1979

Artykuły sponsorowane - czy mają jeszcze sens?

Artykuły sponsorowane - czy mają jeszcze sens?

Artykuły sponsorowane – czy mają jeszcze sens? Każdy, kto kiedykolwiek spotkał się z jakąkolwiek formą reklamy w Internecie, słyszał bądź widział pojęcie artykułów sponsorowanych. Artykuły sponsorowane z wysokiej jakości linkami są podstawą budowania widoczności strony internetowej, a co za tym idzie biznesu, marki i produktów.

 

W czasach, gdy coraz mniej nas czyta cokolwiek, gdy tzw. “ślepota banerowa” staje się faktem, gdy uzależniliśmy się od często bezmyślnego scrollowania social mediów, reklamodawcy stają wręcz na głowie, by zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy, na jego produkt czy usługę. Przesyt rynku nie ułatwia zadania, gdy zewsząd krzyczą wręcz kolorowe neonowe banery, lub w drugą stronę – eleganckie i stonowane reklamy Facebooka. 

 

Dlatego też specjaliści od marketingu upatrują swojej szansy w… artykułach sponsorowanych, które to rządzą się trochę innymi prawami, niż zwykłe artykuły, jakich wiele w sieci i które bardzo często są po prostu pomijane. (Z ręką na sercu – czy ktokolwiek obecnie jest w stanie skupić się na tyle, by w swoim czasie wolnym przeczytać dwustronicowy artykuł, pisany mikrodrukiem na stronie www, bez żadnych wyróżnień tekstu, punktów czy myślników? No właśnie – już samo to zdanie, jak jest długie i jak jałowe! 😉 )

1. Poniżej prezentujemy kilka zasad, które cechują dobry artykuł sponsorowany:

Przede wszystkim zajawka. Czyli krótki wypis, clue artykułu: uwaga: zawiera MAX dwie linijki. Gwarantujemy, że więcej – nikt nie przeczyta, nie wspominając o kliknięciu w “czytaj więcej”!

 

Samo streszczenie powinno być ciekawe – w zależności od branży: intrygujące, szokujące, dowcipne, prześmiewcze czy nawet ironiczne

Wypis musi zwięźle opisywać główną istotę problemu – Ma przekazać, o czym będzie tekst, a jednocześnie nie zdradzać wszystkiego, tak aby czytelnikowi nie wystarczyło przeczytanie nagłówka

 

Tekst musi być przede wszystkim wartościowy pod kątem merytorycznym. Powinien odnosić się do tematów aktualnych i interesujących dla potencjalnych klientów. W niektórych branżach bardzo ciężko o to, by stworzyć ciekawy tekst związany z produktem, jednak nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Tekst powinien być napisany prostym językiem. Wielokrotnie złożone, przesycone trudnymi słowami zdania są zarezerwowane dla literatury. Zaleca się także unikanie obcych zwrotów i patetycznych wyrażeń. Język komunikatu jest bardzo ważny.

Na samym początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, zaś kolejne akapity powinny być uzupełnieniem. Jeśli tekst będzie zbudowany według takiej zasady, nawet w przypadku gdy czytelnik nie dotrze do końca, zrozumie przekaz. Ten model okaże się też pomocny, gdy tekst będzie zbyt długi.

2. Jak artykuły sponsorowane wpływają na postrzeganie marki w Internecie?

Po pierwsze: lepsza pozycja. Artykuły sponsorowane to jeden z najskuteczniejszych elementów link buildingu. Pozyskane dzięki nim linki pozwalają sprawnie i rozsądnym kosztem podnieść pozycję strony internetowej, a dzięki temu generować większe zyski.

 

Po drugie: docieranie do klientów. Liczba stron i sklepów internetowych stale rośnie. Kluczowe więc staje się wybicie się przed konkurencję, zdobycie lepszej pozycji i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. 

 

Po trzecie: większy ruch. Wyższa pozycja w wyszukiwarkach to więcej odwiedzających na stronie czy też  w sklepie internetowym, zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Szukających tylko miejsca, gdzie mogą zrealizować swoje pragnienia. Niech to miejsce należy do Twojej marki.

 

Po czwarte: Rozwijanie sprzedaży. Artykuły sponsorowane pomagają jak najlepiej wykorzystać potencjał firmy i sprawić, by zwiększała przychody, zyski, osiągnęła lepszą stopę zwrotu z inwestycji. 

 

3. Gdzie publikować?

Miejscem publikacji artykułów sponsorowanych mogą być wszelkiego rodzaju blogi, strony internetowe, czy portale branżowe. Jak wybrać konkretny serwis? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na liczbę użytkowników, która regularnie go odwiedza oraz popularność w mediach społecznościowych.

 

Z uwag na fakt, że za możliwość zamieszczenia artykułu sponsorowanego z reguły należy zapłacić, śmiało można poprosić właściciela strony o udostępnienie jej statystyk. Pozwoli to również zweryfikować, czy jego wycena nie jest zawyżona w stosunku do wartości oferowanej przez daną witrynę. Wpływa na nią również jej wiek oraz jakość prowadzących do niej linków. 

 

Dodatkowo, należy zadbać o to, by umieścić go na stronie, które opisuje podobną tematykę. Dzięki czemu można mieć pewność, że treść trafia do odpowiedniej grupy odbiorców. Najlepsze efekty daje z reguły współpraca z branżowymi portalami. Dobrym rozwiązaniem jest również publikacja artykułu na portalach lokalnych, które są odwiedzane przez mieszkańców danego regionu. Dzięki temu można wzmocnić świadomość marki na danym rynku oraz pozyskać nowych klientów ze swojego bliskiego otoczenia.

1979

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej