1630

Online marketing w 2020 roku

Online marketing w 2020 roku

Online marketing nie jest pojęciem nowym, ani rewolucyjnym. Napisano już o nim wiele, każdy przedsiębiorca wie, że bez strony internetowej czy kanału na social media nie będzie istniał. Jednak w skali chociażby Europy, Polska wypada dość blado jeśli chodzi o świadomość i działania marketingowe – prowadzone nie tylko na fanpejdżach, ale także te szeroko zakrojone kampanie, nastawione na ruch stron www, które – przynajmniej w teorii – mają generować przychody, przyciągać potencjalnych klientów etc.

 

Nie jest też tajemnicą że coraz więcej firm przenosi część, lub – nawet większość swojej działalności do Internetu – jak grzyby po deszczu obserwujemy coraz więcej sklepów internetowych, rozbudowanych portali czy aplikacji. I tak szybko jak pojawiają się coraz to nowsze obrazy działalności, równie szybko przynajmniej połowa z nich znika w ciągu sześciu-dwunastu miesięcy.

 

1. Dlaczego tak się dzieje?

Aby marketing (każdy! Nie tylko internetowy!) był efektywny i przynosił długofalowe zyski, musi być zaplanowany w odpowiedni sposób. Nie ma tu miejsca na eksperymentowanie.
Należy pamiętać, aby unikać technik, które dają szybkie, ale krótkotrwałe efekty, a także mogą źle wpłynąć na wizerunek firmy czy pozycję strony w sieci. Podczas planowania strategii warto wziąć także pod uwagę, że według badań, w Polsce aż 42% użytkowników korzysta z programów blokujących reklamy. Co ciekawe, jest to jeden z najwyższych wyników na świecie.
Dlatego też tak ważne są pierwsze zestawienia, badania i ogólny zamysł danej kampanii – tylko poprawnie wyznaczona grupa docelowa i szczegółowa strategia działań przyniesie naprawdę szybko pierwsze, pozytywne efekty. Jednak po pierwszych sukcesach nie można osiadać na laurach. Należy cały czas przeprowadzać analizy, które pozwolą określić, jakie działania najlepiej sprawdziły się na konkretnej grupie odbiorców i modyfikować je w razie potrzeby. To z kolei pozwoli uniknąć “pustych przebiegów” czy przepalonych budżetów.

 

Przeniesienie sprawdzonych działań marketingu także do systemów marketingu online otwiera całkiem nowe możliwości przed firmami, chcącymi dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Na uwagę w tym miejscu zasługuje influencer marketing, czyli, w uproszczeniu, współpraca ze znaczącymi graczami na internetowym rynku.

2. No dobrze, to jakie są konkretnie zalety online marketing 'u?

Po pierwsze docieramy do potencjalnych klientów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu – także w niedzielę czy święta. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, wysyłamy w świat reklamę, która jest całkowicie spersonalizowana dla naszej grupy odbiorców, a więc mamy większe szanse na skuteczność. Dzięki odpowiedziom (lub ich braku! To także jest odpowiedź) zwiększamy swoją wiedzę o grupie docelowej, a także nawiązujemy długofalowe relacje z naszymi odbiorcami. Ponadto, kreujemy wizerunek swojej marki jako nowoczesnego i prężnie działającego przedsiębiorstwa.

1630

Online marketing w 2020 roku

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1137

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej