Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
636

Adobe Flash do lamusa?

1. Pisaliśmy kilka miesięcy temu, że obecnym świecie cyberprzestrzeni technologia flash została uznana za przestarzałą, ciężką i nieresponsywną.

Mobilne systemy takie jak Android czy iOS od samego początku zapowiadały brak wsparcia technologii tworzonej przez Adobe – co skutkowało tym, że strony www posiadające tylko wersję flashową, nie były w ogóle ładowane w urządzeniach mobilnych.

Poniekąd, z tego też powodu, Google wydał oświadczenie w 2015 roku, że od kwietnia 2016 roku strony, nie posiadające wersji responsywnej nie będą wysoko pozycjonowane przez googlowskie roboty.

Można powiedzieć, że to skłoniło właścicieli stron do unowocześnienia swoich witryn i wprowadzenia ich w XXI wiek. Od pewnego jednak czasu, nawet stacjonarne przeglądarki, zaczynają nie wspierać Flasha.

I tak Google Chrome od stabilnej wersji oznaczonej numerem 53 juz aktywnie blokuje Flash’a. Władze Microsoftu twierdzą, że następne wydanie Windows 10 i wbudowanej w system przeglądarki Edge będzie domyślnie wybierać HTML5, kiedy tylko się da. Elementy w technologii Flash natomiast ma blokować, a nawet nie pozwalać na ich ładowanie w tle, co przyczynić ma się do znaczącego wzrostu wydajności, bezpieczeństwa i dłuższej pracy na baterii na mobilnych urządzeniach, a jedyną możliwością uruchomienia Flash’a będzie zgoda na jego uruchomienie dla konkretnej witryny w pojawiającym się oknie. Microsoft zatem nie ma w najbliższych w planach porzucenia wsparcia dla Flash’a, gdyż wie, że to technologia zbyt głęboko zakorzeniona w Internecie. Aktualna wersja Microsoft Edge zatrzymuje niektóre reklamy napisane we Flash’u i treści, które nie są kluczowe dla ładowanej strony internetowej.

Nie należy jednak tych słów traktować jako pewnik – prędzej czy później technologia Flash zostanie wyparta zupełnie. Dodatkowo, obecnie cały czas wiele jest stron www, które w całości oparte są na technologii Adobe – w czasach, gdy ruch mobilny jest większy niż desktopowy, naprawdę należy poważnie zastanowić się nad przebudową witryny, by uniknąć całkowitego zablokowania strony www i wypadnięcia w branży.

Dowiedz się więcej…

636

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej