1622

Adobe Flash do lamusa?

Adobe Flash do lamusa?

1. Pisaliśmy kilka miesięcy temu, że obecnym świecie cyberprzestrzeni technologia flash została uznana za przestarzałą, ciężką i nieresponsywną.

Mobilne systemy takie jak Android czy iOS od samego początku zapowiadały brak wsparcia technologii tworzonej przez Adobe – co skutkowało tym, że strony www posiadające tylko wersję flashową, nie były w ogóle ładowane w urządzeniach mobilnych.

Poniekąd, z tego też powodu, Google wydał oświadczenie w 2015 roku, że od kwietnia 2016 roku strony, nie posiadające wersji responsywnej nie będą wysoko pozycjonowane przez googlowskie roboty.

Można powiedzieć, że to skłoniło właścicieli stron do unowocześnienia swoich witryn i wprowadzenia ich w XXI wiek. Od pewnego jednak czasu, nawet stacjonarne przeglądarki, zaczynają nie wspierać Flasha.

I tak Google Chrome od stabilnej wersji oznaczonej numerem 53 juz aktywnie blokuje Flash’a. Władze Microsoftu twierdzą, że następne wydanie Windows 10 i wbudowanej w system przeglądarki Edge będzie domyślnie wybierać HTML5, kiedy tylko się da. Elementy w technologii Flash natomiast ma blokować, a nawet nie pozwalać na ich ładowanie w tle, co przyczynić ma się do znaczącego wzrostu wydajności, bezpieczeństwa i dłuższej pracy na baterii na mobilnych urządzeniach, a jedyną możliwością uruchomienia Flash’a będzie zgoda na jego uruchomienie dla konkretnej witryny w pojawiającym się oknie. Microsoft zatem nie ma w najbliższych w planach porzucenia wsparcia dla Flash’a, gdyż wie, że to technologia zbyt głęboko zakorzeniona w Internecie. Aktualna wersja Microsoft Edge zatrzymuje niektóre reklamy napisane we Flash’u i treści, które nie są kluczowe dla ładowanej strony internetowej.

Nie należy jednak tych słów traktować jako pewnik – prędzej czy później technologia Flash zostanie wyparta zupełnie. Dodatkowo, obecnie cały czas wiele jest stron www, które w całości oparte są na technologii Adobe – w czasach, gdy ruch mobilny jest większy niż desktopowy, naprawdę należy poważnie zastanowić się nad przebudową witryny, by uniknąć całkowitego zablokowania strony www i wypadnięcia w branży.

Dowiedz się więcej…

1622

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej