Aplikacje bankowe - kto z nich korzysta i dlaczego

Aplikacje bankowe - kto z nich korzysta i dlaczego

1. Rozwijająca się technologia pociąga za sobą także bardzo intensywny rozwój bankowości elektronicznej. W ostatnich latach szczególnie szybko rozwija się bankowość mobilna.

Według raportu PRNews.pl, na koniec 2018 r. bankowości mobilnej używało w Polsce już ponad 11 mln klientów banków, w tym prawie 8 mln korzystało z aplikacji mobilnych. Od momentu pojawienia się na rynku smartfonów liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych rośnie lawinowo, ale jeszcze szybciej wzrasta ilość wykonywanych przez nich transakcji finansowych – pod koniec 2018 r., w porównaniu do poprzedniego roku wzrost ten wyniósł aż 115 proc.

 

Aplikacje bankowe to pewnego rodzaju programy służące do przeprowadzania operacji finansowych za pomocą telefonu. Za ich pomocą można wykonać większość transakcji dostępnych z poziomu komputera czy laptopa, a często niemal wszystkie – ilość dostępnych funkcji zależy od konkretnego banku.

 

W bankowej aplikacji mobilnej można m.in. sprawdzić stan konta, wykonać przelew czy zapłacić za zakupy w sklepie internetowym, w zwykłym sklepie zresztą także, a właściwie wszędzie tam, gdzie dostępny jest terminal płatniczy obsługujący płatności zbliżeniowe – według NBP taką możliwość oferują obecnie wszystkie terminale w kraju.
Za pomocą aplikacji bankowej można także otworzyć lokatę lub konto oszczędnościowe, wymienić waluty, kupić ubezpieczenie, złożyć wniosek o pożyczkę lub kredyt, sprawdzić historię rachunku, a ponadto zastrzec zgubioną lub skradzioną kartę płatniczą, a nawet doładować telefon.
Aplikacja pozwala również na bieżące kontrolowanie stanu konta poprzez wysyłanie powiadomień push o każdej operacji na koncie. Możliwości jest jednak znacznie więcej i co chwila pojawiają się nowe.

2. Banki stosują wiele metod, które mają poprawić bezpieczeństwo bankowości mobilnej.

Pierwszym z nich jest dwustopniowy system zabezpieczeń, czyli konieczność weryfikacji konta najpierw przy logowaniu, a potem przy potwierdzeniu transakcji. Banki stosują też obrazek bezpieczeństwa, czyli wyświetlanie konkretnego obrazka przy korzystaniu ze strony. To ma uchronić klientów przed podszywającymi się stronami i sprawić, że aplikacja bankowa będzie bardziej bezpieczna. Oprócz dbałości o bezpieczeństwo oprogramowania, banki na całym świecie coraz częściej zatrudniają też specjalistów do spraw zagrożeń, tzw. threat hunterów. Potrafią oni, według wielu badań, wytropić nawet 90 procent przyczyn ataku i szybko rozwiązywać problemy, ale przede wszystkim im zapobiegać. Aby wzmocnić bezpieczeństwo bankowości mobilnej, banki dzielą się też swoimi doświadczeniami z organizacjami, które zajmują się cyberbezpieczeństwem.

 

Podsumowując, aplikacje bankowe są z reguły bardzo dobrze zabezpieczone, a więc bezpieczne. Pomimo to, cyberprzestępcy mają wiele możliwości włamania się na konto, głównie z powodu niezachowania przez nas odpowiedniej ostrożności podczas korzystania z telefonu lub bankowości mobilnej, dlatego aby uchronić się przed atakiem należy zawsze przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa.

aplikacje bankowe

aplikacje mobilne

bankowość

bezpieczeństwo

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1280

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1189

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej