2319

Artykuły sponsorowane - czy mają jeszcze sens?

Artykuły sponsorowane - czy mają jeszcze sens?

Artykuły sponsorowane – czy mają jeszcze sens? Każdy, kto kiedykolwiek spotkał się z jakąkolwiek formą reklamy w Internecie, słyszał bądź widział pojęcie artykułów sponsorowanych. Artykuły sponsorowane z wysokiej jakości linkami są podstawą budowania widoczności strony internetowej, a co za tym idzie biznesu, marki i produktów.

 

W czasach, gdy coraz mniej nas czyta cokolwiek, gdy tzw. “ślepota banerowa” staje się faktem, gdy uzależniliśmy się od często bezmyślnego scrollowania social mediów, reklamodawcy stają wręcz na głowie, by zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy, na jego produkt czy usługę. Przesyt rynku nie ułatwia zadania, gdy zewsząd krzyczą wręcz kolorowe neonowe banery, lub w drugą stronę – eleganckie i stonowane reklamy Facebooka. 

 

Dlatego też specjaliści od marketingu upatrują swojej szansy w… artykułach sponsorowanych, które to rządzą się trochę innymi prawami, niż zwykłe artykuły, jakich wiele w sieci i które bardzo często są po prostu pomijane. (Z ręką na sercu – czy ktokolwiek obecnie jest w stanie skupić się na tyle, by w swoim czasie wolnym przeczytać dwustronicowy artykuł, pisany mikrodrukiem na stronie www, bez żadnych wyróżnień tekstu, punktów czy myślników? No właśnie – już samo to zdanie, jak jest długie i jak jałowe! 😉 )

1. Poniżej prezentujemy kilka zasad, które cechują dobry artykuł sponsorowany:

Przede wszystkim zajawka. Czyli krótki wypis, clue artykułu: uwaga: zawiera MAX dwie linijki. Gwarantujemy, że więcej – nikt nie przeczyta, nie wspominając o kliknięciu w “czytaj więcej”!

 

Samo streszczenie powinno być ciekawe – w zależności od branży: intrygujące, szokujące, dowcipne, prześmiewcze czy nawet ironiczne

Wypis musi zwięźle opisywać główną istotę problemu – Ma przekazać, o czym będzie tekst, a jednocześnie nie zdradzać wszystkiego, tak aby czytelnikowi nie wystarczyło przeczytanie nagłówka

 

Tekst musi być przede wszystkim wartościowy pod kątem merytorycznym. Powinien odnosić się do tematów aktualnych i interesujących dla potencjalnych klientów. W niektórych branżach bardzo ciężko o to, by stworzyć ciekawy tekst związany z produktem, jednak nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Tekst powinien być napisany prostym językiem. Wielokrotnie złożone, przesycone trudnymi słowami zdania są zarezerwowane dla literatury. Zaleca się także unikanie obcych zwrotów i patetycznych wyrażeń. Język komunikatu jest bardzo ważny.

Na samym początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, zaś kolejne akapity powinny być uzupełnieniem. Jeśli tekst będzie zbudowany według takiej zasady, nawet w przypadku gdy czytelnik nie dotrze do końca, zrozumie przekaz. Ten model okaże się też pomocny, gdy tekst będzie zbyt długi.

2. Jak artykuły sponsorowane wpływają na postrzeganie marki w Internecie?

Po pierwsze: lepsza pozycja. Artykuły sponsorowane to jeden z najskuteczniejszych elementów link buildingu. Pozyskane dzięki nim linki pozwalają sprawnie i rozsądnym kosztem podnieść pozycję strony internetowej, a dzięki temu generować większe zyski.

 

Po drugie: docieranie do klientów. Liczba stron i sklepów internetowych stale rośnie. Kluczowe więc staje się wybicie się przed konkurencję, zdobycie lepszej pozycji i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. 

 

Po trzecie: większy ruch. Wyższa pozycja w wyszukiwarkach to więcej odwiedzających na stronie czy też  w sklepie internetowym, zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Szukających tylko miejsca, gdzie mogą zrealizować swoje pragnienia. Niech to miejsce należy do Twojej marki.

 

Po czwarte: Rozwijanie sprzedaży. Artykuły sponsorowane pomagają jak najlepiej wykorzystać potencjał firmy i sprawić, by zwiększała przychody, zyski, osiągnęła lepszą stopę zwrotu z inwestycji. 

 

3. Gdzie publikować?

Miejscem publikacji artykułów sponsorowanych mogą być wszelkiego rodzaju blogi, strony internetowe, czy portale branżowe. Jak wybrać konkretny serwis? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na liczbę użytkowników, która regularnie go odwiedza oraz popularność w mediach społecznościowych.

 

Z uwag na fakt, że za możliwość zamieszczenia artykułu sponsorowanego z reguły należy zapłacić, śmiało można poprosić właściciela strony o udostępnienie jej statystyk. Pozwoli to również zweryfikować, czy jego wycena nie jest zawyżona w stosunku do wartości oferowanej przez daną witrynę. Wpływa na nią również jej wiek oraz jakość prowadzących do niej linków. 

 

Dodatkowo, należy zadbać o to, by umieścić go na stronie, które opisuje podobną tematykę. Dzięki czemu można mieć pewność, że treść trafia do odpowiedniej grupy odbiorców. Najlepsze efekty daje z reguły współpraca z branżowymi portalami. Dobrym rozwiązaniem jest również publikacja artykułu na portalach lokalnych, które są odwiedzane przez mieszkańców danego regionu. Dzięki temu można wzmocnić świadomość marki na danym rynku oraz pozyskać nowych klientów ze swojego bliskiego otoczenia.

2319

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej