Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
230

3 najważniejsze tematy, jak prowadzić firmowego bloga

Jeszcze kilka lat temu pojęcie blogowania, czy prowadzenie swojego bloga, było zarezerwowane dla szeroko pojętej młodzieży, która chciała i miała potrzebę podzielenia się z internetowym światem wydarzeniami ze swojego życia. Obecnie, firmowy blog nie jest niczym nadzwyczajnym czy specjalnie innowacyjnym – każda firma, której polityka na to pozwala prowadzi na łamach swojej witryny, dział aktualności, newsów czy właśnie bloga. Ma to za zadanie nie tylko “przemycanie” wartościowych i zgodnych z SEO treści, ale także zainteresowanie odbiorców. Budowanie wizerunku dynamicznej marki w której ciągle coś się dzieje. Dodatkowo, jeśli jest to robione profesjonalnie i rzetelnie – mamy idealny obraz dobrze zarządzanej firmy, w której dba się nawet o takie “detale”. Dzisiaj przedstawimy wam 3 najważniejsze tematy, jak prowadzić firmowego bloga.

1. Jednak, jak wiemy z autopsji, blog blogowi nie równy. Jak robić to mądrze?

W większości branż każdy piszący artykuły pracownik zderzy się z ścianą pt. “skończyły się nam tematy!” Nic bardziej mylnego! Tak naprawdę to uparcie twierdzimy, że nie ma możliwości by wyczerpać absolutnie wszystkie tematy! 🙂 poniżej prezentujemy tylko kilka pomysłów, czym można wypełnić puste kolumny blogowych postów i przy okazji naprawdę zainteresować odbiorców swoją ofertą.

2. Po pierwsze

Odpowiadamy na najczęstsze pytania klientów. Nawet jeśli mamy na swojej stronie www dział “Q&A”, w blogowym poście możemy zawsze umieścić do tej podstrony link (co bardzo lubi Google! 🙂 ) – oraz jest to świetna możliwość by poruszyć bardziej szczegółowo dane zagadnienia. Dodatkowo, potencjalni klienci, interesują się naszą ofertą usług, będą chętniej przesyłać sobie linki do artykułów, niż do suchych odpowiedzi w “Q&A”.

3. Po drugie

Edukujemy. Każda branża ma swoje powiedzonka, slang, skróty myślowe, które przez laików bywają niepoprawnie, opacznie rozumiane. A świadomy, dobrze poinformowany klient jest na wagę złota – i na pewno zapamięta naszą stronę internetową jako źródło nie tylko usług/produktów, ale także jako źródło rzetelnej branżowej wiedzy.

4. Po trzecie

Chętnie dzielimy się swoimi osiągnięciami, wszelkimi nowinkami w branży. Świat cały czas się zmienia, technologie idą naprzód. Dlatego warto śledzić światowe, branżowe rynki, wyłapując co ciekawsze smaczki i przemycać się na firmowego bloga. Dobrze jest też komentować wszelkie branżowe wydarzenia – konferencje, zjazdy, szkolenia, zwłaszcza, jeśli na nich mieliśmy okazję być osobiście. To świetna okazja by pokazać, że marka nie jest obojętna na postęp. Jest naturalnego, że pracownicy są szkoleni, inspirowani przez gigantów w swoim fachu.

 

Mamy nadzieję, że nasze 3 najważniejsze tematy, jak prowadzić firmowego bloga były dla was pomocne!

230

blog

prowadzenie bloga

strona internetowa

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej