online. Grupowanie możemy także uzyskać stosując nagłówki, oddzielające linie, czy spójne ze stroną separatory.

 

Po drugie: paradoksalnie, trochę zaprzeczenie pierwszego punktu – nie ukrywajmy za dużo danych. Należy zadbać o to by wszelkie labele były czytelne i jasne dla usera. W przypadku samych inputów, należy też pamiętać o tym, ich wygląd był jak najbardziej standardowy – nie we wszystkich przeglądarkach wyświetlają się one jednakowo.

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej