Google AdWords -> Google Ads

System Google AdWords istnieje na rynku od 2000 roku. Na przestrzeni tych 18 (już!) lat, programiści i developerzy z Google’a uważnie obserwowali zachowania użytkowników i wprowadzali kolejne innowacje, formy reklam, które miały efektywnie promować działalność firm w sieci. Wszelkie nowości oraz większe rewolucje zawsze wzbudzały duże emocje wśród reklamodawców – zarówno te pozytywne, jak i negatywne, bo jak wiadomo nie ma takiej siły, która by dogodziła wszystkim.
Obecnie, narzędzie Google AdWords stoi przed kolejną, wielką zmianą, bynajmniej nie chodzi tylko o zmianę wyglądu loga, czyli rebrandingu – Najnowsza zmiana ma jeszcze bardziej uprościć ofertę i ułatwić reklamodawcom poruszanie się w systemie reklamowym.

W dostępnych opisach, możemy wyczytać, że zdaniem Google, nowy brand porządkuje ofertę produktową, zbierając wszystkie rodzaje reklam (a z biegiem lat “narobiło się” ich trochę – od prostych testowych, przez wszelkie banery, grafiki po reklamy video) i ich możliwości. Z punktu widzenia klientów, zmiany to czysty rebranding, ponieważ wszystkie dotychczasowe możliwości AdWordsa będą dostępne w niezmienionej postaci.
Dodatkowo, sam Google tak samo informuje swoich użytkowników, przedstawiając zmiany jako czysty rebranding.
Żeby nie było jednak nudno, możemy się spodziewać kilku nowości – m.in. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych firm.

Google Marketing Platform to odpowiedź na jedną z potrzeb reklamodawców – silniejszą integrację narzędzi analitycznych z systemem reklamowym. Nowa platforma łączy funkcje Google Analytics 360 Suite oraz DoubleClick Digital Marketing. Nowością będzie narzędzie Display & Video 360 korzystające z takich usług jak: DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center. W najbliższych tygodniach googlarze zaprezentują nieco więcej informacji na temat nowej aplikacji.

Google Ad Manager to nowa platforma dla wydawców Przez 3 lata Google pracowało nad stworzeniem nowej platformy ułatwiającej monetaryzację zysku przez wydawców. W efekcie powstało narzędzie Google Ad Manager stanowiące połączenie DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange.

Kiedy zatem Google Ads zastąpi Google AdWords? Z komunikatu, który Google wystosowało do reklamodawców, dowiadujemy się, że 24 lipca nastąpi zmiana nazwy na Google Ads. Strona do logowania do panelu będzie dostępna pod nowym adresem: ads.google.com. Czas więc pożegnać się z AdWords i z pozytywnym nastawieniem podejść do nowej marki.

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej