1129

AMP - accelerated mobile pages

AMP - accelerated mobile pages

Jakis czas temu Google wprowadził do Search Console funkcję pozwalającą na włączenie funkcji AMP czyli Accelerated mobile pages.

Accelerated mobile pages funkcja ta jest skierowana przede wszystkim dla tych osób, które posiadają statyczne strony, a które chcą aby ich treści dostępne były dla użytkownika niemal natychmiast. Obecnie, w dobie królowania mobilnych aplikacji i mobilnych wersji stron internetowych, wszystko sprowadza się do jak najszybszego zainteresowania użytkownika.

Najprościej rzecz ujmując celem projektu jest przyspieszenie ładowania stron poprzez wykorzystanie infrastruktury chmur/serwisów cache’ujących. Na taki przywilej mogą sobie jednak pozwolić tylko zweryfikowane strony internetowe. W przypadku Google możliwe jest jej zweryfikowanie poprzez narzędzia Google dla Webmasterów.

Z programistycznego punktu widzenia, AMP składa się z trzech elementów:

– AMP HTML – to zbiór zaleceń dla kodu HTML dzięki którym możliwe jest tworzenie bogatych treści z wykorzystaniem podstawowego kodu HTML oraz dostępnych dla niego w ramach AMP rozszerzeń.

– AMP JS – biblioteki JavaScript które sprawiają, że treści na stronie ładują się błyskawicznie.

– AMP CDN – opcjonalny element, który odpowiedzialny jest za dostarczanie stron HTML opartych o AMP.

Jednym z najważniejszych aspektów accelerated mobile pages jest uregulowanie i nałożenie restrykcji na wykorzystywanie skryptów JS. Faktem jest, że dostarczają ogromnych możliwości w projektowaniu serwisu i mogą wpłynąć niemal na każdy jego element czy sposób wyświetlania.

Jednocześnie są elementem, który znacząco obniża wydajność renderowania wyświetlanej strony www. Z tego względu accelerated mobile pages dopuszcza wykorzystanie własnych bibliotek JS, natomiast wszystkie elementy pochodzące z zewnętrznych źródeł muszą mieć charakter asynchroniczny. W ten sposób składowe strony nie mogą blokować się wzajemnie, aby zagwarantować jak najszybsze wczytanie się strony www.

Jako, że funkcja pojawiła się stosunkowo niedawno, mało jeszcze stron internetowych w sieci, które zostały przystosowane do tej technologii. Można przewidywać, że wprowadzenie AMP na witryny zmniejszy współczynnik odrzuceń spowodowany wolnym wczytywaniem się strony www, jak jednak będzie naprawdę? Jak zwykle – czas pokaże.

Dowiedz się więcej…

1129

Czytaj również

1093

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2335

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej