Aplikacje bankowe - kto z nich korzysta i dlaczego

Aplikacje bankowe - kto z nich korzysta i dlaczego

1. Rozwijająca się technologia pociąga za sobą także bardzo intensywny rozwój bankowości elektronicznej. W ostatnich latach szczególnie szybko rozwija się bankowość mobilna.

Według raportu PRNews.pl, na koniec 2018 r. bankowości mobilnej używało w Polsce już ponad 11 mln klientów banków, w tym prawie 8 mln korzystało z aplikacji mobilnych. Od momentu pojawienia się na rynku smartfonów liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych rośnie lawinowo, ale jeszcze szybciej wzrasta ilość wykonywanych przez nich transakcji finansowych – pod koniec 2018 r., w porównaniu do poprzedniego roku wzrost ten wyniósł aż 115 proc.

 

Aplikacje bankowe to pewnego rodzaju programy służące do przeprowadzania operacji finansowych za pomocą telefonu. Za ich pomocą można wykonać większość transakcji dostępnych z poziomu komputera czy laptopa, a często niemal wszystkie – ilość dostępnych funkcji zależy od konkretnego banku.

 

W bankowej aplikacji mobilnej można m.in. sprawdzić stan konta, wykonać przelew czy zapłacić za zakupy w sklepie internetowym, w zwykłym sklepie zresztą także, a właściwie wszędzie tam, gdzie dostępny jest terminal płatniczy obsługujący płatności zbliżeniowe – według NBP taką możliwość oferują obecnie wszystkie terminale w kraju.
Za pomocą aplikacji bankowej można także otworzyć lokatę lub konto oszczędnościowe, wymienić waluty, kupić ubezpieczenie, złożyć wniosek o pożyczkę lub kredyt, sprawdzić historię rachunku, a ponadto zastrzec zgubioną lub skradzioną kartę płatniczą, a nawet doładować telefon.
Aplikacja pozwala również na bieżące kontrolowanie stanu konta poprzez wysyłanie powiadomień push o każdej operacji na koncie. Możliwości jest jednak znacznie więcej i co chwila pojawiają się nowe.

2. Banki stosują wiele metod, które mają poprawić bezpieczeństwo bankowości mobilnej.

Pierwszym z nich jest dwustopniowy system zabezpieczeń, czyli konieczność weryfikacji konta najpierw przy logowaniu, a potem przy potwierdzeniu transakcji. Banki stosują też obrazek bezpieczeństwa, czyli wyświetlanie konkretnego obrazka przy korzystaniu ze strony. To ma uchronić klientów przed podszywającymi się stronami i sprawić, że aplikacja bankowa będzie bardziej bezpieczna. Oprócz dbałości o bezpieczeństwo oprogramowania, banki na całym świecie coraz częściej zatrudniają też specjalistów do spraw zagrożeń, tzw. threat hunterów. Potrafią oni, według wielu badań, wytropić nawet 90 procent przyczyn ataku i szybko rozwiązywać problemy, ale przede wszystkim im zapobiegać. Aby wzmocnić bezpieczeństwo bankowości mobilnej, banki dzielą się też swoimi doświadczeniami z organizacjami, które zajmują się cyberbezpieczeństwem.

 

Podsumowując, aplikacje bankowe są z reguły bardzo dobrze zabezpieczone, a więc bezpieczne. Pomimo to, cyberprzestępcy mają wiele możliwości włamania się na konto, głównie z powodu niezachowania przez nas odpowiedniej ostrożności podczas korzystania z telefonu lub bankowości mobilnej, dlatego aby uchronić się przed atakiem należy zawsze przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa.

aplikacje bankowe

aplikacje mobilne

bankowość

bezpieczeństwo

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej