Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Mity dotyczące pozycjonowania - SEO

W branży SEO techniki i wykorzystywane narzędzia co pewien czas się zmieniają.

Wiąże się to z tym, że algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w skali roku, co powoduje, że odnotowanie zmian jest trudne nawet dla dobrego specjalisty SEO. Przez kilkanaście lat rozwijania się branży SEO na temat pozycjonowania narosło wiele mitów, wiele rzeczy się zmieniło i jeszcze więcej jest zupełnie niepotrzebne. Dziś nie wystarczy już tylko dodać strony do wyszukiwarki i czekać na jej zaindeksowanie.

Na przestrzeni lat pozycjonowanie, jak i cała branża IT się zmieniają. Jednym z głównych działań, na którym kiedyś skupiało się pozycjonowanie było – link building. Działanie to polegało na tym, aby budować jak największą ilość linków, które kierowałyby do danej strony.

Oczywiście, naturalne linki nadal są pożądane, jednak systemy wymiany linków czy linki zakotwiczone we frazach nie dają już dziś takiego samego efektu jak kiedyś. Natomiast produkowanie dużej ilości linków nienaturalnych jest równoważne z zaśmiecaniem internetu, a tym samym karane przez Google.

Tendencja ta spowodowała, że zaczęto tworzyć treści, które są wartościowe z punktu widzenia użytkownika internetu, a nie działań SEO.

Mit nr 2:

Wpływ mediów społecznościowych. Google oficjalnie mówi o tym, że media społecznościowe nie są brane pod uwagę przy indeksowaniu stron WWW w wyszukiwarce. Dlatego też umieszczanie odnośników w postach na Facebooku nie pomoże w osiąganiu wysokich pozycji – jednocześnie daje to inne korzyści, mianowicie – Umieszczony na Facebooku link do strony www czy wpisu na blogu może spowodować zdecydowanie większe zainteresowanie stroną w gronie użytkowników.

Mit mr 3:

Pozycja w Google jest stała. Pozycjonować stronę i pracować nad wynikami wyszukiwania należy cały czas, a raz osiągnięta np. 2 pozycja nie oznacza, że witryna będzie odnotowywała taki wynik przez długi czas. Wzrosty i spadki będą się zdarzać, ale najważniejsze jest, aby zapobiegać spadkom, a tego można dokonać jedynie wtedy, kiedy nad stroną cały czas czuwa specjalista SEO, który po prostu wie jak to robić.

Mit nr 4:

Szybkie wypromowanie witryny. Uwaga: Nie ma czegoś takiego jak szybkie wywindowanie strony internetowej na pierwszą pozycję w przeglądarce! Jest to proces złożony i długofalowy. Budowanie powiązań, zaplecza – treści, mediów, optymalizacja zasobów, na te wszystkie działania potrzeba czasu i nikt nie mówi, że efekty będą widoczne od razu. A jeśli, ktokolwiek tak mówi… po prostu kłamie, działając nie do końca legalnie 😉

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej