233

Mity dotyczące pozycjonowania - SEO

W branży SEO techniki i wykorzystywane narzędzia co pewien czas się zmieniają.

Wiąże się to z tym, że algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w skali roku, co powoduje, że odnotowanie zmian jest trudne nawet dla dobrego specjalisty SEO. Przez kilkanaście lat rozwijania się branży SEO na temat pozycjonowania narosło wiele mitów, wiele rzeczy się zmieniło i jeszcze więcej jest zupełnie niepotrzebne. Dziś nie wystarczy już tylko dodać strony do wyszukiwarki i czekać na jej zaindeksowanie.

Na przestrzeni lat pozycjonowanie, jak i cała branża IT się zmieniają. Jednym z głównych działań, na którym kiedyś skupiało się pozycjonowanie było – link building. Działanie to polegało na tym, aby budować jak największą ilość linków, które kierowałyby do danej strony.

Oczywiście, naturalne linki nadal są pożądane, jednak systemy wymiany linków czy linki zakotwiczone we frazach nie dają już dziś takiego samego efektu jak kiedyś. Natomiast produkowanie dużej ilości linków nienaturalnych jest równoważne z zaśmiecaniem internetu, a tym samym karane przez Google.

Tendencja ta spowodowała, że zaczęto tworzyć treści, które są wartościowe z punktu widzenia użytkownika internetu, a nie działań SEO.

Mit nr 2:

Wpływ mediów społecznościowych. Google oficjalnie mówi o tym, że media społecznościowe nie są brane pod uwagę przy indeksowaniu stron WWW w wyszukiwarce. Dlatego też umieszczanie odnośników w postach na Facebooku nie pomoże w osiąganiu wysokich pozycji – jednocześnie daje to inne korzyści, mianowicie – Umieszczony na Facebooku link do strony www czy wpisu na blogu może spowodować zdecydowanie większe zainteresowanie stroną w gronie użytkowników.

Mit mr 3:

Pozycja w Google jest stała. Pozycjonować stronę i pracować nad wynikami wyszukiwania należy cały czas, a raz osiągnięta np. 2 pozycja nie oznacza, że witryna będzie odnotowywała taki wynik przez długi czas. Wzrosty i spadki będą się zdarzać, ale najważniejsze jest, aby zapobiegać spadkom, a tego można dokonać jedynie wtedy, kiedy nad stroną cały czas czuwa specjalista SEO, który po prostu wie jak to robić.

Mit nr 4:

Szybkie wypromowanie witryny. Uwaga: Nie ma czegoś takiego jak szybkie wywindowanie strony internetowej na pierwszą pozycję w przeglądarce! Jest to proces złożony i długofalowy. Budowanie powiązań, zaplecza – treści, mediów, optymalizacja zasobów, na te wszystkie działania potrzeba czasu i nikt nie mówi, że efekty będą widoczne od razu. A jeśli, ktokolwiek tak mówi… po prostu kłamie, działając nie do końca legalnie 😉

233

Czytaj również

Wykorzystanie storytellingu na stronach www
1809

Wykorzystanie storytellingu na stronach www

Wykorzystanie storytellingu na stronach www. Storytelling to pojęcie, które jest powszechnie znane w branży graficznej, a które, mamy wrażenie – wciąż jest zbyt mało poznane przez klientów.

 

Storytelling, czyli “opowieść”, który zaciekawi odbiorcę.  U podstaw tego terminu leży poprawnie skonstruowany storytelling. Ty opowiadasz coś swojemu użytkownikowi, a on realnie angażuje się w historię.  Jego mózg stara się przewidzieć, co nastąpi dalej. Jest to idealna sytuacja dla obu stron ze względu na zsynchronizowanie i zaangażowanie w relację i komunikację.

Czytaj dalej

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku
1060

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Wszyscy wiemy, że wdrożenie dowolnego biznesu e-commerce, strony usługowej lub innej dowolnej platformy online. Wymaga odpowiedniej strategii, składającej się z kilku kluczowych elementów, uwzględniających technologię, UI/UX, marketing i SEO. Wszystko wydaje się nam całkiem logiczne i proste, gdy nie przychodzi do realizacji założeń i strategii. 

Czytaj dalej