Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
97

AMP - accelerated mobile pages

Jakis czas temu Google wprowadził do Search Console funkcję pozwalającą na włączenie funkcji AMP czyli Accelerated mobile pages.

Accelerated mobile pages funkcja ta jest skierowana przede wszystkim dla tych osób, które posiadają statyczne strony, a które chcą aby ich treści dostępne były dla użytkownika niemal natychmiast. Obecnie, w dobie królowania mobilnych aplikacji i mobilnych wersji stron internetowych, wszystko sprowadza się do jak najszybszego zainteresowania użytkownika.

Najprościej rzecz ujmując celem projektu jest przyspieszenie ładowania stron poprzez wykorzystanie infrastruktury chmur/serwisów cache’ujących. Na taki przywilej mogą sobie jednak pozwolić tylko zweryfikowane strony internetowe. W przypadku Google możliwe jest jej zweryfikowanie poprzez narzędzia Google dla Webmasterów.

Z programistycznego punktu widzenia, AMP składa się z trzech elementów:

– AMP HTML – to zbiór zaleceń dla kodu HTML dzięki którym możliwe jest tworzenie bogatych treści z wykorzystaniem podstawowego kodu HTML oraz dostępnych dla niego w ramach AMP rozszerzeń.

– AMP JS – biblioteki JavaScript które sprawiają, że treści na stronie ładują się błyskawicznie.

– AMP CDN – opcjonalny element, który odpowiedzialny jest za dostarczanie stron HTML opartych o AMP.

Jednym z najważniejszych aspektów accelerated mobile pages jest uregulowanie i nałożenie restrykcji na wykorzystywanie skryptów JS. Faktem jest, że dostarczają ogromnych możliwości w projektowaniu serwisu i mogą wpłynąć niemal na każdy jego element czy sposób wyświetlania.

Jednocześnie są elementem, który znacząco obniża wydajność renderowania wyświetlanej strony www. Z tego względu accelerated mobile pages dopuszcza wykorzystanie własnych bibliotek JS, natomiast wszystkie elementy pochodzące z zewnętrznych źródeł muszą mieć charakter asynchroniczny. W ten sposób składowe strony nie mogą blokować się wzajemnie, aby zagwarantować jak najszybsze wczytanie się strony www.

Jako, że funkcja pojawiła się stosunkowo niedawno, mało jeszcze stron internetowych w sieci, które zostały przystosowane do tej technologii. Można przewidywać, że wprowadzenie AMP na witryny zmniejszy współczynnik odrzuceń spowodowany wolnym wczytywaniem się strony www, jak jednak będzie naprawdę? Jak zwykle – czas pokaże.

Dowiedz się więcej…

97

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
755

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
765

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej